بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
مدیرعامل بانک مسکن گفت:طبق آمار مراجع رسمی و سازمان نظام مهندسی ساختمان میزان و سهم نوآوری در سود حاصل از صنعت ساخت و ساز در کشور ما کمتر از یک درصد است که این به هیچ وجه آمار خوبی نیست.
کد خبر : ۲۴۱۱۶۶

خواندن ۲ دقیقه

بانک مسکن +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن در آیین رونمایی سلسله رویداد‌های پیوند در حوزه فناوری ساخت، اظهار کرد: توسعه نوآوری در صنعت ساختمان با ادبیاتی همچون سبک سازی، ارزان سازی و استفاده حداکثری از تکنولوژی می‌تواند ضمن کاهش قیمت تمام شده، سبب تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن شده و باعث ایجاد تحول در صنعت ساختمان و گردش مالی مناسب در این بخش باشد.

وی با بیان این که در حال حاضر نقدینگی در اقتصاد ایران ۳۰۰/۳ هزار میلیارد تومان است، گفت: با سیاستگذاری مناسب، این امکان وجود دارد که این سیل نقدینگی را به سمت تولید، بالاخص بخش جذاب ساختمان و مسکن هدایت کرد.

شایان ادامه داد: گزارشات حاکی از آن است که فقط یک درصد سود صنایع ساختمانی در کشور صرف تحقیق، بروزرسانی فرآیند‌ها و نوآوری در این قسمت می‌شود در حالیکه صنعت ساختمان با تاثیرگذاری بسیار عمیق در جامعه با کمک نوآوری می‌تواند تغییرات اساسی در اقتصاد ملی ایجاد کند و این موضوع با توجه به جایگاه تخصصی بانک مسکن و شرکت‌های زیر مجموعه بانک، می‌تواند بسیار حایز اهمیت باشد.

شایان با اشاره به این موضوع که بانک مسکن برای ایجاد یک مرکز نوآوری در صنعت بانکی و ساخت و ساز به منظور ارتباط بین صنعت ساختمان و صنعت بانکی احساس نیاز کرد، گفت: از همین رو خوشبختانه این مرکز تحت عنوان مرکز نوآوری مسکن تک راه اندازی شد و این مرکز نوآوری به عنوان بازوی نوآوری بانک در جهت ارزیابی و اتخاذ فناوری‌های نوظهور و همچنین توسعه فرهنگ نوآوری در سطح جامعه و حرکت به سمت فناوری‌های نوین در بانک مسکن شکل گرفت، تا بتواند با حمایت از ایده‌های نوآورانه و بهره گیری از علم روز شرکت‌های دانش بنیان، تحولی نو در صنعت ساختمان (صنعت پراپ تک) ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار مراجع رسمی و سازمان نظام مهندسی ساختمان میزان و سهم نوآوری در سود حاصل از صنعت ساخت و ساز در کشور ما کمتر از یک درصد بوده که این به هیچ وجه آمار خوبی نیست.

مدیر عامل بانک مسکن با تاکید بر این که بانک مسکن بزرگترین بخش تامین مالی صنعت ساختمان است، گفت: در این زمینه باید بزرگترین ابزار‌های مالی را شناسایی کنیم، که صنعت ساخت و ساز را رونق داده و ابزار‌های نوین برای سرمایه گذاری ایجادکند.

شایان گفت: بانک مسکن یک بازار بزرگ مالی صنعت ساخت است که همیشه متقاضیان و خریداران این محصول بیش از تولیدکنندگان هستند.


  • بیشتر بخوانید:

بررسی عملکرد بانک مسکن در حمایت از سیل زدگان و زلزله زدگان

اشتراک گذاری :
ارسال نظر