بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹
ایجاد منابع مالی برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان
وزیر علوم با بیان اینکه منابع مالی خوبی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده، گفت: واحد‌های زیرمجموعه صندوق نوآوری در همه استان‌ها حضور پیدا کردند و موجب تکمیل شدن مجموعه اکوسیستم نوآوری کشور شده‌اند.
کد خبر : ۲۴۰۸۰۳

خواندن ۲ دقیقه

رویداد پیوند+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، منصور غلامی در مراسم رونمایی از سلسله رویداد‌های پیوند؛ معرفی استارت‌آپ‌های حوزه زیستی و مسکن که به صورت مجازی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با بیان این که کلیه مجموعه دانشگاهی کشور اعم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر نهاد‌های علمی تولیدکنندگان علم هستند، افزود: فناوری‌های حاصل از علم و دانش راهگشایی برای رفاه، توسعه و امنیت در سطح ملی و جهانی است.

وی با تاکید بر اینکه در ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روند رو به شتاب و قابل قبولی را در حوزه‌های علم و فناوری داشته‌ایم، اظهار کرد: امروز قادر هستیم که در همه حوزه‌های علمی نیروی کارشناس تربیت کنیم، ولی این به معنای بی نیازی کشور از روابط بین الملل نیست، بلکه نیاز است با توسعه تعاملات بین‌المللی به ارتقای انتشار علمی کمک کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به شکل گیری مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در همه استان‌ها در ۲ دهه گذشته، یادآور شد: این مراکز در همه استان‌ها ایجاد شده تا به صاحبان ایده و فناوران کمک کنند و توفیق این مجموعه‌ها امیدوارکننده است.

وی اضافه کرد: نگاه نسل جوان و اساتید به‌ویژه اساتید جوان به فضای جدید که به آن نام "زیست بوم" داده‌اند، نشان می‌دهد که گرایش به این سمت با نگاهی ویژه صورت گرفته، از این رو لازم است اجزای زیست بوم با یکدیگر هماهنگ عمل کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه منابع مالی خوبی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده، خاطرنشان کرد: واحد‌های زیرمجموعه صندوق نوآوری در همه استان‌ها حضور پیدا کردند و موجب تکمیل شدن مجموعه اکوسیستم نوآوری کشور شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری رویداد پیوند از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور تقویت شتابدهنده‌ها و هسته‌های فناور، یادآور شد: بیش از ۲۰۰ شتابدهنده در کشور ایجاد شده و این مجموعه‌ها می‌توانند اتصال دهنده مراکز علمی به بخش‌های اکوسیستم نوآوری کشور باشند، از این رو کمک به شتابدهنده‌ها موجب خواهد شد تا از افتادن شرکت‌های دانش‌بنیان به دره مرگ جلوگیری شود.

غلامی با اشاره به تلاش‌های کشور به راه‌اندازی شرکت‌های تشکیل شده از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال ۵۷، گفت: شرکت‌های ایجاد شده از این طرح سرنوشت خوبی نداشتند و در حال حاضر تنها تعداد اندکی از این شرکت‌ها باقی مانده‌اند، به گونه‌ای که من با همکاری تعدادی از دانشگاهیان اقدام به راه اندازی شرکتی کردیم، ولی پس از ۳ سال فعالیت به دلیل مشکلات مالی این شرکت به شرکت ساختمانی واگذار شد.

وی تاکید کرد: قطعا اقدامات صورت گرفته در تقویت اکوسیستم نوآوری کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان را از ورطه دره مرگ نجات خواهد داد.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر