بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
عضو هیات مدیره سبدگردان مانی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"نقدینگی" در ایستگاه «دولت یا مردم» نه تغییر قوانین بورس

بهبود وضعیت بازار سرمایه فقط درگرو ورود نقدینگی به این بازار خواهد بود و شاید تا زمان استقرار دولت بعد، تغییر خاصی در وضعیت بازار سرمایه رخ ندهد.
کد خبر : ۲۴۰۵۵۱

تنها راه حل برای ایجاد تعادل در سهم های کوچک بازار

علی قاسم نژاد عضو هیات مدیره سبدگردان‌ مانی در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: واکنش مثبت بورس به تصمیم‌های سران قوا، متولیان بازارسرمایه و ... برای حمایت از بورس مشروط به عملی‌شدن این تصمیمات خواهد بود و ممکن است تاثیر هر بخشنامه و مصوبه چند هفته بعد از ابلاغ، نمایان شود.‌

وی اضافه کرد: ولی در نهایت روند بازارسرمایه تحت تاثیر انتظارهای ذهنی فعالان این بازار بوده و حتی اگر این بازار به لحاظ تحلیلی کاملا ارزنده باشد اما؛ رفتار سیاست‌گذاران همراه با شک و تردید باشد، این بازار واکنش منفی نشان می‌دهد.

قاسم‌نژاد با اشاره به بازگشت معاملات به روال سابق دامنه نوسانی که داشت نیز گفت: برای مثال اجرای دامنه‌نوسان نامتقارن، سیگنال منفی به سرمایه‌گذاران داد و صف‌های فروش را تشدید کرد و فراموش نکنید که دلیل رشد بازارسرمایه، ورود نقدینگی مردم به این بازار بود و با توجه به خروج نقدینگی از بازارسرمایه، انتظار می‌رود این بازار وارد فاز تحلیل شود و تحلیل‌محور شدن این بازار درگرو اصلاح قیمتی است.

وی افزود: بازار سرمایه نیازمند تزریق ۳۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی است و باید شرایطی ایجاد شود که این نقدینگی یا از سوی مردم یا دولت به بازار تزریق گردد؛ این ۳۰ هزار میلیارد تومان، می‌تواند موجب تغییر روند بازار شود، ولی تغییر روند بازار سرمایه به معنای رشد قیمت سهم‌های کوچکی که بدون‌ دلیل منطقی جهش داشته، نخواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با راهکارهای حمایت از سهم‌های کوچک و متوسط بازار گفت: به‌جای جست‌وجو برای معرفی مقصر و اصرار به حمایت از این‌‌ گروه از سهم‌ها با تزریق نقدینگی، باید شرایطی فراهم کرد که امکان دست‌کاری قیمت و رشد غیرمنطقی را از بازار بگیریم و این مهم فقط به‌شرط حذف دامنه نوسان، امکان‌پذیر خواهد بود.

ثاسم‌نژاد تصریح کرد: اگر دامنه نوسان مثلا مثبت و منفی ۳۰ درصد بود، هیچ شخصی در بازار جرات بالا بردن سهم را نداشت. محدودیت دامنه‌نوسان معاملات، فرصتی برای دست‌کاری قیمت سهم‌ها ایجاد کرده و تعادل و نقدشوندگی را از این بازار گرفته است. در شرایط فعلی، مردم عادی انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بورس ندارند و حرفه‌ای‌های این بازار هم با در نظر گرفتن چشم‌انداز آتی، انتظار خرید در قیمت‌های پایین‌تری دارند.‌ ازاین‌رو، بهبود وضعیت بازار سرمایه فقط درگرو ورود نقدینگی به این بازار خواهد بود و شاید تا زمان استقرار دولت بعد، تغییر خاصی در وضعیت بازار سرمایه رخ ندهد.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
اعتمادی با پشتوانه «۳۰ همت» برای رونق
نایب رییس هیات مدیره سبدگردان فراز در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اعتمادی با پشتوانه «۳۰ همت» برای رونق "بورس"

آب ترس
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

آب ترس "بورس" باید بریزد ...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
این میراث شوم یعنی محدودیت دامنه نوسان باید به کل حذف بشه تا قیمت تنها و تنها تابع عرضه و تقاضا شود. مشکل در مقدار محدودیت نوسان نیست بلکه در نفس محدودیت است. یک بار برای همیشه باید این تصمیم گرفته شود. مرگ یک بار، شیون هم یک بار. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، این نابازار یا در صف فروش قفل است و یا در صف خرید و قیمت بازیچه دست بازیگران بزرگ. والسلام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مثبت و منفی سی درصد؟ عجب کارشناس هایی دارین خدایی،خب اونی که تو منفی دو منفی سه منفی پنج صف فیک فروش واسه بز خری یا یا تو مثبت پنچ و شش صف فیک خرید واسه انداختن سهم درست میکنه تو منفی سی تو مثبت سی نمی تونه درست کنه؟ تنها راه به تعادل رسیدن بازار اینه که شش ماه جلوی فروش کد های حقوقی گرفته بشه و در هر نماد کد حقیقی در هر روز بیشتر هزار یرگ سهم نتواند درخواست فروش ثبت سفارش کند اینطور سهام داران خرد و کوتاه مدتی زودتر می توانند از بازار خارج شوند و بازار به تعادل خواهد رسید