بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
ضریب نفوذ تلفن همراه در گیلان افزایش ۱۹۶ درصدی داشت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: کاهش شکاف دیجیتالی، توسعه متوازن زیرساخت‌های ارتباطی در شهر و روستا و ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات را می‌توان به عنوان مهم‌ترین اقدامات در حوزه ارتباطات برشمرد.
کد خبر : ۲۴۱۱۰۴

خواندن ۲ دقیقه


به گزارش بورس نیوز، فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان نیز با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید طی هشت سال گذشته در بخش پوشش اینترنت گفت: کاهش شکاف دیجیتالی، توسعه متوازن زیرساخت‌های ارتباطی در شهر و روستا و ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات را می‌توان به عنوان مهم‌ترین اقدامات در حوزه ارتباطات برشمرد.

وی با اشاره به لزوم توسعه ارتباطات در حوزه روستا با رویکرد کاهش شکاف دیجیتالی و اجرای عدالت ارتباطی بیان کرد: از ابتدای سال ۹۹ وزارت ارتباطات با همکاری اپراتور‌های تلفن همراه و از محل منابع طرح "USO" اقدام به اجرا و توسعه سایت‌های ارتباطی در گیلان کردند که در حال حاضر هفت سایت ارتباطی روستایی توسط اپراتور همراه اول احداث و راه اندازی شده و ۲۰ سایت موجود نیز از نسل دوم به نسل‌های سوم و چهارم ارتقاء تکنولوژی داشته است.

وی به برخورداری ۹۱ درصدی تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۸۰ روستای اقماری از این سرویس برخوردار بوده و در صورت تامین تجهیزات تا چند هفته آینده ۷۸ سایت دیگر نیز توسط این اپراتور به نسل بالاتر ارتقاء خواهد یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در خصوص احداث و ارتقاء سایت‌های روستایی توسط اپراتور ایرانسل نیز از محل منابع وزارت ارتباطات در سال گذشته افزود: این اپراتور در سال ۹۹ مبادرت به احداث ۱۱ سایت ارتباطی و همچنین ارتقاء پنج سایت موجود از نسل دوم به نسل سوم و چهارم کرد. ضمن آنکه هم اکنون ۴۰ روستای اقماری به این سرویس دسترسی دارند. همچنین ۶ سایت دیگر در مرحله عملیات اجرایی قرار داشته و ۴۲ سایت نیز پس از تامین اعتبار تا پایان مرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

توکلی با اشاره به خدمات ارائه شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یادآور شد: از ۲ هزار و ۵۶۷ روستای استان در فاز اول یک هزار و ۷۲۷ روستا تا پایان سال ۹۹ به خدمات صوت و اینترنت پرسرعت مجهز شدند و در فاز دوم نیز ۲۳۵ روستا در برنامه کاری اپراتور "های وب" قرار گرفته و این اپراتور در سال گذشته از محل اعتبارات وزارت ارتباطات اقدام به احداث و راه اندازی ۱۵ سایت در روستا‌های استان نموده است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در گیلان نسبت به ابتدای سال ۹۲ از ۵۶ به ۱۶۷.۱۵ درصد رسیده، گفت: در حال حاضر گیلان رتبه چهارم کشور را در این شاخص به خود اختصاص داده و تمامی شهر‌های استان از خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به جمعیت حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان بیان کرد: در حال حاضر تعداد مشترکان سیمکارت همراه استان به چهار میلیون و ۳۳۸ هزار مشترک رسیده و از این تعداد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک تحت پوشش اپراتور همراه اول، یک میلیون و ۹۰۲ هزار مشترک توسط اپراتور ایرانسل و ۱۳۵ هزار مشترک نیز توسط اپراتور رایتل خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌نمایند.

توکلی افزود: هم اکنون ضریب نفوذ پوشش تلفن اپراتور همراه اول از ۵۶ درصد در ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید، به ۹۰ درصد رسیده است و اپراتور ایرانسل نیز با رشد ۱۴۱.۹۳ درصدی از ۳۱ به ۷۵ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است. ضمن آنکه این اپراتور‌ها در مجموع با یک هزار و ۸۹۳ سایت نسل سوم و یک هزار و ۸۴۶ سایت نسل چهارم خدمات و سرویس‌های ارتباطی را به مردم گیلان ارائه می‌دهند.

وی در خصوص پوشش جاده‌ای استان تلفن همراه گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد از جاده‌های اصلی و فرعی استان تحت پوشش اپراتور همراه اول قرار دارد که با رشد ۱۵.۸۷ درصدی نسبت به سال ۹۲ همراه بوده است و ۸۱ درصد نیز تحت پوشش اپراتور دوم قرار دارد و میزان پوشش جاده‌ای این اپراتور نسبت به سال ۹۲، ۱۴۶.۷۱ درصد رشد داشته است.


  • بیشتر بخوانید:

۴۵ سرمایه گذار در اینوتکس دهم شرکت کردند

اشتراک گذاری :
ارسال نظر