بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
با توزیع ۹۶ درصد سود در مجمع شرکت پلیمر آریا ساسول؛

سود نقدی ۱۱۵۰ تومانی به ازای هر سهم آریا تصویب شد

سود نقدی  ۱۱۵۰ تومانی به ازای هر سهم آریا تصویب شد
مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول گفت: پروژه احداث واحد پلی‌اتیلن جدید شرکت با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال که تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید با اضافه کردن حدود ۱۰۰ میلیون دلار به سود سالانه شرکت، بدون شک مهمترین اتفاق در حوزه کسب و کار و سودآوری شرکت بوده که پس از زمان بهره‌برداری مجتمع در سال ۸۷ به وقوع پیوسته است.
کد خبر : ۲۴۰۸۹۹

خواندن ۲ دقیقه

مجمع پلیمر آریاساسول +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول در ارائه گزارش هیات مدیره به مجمع عمومی صاحبان سهام به تشریح فعالیت‌ها و دستاورد‌ها در سال ۱۳۹۹ پرداخت و گفت: با تولید یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات و ۱۱۰ هزار تن بیشتر از سال گذشته، بالاترین رکورد تاریخ شرکت رقم خورد.

امیرحسین بحرینی با اعلام خبر فوق تصریح کرد: شرکت آریا ساسول با رفع گلوگاه‌های تولیدی واحد‌های پلی‌اتیلن سنگین و سبک در سال‌های اخیر و انتخاب روش پیشگویانه به جای روش پیشگیرانه در نگهداری و تعمیرات و توجه به اصل مدیریت دارایی‌های فیزیکی، در سال ۹۹ نیز همانند سال ۹۸ رتبه‌های اول و دوم تولید در میان واحد‌های ۳۰۰ هزارتنی پلی اتیلن کشور را به خود اختصاص داد و توانست ۳۹۲ هزار تن در واحد پلی‌اتیلن سنگین و ۳۸۶ هزار تن در واحد پلی‌اتیلن سبک تولید کند.

ثبت رکورد ۵۳۰ میلیون دلار سود خالص

بحرینی با اشاره به رشد ۱۶۳ درصدی سود خالص نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزود: تولید حدود ۱۱۰ هزار تن محصول بیشتر نسبت به سال گذشته و بازگشت قیمت محصولات به محدوده منطقی قبل از شوک ناشی از پاندمی کرونا از دلایل مهم دستیابی به سود ۱۱ هزار میلیارد تومانی (معادل ۵۳۰ میلیون دلار) در سال ۱۳۹۹ بوده که بالاترین رکورد سودآوری ارزی و ریالی در تاریخ شرکت به شمار می‌آید.

سود نقدی  ۱۱۵۰ تومانی به ازای هر سهم آریا تصویب شد

آخرین خبر ازطرح‌های توسعه و پیش بینی ۱۱۰ میلیون دلار سود جدید

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول یادآور شد: پروژه احداث واحد پلی‌اتیلن جدید شرکت با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال که تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید با اضافه کردن حدود ۱۰۰ میلیون دلار به سود سالانه شرکت، بدون شک مهمترین اتفاق در حوزه کسب و کار و سودآوری شرکت بوده که پس از زمان بهره‌برداری مجتمع در سال ۸۷ به وقوع پیوسته است.

وی از آغاز طرح جدید دیگری با عنوان پروژه ۱۶۵ هزار تنی جداسازی محصول جانبی C۳+ سخن گفت و ابراز امیدواری کرد: اجرای آن، با افزایش ۱۰ میلیون دلاری سودآوری از طریق تکمیل زنجیره ارزش، پایداری تولید واحد الفین از این منظر نیز تثبیت شود.

افزایش سرمایه جذاب

بحرینی ابراز امیدواری کرد شرکت به زودی و از محل سود انباشته در خواست افزایش سرمایه خواهد داد.

مدیرعامل آریاساسول برنامه تولید و فروش سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد و ادامه داد: میزان فروش محصولات در سال جاری دست کم ۶۵ هزار تن بیشتر از سال ۱۳۹۹ پیش‌بینی شده و یکی از برنامه‌های جدید در سال جاری صادرات دست کم ۵۰ هزار تن اتیلن بوده که اقدامات اجرایی آن در دست اقدام قرار دارد.

چشم انداز مثبت بازار‌های پلی اتیلن در جهان

وی با اشاره به چشم انداز مثبت تقاضا در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در بازار پلی اتیلن جهانی تصریح کرد: با پشت سر گذاشتن بحران جدی اقتصادی ناشی از کرونا، قیمت‌های جهانی پلی اتیلن در سال ۱۴۰۰ را دست کم ۱۰۰ دلار بیشتر از متوسط قیمت‌های سال ۱۳۹۹ پیش بینی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آریاساسول با اشاره به فرایند‌های دقیق فروش و وصول مطالبات شرکت، دریافت گزارش مطلوب و بدون یک بند از حسابرس و بازرس قانونی را با وجود بزرگی کسب و کار از مزیت‌های رقابتی شرکت در بازار سرمایه برشمرد و افزود با وجود Turnover نزدیک به یک میلیارد دلاری، شرکت هیچگونه مطالبات مشکوک الوصولی ندارد.

توزیع ۹۶ درصد سود قابل تقسیم

در پایان جلسه نیز نهایت مجمع با توزیع ۱۱۵۰ تومان به ازای هر سهم معادل ۹۶ درصد سود قابل تقسیم موافقت کرد و بنا بر تاکید مدیرعامل پرداخت سود سهامداران حقیقی به سرعت و از ۱۰ روز آتی (۸ خرداد) از طریق سامانه سجام توزیع می‌شود. بنا براین گزارش مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پلیمر آریاساسول ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ با حضور بیش از ۹۴ درصد سهامداران در محل اصلی شرکت واقع در عسلویه، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.


  • بیشتر بخوانید:

روند افزایش سودآوری "آریا" در ۴ فصل گذشته

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
روند افزایش سودآوری
سود ۱۱۰ هزار میلیارد ریالی این شرکت پلیمری در سال گذشته؛

روند افزایش سودآوری "آریا" در ۴ فصل گذشته

با اعلام شرکت پلیمر آریاساسول؛

"آریا" از خردادماه سوددهی می‌کند

سود ۹ماهه شرکت به ۷.۸۶۶ ریال به ازای هر سهم رسید؛

ادامه روند افزایش سودآوری آریاساسول در سه ماهه سوم سال

ارسال نظر