بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
کد خبر : ۲۴۰۳۳۰

ارز دیجیتال هورایزن (Horizen) چیست؟

ویژگی اصلی بلاکچین هورایزن، حفظ حریم خصوصی است. از زمان راه‌اندازی ارز دیجیتال هورایزن که در ابتدا با نام زن کش (ZenCash) شناخته می‌شد، این شبکه از الگوریتم اثبات دانش صفر (Zero-knowledge proof) استفاده کرده تا به این ترتیب، تراکنش‌های ارز ZEN خود را در میان کاربران آگاه به حریم خصوصی، غیرقابل ردیابی و غیرقابل نظارت کند.

کشف ۲۰۰ دستگاه ماینر در بوئین زهرا

فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف ۲۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) قاچاق به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

طرح نظارت بر بازار رمزارزها در حال پیگیری

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیرامون برنامه‌های مجلس برای ساماندهی و نظارت بربازار رمزارزها با توجه به حضور گسترده‌ مردم در این بازار، گفت: روشن نشدن موضوع رمزارز‌ها برای دولت و رها کردن این بازار نگران‌کننده است، اما کمیسیون اقتصادی مجلس طرحی برای رمزارز‌ها در حال پیگیری دارد.

ارزش بازار دوج کوین بالا رفت

دوج کوین که در دنیای رمزارز‌ها در ابتدا بیشتر یک شوخی و سرگرمی بود اکنون با ارزش بازاری معادل ۹۲ میلیارد دلار به چهارمین رمزارز بزرگ دنیا تبدیل شده است.

تنها در ۶ ماه اخیر این رمزارز بیش از ۲۶ هزار درصد رشد داشته که این بازدهی عجیب آن را به پرسودده‌ترین دارایی دنیا تبدیل کرده و بعید است دست کم به زودی شاهد شکسته شدن این رکورد باشیم. در مقام مقایسه خوب است بدانید طی این مدت بازدهی شاخص اس اند پی ۵۰۰ حدود ۲۰ درصد، بیت کوین ۲۸۶ درصد و اتریوم ۶۹۸ درصد بوده است.

تردید در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر می شود

هرچند که ارز‌های دیجیتالی کماکان در حال ثبت رکورد‌های جدیدی هستند، اما اندرو بیلی- رییس بانک مرکزی انگلیس که یکی از منتقدان سرسخت آن‌ها نیز محسوب می‌شود کماکان معتقد است که رمزارز‌ها دارای هیچ ارزش ذاتی نیستند. بیلی با بیان اینکه سقوط آزاد قیمت رمزارز‌ها کاملا محتمل است گفت: توصیه من به سرمایه گذاران این است که اگر می‌خواهند جایی سرمایه گذاری کنند که شاید تمام سرمایه شان نابود شود سراغ رمزارز‌ها بروند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر