بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سهامداران بی‌اعتماد، در انتظار اعتمادسازی تابلو

سهامداران بی‌اعتماد، در انتظار اعتمادسازی تابلو
کارشناس بازار سرمایه گفت: تا زمانی که حداقل به مدت پنج روز کاری خالص معاملات حقیقی‌ها مثبت نباشد نمی‌توان گفت؛ بازار برگشته است.
کد خبر : ۲۴۰۱۱۹

نن

به گزارش بورس نیوز، پس از برگزاری جلسه سران قوا و تصویب بسته حمایتی در این جلسه بسیاری از فعالان بازار در انتظار واکنش بورس به این مصوبه بودند.

بازاری که طی ماه های اخیر نشان داد نسبت به همه مصوبه و بخشنامه ها بی‌تفاوت است و مسیر نزولی خود را طی می کرد، اما در اولین روز کاری پس از مصوبه سران قوا ، بازار روند رو به مثبتی به خود گرفت و شاخص هفته را روند مثبت به پایان برد، این در حالی است که برخی از کارشناسان رشد شاخص به رشد قیمت های جهانی در سهام کامودیتی محور مرتبط عنوان می کنند اما در مقابل برخی دیگر مصوبه سران قوا را در رشد شاخص اثرگذار می دانند.

مریم اعتماد کارشناس بازار سرمایه  در گفت‌وگو با بورس نیوز با اشاره به آغاز ریزش قیمت سهام از ۲۰ مردادماه سال گذشته گفت: یکی از دلایل این  ریزش وجود بی‌اعتمادی به دلیل تصمیمات یکباره‌ای است که توسط مسئولان اتخاذ شد و این در حالی است که هرگونه تصمیم‌گیری چه مثبت و چه منفی که منجر به دستکاری قوای بازار شود موجب نااطمینانی می‌شود.

اعتماد بیان کرد: هر چند نرخ‌های جهانی در حال افزایش است اما؛ رشد شاخص در چهارشنبه هفته گذشته به دلیل مصوبه سران قوا بود البته انتظار می‌رفت تقاضا بسیار بیشتر باشد، اما به حدی بی‌اعتمادی زیادی شده که سرمایه‌گذاران در حال حاضر وارد بازار نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، پس از آغاز واکسیناسیون در کشور‌های جهان شاهد استارت رشد نرخ‌های جهانی بودیم و نرخ‌های جهانی  نه تنها به سطوح قبل از شیوع کرونا رسیدند بلکه از آن نرخ‌ها نیز پیشی گرفتند.

کارشناس بازار سرمایه در پایان اظهارکرد: به‌واسطه انجام واکسیناسیون تقاضا در بازار جهانی افزایش یافت و بالتبع آن نرخ‌های جهانی در بخش فلزات و حتی نفت نیز با رشد مواجه شد، بنابراین انتظار می‌رود شاهد افزایش قیمت در شرکت‌های کامودیتی و صادراتی محور که از نظر بنیادی ارزشمند هستند باشیم. اگر چه تا زمانی که حداقل به مدت پنج روز کاری خالص معاملات حقیقی‌ها مثبت نباشد نمی‌توان گفت؛ بازار برگشته است.


بیشتر بخوانید:

پاشنه آشیلی که به بورس ضربه می‌زند

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
دلیل خروج
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

دلیل خروج "نقدینگی" مهم‌تر از "مقصد"

پاشنه آشیلی که به بورس ضربه می‌زند
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

پاشنه آشیلی که به بورس ضربه می‌زند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
بازار یک سال یا دوسال دیگر بر می گردد.
والسلام نامه تمام.