بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
با برگزاری رویداد فناورانه با رویکرد صادرات محصولات دانش بنیان، از شرکت‌‎های دانش بنیان، فناور و استارت آپ برای حضور در این رویداد و جذب سرمایه برای ورود این شرکت‌ها به بازار‌های بین المللی دعوت شده است.
کد خبر : ۲۴۱۵۶۹

خواندن ۲ دقیقه

دانش بنیان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا بحرینیان، مدیر یکی از موسسات توسعه کسب و کار و عضو شورای سیاستگذاری رویداد ۱۰۰ استارت‌آپ با اشاره به تعریف و اجرای رویدادی به نام "۱۰۰ تکاپوی صادراتی" در این شتابدهنده، گفت: هدف اصلی این رویداد کمک و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب و کار‌های نو در راستای جذب سرمایه برای ورود به بازار‌های بین‌المللی و ارزآوری است.

وی ادامه داد: برای دستیابی به این هدف دو پروژه اصلی تعریف شده که یکی از آن‌ها برگزاری رویدادی است که طی آن از سرمایه‌گذاران مختلف به ویژه صندوق‌های جسورانه برای مشارکت دعوت شدند تا به آن‌ها شرکت‌های دانش بنیان و فناور و یا کسب و کار‌های نو که نیاز به فرصت و سرمایه‌گذاری برای ورود به بازار‌های بین‌المللی دارند، معرفی شوند.

بحرینیان، گروه ۱۰۰ استارت‌آپ، مؤسسه برکت و گروه سرمایه گذاران شناسا را از جمله سرمایه گذارانی نام برد که ابراز علاقه برای سرمایه گذاری کردند، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر برای تیم‌های فناور دوره آموزشی به نام "دوره توانمندسازی صادرات" در نظر گرفته شده که از روز ۲۰ خرداد ماه برگزار می‌شود.

به گفته وی این دوره آموزشی با کمک افرادی برگزار می‌شود که یا به صورت آکادمیک دوره توسعه کسب و کار را فراگرفتند و یا سابقه صادرات به کشور‌های مختلف را دارند.

عضو شورای سیاستگذاری رویداد ۱۰۰ استارت‌آپ با بیان اینکه هدف این دوره آموزشی ارائه تجارب صادراتی به شرکت‌هایی است که در داخل کشور به موفقیت‌هایی برای تجاری سازی محصولات خود دست یافتند، است، اظهار کرد: دو برنامه دعوت از سرمایه گذاران و ارائه آموزش به شرکت‌های دانش بنیان برای تدوین برنامه صادراتی خود را در آستانه اجرا هستیم.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی با مشارکت اتاق بازرگانی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر این‌ها ما از همکاری اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران-ترکیه، ایران-گرجستان و اتاق‌های منطقه برخورداریم، ضمن آنکه شرکت‌های فعال در حوزه صادرات مانند هلدینگ‌ها از اجرای این دو برنامه حمایت خواهند کرد.

بحرینیان با بیان اینکه تاکنون ۶۰ شرکت فناور و استارت‌آپ و دانش بنیان برای شرکت در این رویداد ثبت نام کردند، ادامه داد: استارت‌آپ‌هایی که کسب و کار آن‌ها در کشور شکل گرفته باشد و برای مقیاس پذیری نیاز به حمایت برای ورود به بازار‌های بین المللی داشته باشند، می‌توانند در این رویداد‌ها شرکت کنند.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان تا ۱۵ خرداد ماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام خود در دو رویداد "توانمندسازی" و "جذب سرمایه گذاری" اقدام کنند، یادآور شد: حمایت‌های صندوق‌های جسورانه، سرمایه گذاری VC بر روی طرح‌ها است که میزان این سرمایه گذاری بستگی به فناوری و پیش بینی‌های سودآوری طرح‌ها دارد، ولی در کنار آن مشاورانی هستند که خدمات مشاوره‌ای و کمک به یافتن شریک و همکار بین المللی به شرکت‌ها را ارائه می‌دهند.

به گفته این فعال حوزه صادرات دانش بنیان، برخی از سرمایه گذاران تا سقف ۵۰۰ هزار دلار را برای سرمایه گذاری بر روی پروژه‌ها مطرح کردند.

بحرینیان اضافه کرد: تاکنون سرمایه گذاران، سرمایه گذاری ۲ میلیون دلاری را متعهد شدند تا بر روی پروژه‌ها سرمایه گذاری کنند و امیدواریم با ورود سرمایه گذاران جدید این عدد بالاتر برود.


  • بیشتر بخوانید:

حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان خدمات مالی به شرکت‌های دانش بنیان

اشتراک گذاری :
ارسال نظر