بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
تغییرات اساسی در صنعت ساختمان با نوآوری
مدیرعامل بانک مسکن سهم سود صنعت ساختمان از نوآوری را یک درصد و میزان منابع مالی اختصاص یافته به نوآوری را کمتر از یک درصد اعلام کرد.
کد خبر : ۲۴۰۸۰۰

خواندن ۲ دقیقه

صعت ساختمان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن معرفی استارت‌آپ‌های حوزه زیستی و مسکن که به صورت مجازی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، استفاده حداکثری از فناوری در صنعت ساختمان سازی را موجب کاهش بهای تمام شده و تقویت خرید متقاضیان مسکن دانست و گفت: امروز در شرایط فعلی که حجم نقدینگی در کشور به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان رسیده، نیاز است تا با سیاستگذاری‌هایی، امکان جذب این نقدینگی در بخش ساختمان را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسمی تنها یک درصد از منابع مالی بخش ساختمان صرف به روز رسانی و نوآوری در این صنعت می‌شود و این در حالی است که صنعت ساختمان تاثیرگذارترین بخش در جامعه است که می‌تواند با نوآوری، تغییرات اساسی در آن ایجاد کرد.

شایان با اشاره به نقش بانک مسکن در ایجاد تحولات نوآورانه در صنعت ساختمان سازی، خاطر نشان کرد: در این راستا به راه اندازی مرکز نوآوری ساختمان اقدام کردیم تا بتوانیم از ایده‌های نوآورانه در این صنعت بهره گیریم.

مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به آمار‌های منتشر شده از سوی نظام مهندسی، گفت: بر این اساس سهم نوآوری در سود صنعت ساختمان‌سازی کمتر از یک درصد است که این شایسته این صنعت نیست.

وی با اشاره به توانمندی برخی از کشور‌ها در زمینه ساخت برج ۵۷ طبقه در مدت ۱۹ روز و هتل ۱۵ طبقه در ۱۵ روز، یادآور شد: در صورتی که این توانمندی واقعیت داشته باشد، فاصله ما از دنیا در این صنعت بسیار زیاد می‌شود.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر