بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
خروج ۱۵۰ هزار میلیاردتومان از طرف حقوقی‌ها صحت ندارد
عضو شورای عالی بورس گفت:صندوق‌هایی که در بورس فعال هستند همه مجوز از سازمان بورس دارند و امکان سرمایه گذاری خارج از بورس را ندارند البته بعید می‌دانم ۱۵۰ هزار میلیاردتومان اعلام شده درست باشد.
کد خبر : ۲۳۹۹۲۸

ورود ۱۵۰ هزار میلیاردتومان از طریق حقوقی‌ها به بازار رمزارز صحت ندارد

به گزارش بورس نیوز، سعید اسلامی بیدگلی درباره خروج ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از بورس توسط حقوقی‌ها و ورود آن به بازار رمز ارز اظهار کرد: صندوق‌هایی فعال در بازارسرمایه دارای مجوز از سازمان بورس بوده و امکان سرمایه‌گذاری خارج از بورس را ندارند و از سوی دیگر بعید می‌دانم رقم اعلام شده، صحیح باشد.

عضو شورای عالی بورس با تأکید بر اینکه خروج این حجم از نقدینگی از سوی حقوقی‌ها و سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز غیرممکن است، افزود: آمار شفاف و دقیقی از حجم سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها از سرمایه‌گذاران ایرانی وجود ندارد و صرفاً آمارها نشات گرفته اعلام برخی آمارهای غیرواقعی از صرافی‌ها بوده اما؛ اطلاع دارم رقم سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارزها، بسیار عدد کوچکی است.

وی گفت: از طرف دیگر می‌توان اینگونه بیان کرد که اگر منظور خروج ۱۵۰ هزار میلیارد تومان، فروش سهام بوده، طبیعی است که حقوقی‌ها خریدوفروش انجام می‌دهند و در بازه‌های زمانی نیز با هماهنگی ارکان بازار حمایت‌هایی را از بازارسرمایه داشتند.

اسلامی بیدگلی بیان کرد: هرچند بسیاری از فعالان بازار معتقدند نباید از حمایت‌های قیمتی از سوی نهاد‌ها صورت بگیرد بلکه باید حمایت سیاستی باشد.

عضو شورای عالی بورس تأکید کرد: بخشی از سهامی که به فروش رفته به پرداخت حقوق و کسری بودجه اختصاص‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سازوکار پیگیری معاملات حقوقی‌ها وجود دارد و می‌توان بررسی کرد؛ اما باید در نظر داشت که هرگونه معامله و خریدوفروش تخلف نیست و نباید به بی‌اعتمادی دامن زد.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
آثار مثبت و منفی افزایش نرخ تسعیر ارز بانک‌ها
کارشناس پولی و بانکی در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح کرد:

آثار مثبت و منفی افزایش نرخ تسعیر ارز بانک‌ها

۲ نگرانی بی‌مورد فعالان
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۲ نگرانی بی‌مورد فعالان "بورس"

فرمول بازگشت تعادل به بازار
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

فرمول بازگشت تعادل به بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
آمار وجود نداره ولی اطلاع داری که رقم کوچکی است ؟؟؟
به مزخرف گویی مزمن دچار شدید همتون ... دو روز دیگه لکنت هم میگیری، صبر کن !
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
ای ......های مال مردم خور جمع کنید این خونه فساد را
گنیا
India
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
سه ملیون تن فولاد در کشور گمشده دکل نفتی اختلاص های
ملیارد، ،،،،،،،، حلا شما ۱۵۰ هزار ملیارد
که حجمی ندارد گم بشه ،!!!!!!همینکه میگه بعید می‌دانم که انگاره خیلی هم بیراهه نباشد این دلال‌ها واسطه اسمی حقوقی بازارند ، چنان قدرتی دارند که شماها را دور بزند
که آب از آب تکان نخورد ،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
حقوقی ها و بازارگردان ها با فروش های چند میلیونی سهم هارو صف فروش میکنند ،این برای همه آشکار هست، هر سهمی بخواد رشد کنه با سرکوب حقوقی ها و بازارگردان ها مواجه میشه تا صف فروش بشه، وقتی صف فروش سنگین شد در صف فروش میخرند، یعنی حقوقی ها بی اعتمادی به بازار را بیشتر میکنن و هر روز دارن بازار را نابود میکنند و نارضایتی در مردم بوجود میاورند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۱
صحت دارد و احتمالان حقوقی ها بردن صرافی های ترکیه ارز خریدند و صراف های ترکیه هم خدا خیرشان بدهد همه پول ها رو برداشتند و بردند، حقوقی ها هم که مردم رو بدبخت کردن پولی دستشون رو نگرفت که برگردونم بازار خودمون...