بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
کد خبر : ۲۴۰۷۹۵

برگزاری رویداد پیوند به منظور تقویت شتابدهنده‌ها و هسته‌های فناور

وزیر علوم با اشاره به برگزاری رویداد پیوند از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور تقویت شتابدهنده‌ها و هسته‌های فناور، یادآور شد: بیش از ۲۰۰ شتابدهنده در کشور ایجاد شده و این مجموعه‌ها می‌توانند اتصال دهنده مراکز علمی به بخش‌های اکوسیستم نوآوری کشور باشند، از این رو کمک به شتابدهنده‌ها موجب خواهد شد تا از افتادن شرکت‌های دانش‌بنیان به دره مرگ جلوگیری شود.

فروش ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی ۵۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سال گذشته

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته ۵۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان توانستند فروش ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی داشته باشند و همچنین شرکت‌های مستقر در دانشگاه صنعتی شریف در سال گذشته ۲هزار میلیارد تومان فروش داشتند، ضمن آنکه ۳ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز در این شرکت‌ها مشغول به فعالیت شدند.

تخصیص ۸۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری به صندوق‌های پژوهش و فناوری

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری گفت: در حال حاضر ۸۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری به این صندوق‌ها اختصاص یافته که پیش از اینها، ۷۰ میلیارد تومان بوده و طی دو سال گذشته میزان ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد خدمات مالی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته است.

تغییرات اساسی در صنعت ساختمان با نوآوری

مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به نقش بانک مسکن در ایجاد تحولات نوآورانه در صنعت ساختمان سازی، گفت: در این راستا به راه اندازی مرکز نوآوری ساختمان اقدام کردیم تا بتوانیم از ایده‌های نوآورانه در این صنعت بهره گیریم.

بر این اساس سهم نوآوری در سود صنعت ساختمان‌سازی کمتر از یک درصد است که این شایسته این صنعت نیست.

استقرار نخستین شرکت دانش‌بنیان در پژوهشگاه صنعت نفت

قرارداد مشارکت پژوهشی میان پژوهشگاه صنعت نفت و یکی از شرکت‌های فناور در خصوص پروژه "سیستم نوین هوازدا با استفاده از نسل جدید ماژول‌های غشایی پوشش‌دهی شده" به امضا رسید.

فراهم‌آوری فرصت و امکان استفاده این شرکت از فضای کار اشتراکی مرکز نوآوری، فضای کارگاهی و آزمایشگاهی پژوهشگاه در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نوپا و بومی سازی فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت از موضوعات این قرارداد پژوهشی است.

چهار قرارداد شتابدهی به امضا رسید

نخستین رویداد پیوند به منظور بهم‌رسانی صاحبان ایده‌های استارت‌آپی در نخستین مراحل شکل‌گیری ایده و شتابدهنده‌های دانش بنیان به عنوان عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه جلبک و صنعت ساختمان، صبح امروز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد.

همزمان با برگزاری این رویداد به عنوان رویداد بهم رسانی صاحبان ایده‌های استارت‌آپی با شتابدهنده‌ها ۴ قرارداد شتابدهی میان تیم‌های فناور و شتابدهنده‌ها به امضا رسید.

دو ابزار مالی صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شتابدهنده‌ها

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به فعالیت ۱۰۹ شتابدهنده دانش‌بنیان در کشور گفت: صندوق نوآوری با استفاده از دو ابزار تسهیلات و طرح هم‌سرمایه‌گذاری از آن‌ها حمایت می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر