بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
کارآفرینی و ثبت شرکت در پرتغال در سال ۲۰۱۹
کارآفرینی و ثبت شرکت در پرتغال در سال ۲۰۱۹ بدون تردید مورد تایید و برترین روش مهاجرتی به این کشور در نظر دولت پرتغال بوده است.
کد خبر : ۲۴۱۸۹۵

خواندن ۲ دقیقه

کارآفرینی و ثبت شرکت در پرتغال در سال 2019

به گزارش بورس نیوز، کارآفرینی و ثبت شرکت در پرتغال در سال ۲۰۱۹ بدون تردید مورد تایید و برترین روش مهاجرتی به این کشور در نظر دولت پرتغال بوده است. اگر تصمیم خود را برای کار و زندگی در پرتغال گرفته اید و قصد کار آفرینی و ثبت شرکت در این کشور را دارید، می‌توانید از این مقاله به عنوان راهنما استفاده کنید. در سال‌های اخیر، کشور پرتغال روند ثبت شرکت در این کشور را به شدت توسعه داده است. اداره Empresa na hora در این کشور تنها به همین دلیل احداث شده است. این بدان معناست که شما در کمتر از چند ساعت می‌توانید شرکت خود را در کشور پرتغال ثبت کنید.

مروری بر اقتصاد پرتغال

اقتصاد کشور پرتغال بر مبنای کشاورزی، توریسم و تجارت پایه گذاری شده است. کشور پرتغال در تولید چوب پنبه، زیتون و روغن زیتون از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در برخی از زمینه‌ها نیز کشور پرتغال فرصت‌های خوبی در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار می‌دهد این زمینه‌ها عبارتند از.

استفاده از انرژی خورشیدی
توسعه استفاده از انرژی تجدید پذیر
مراحل ثبت شرکت در پرتغال
برای ثبت شرکت در این کشور باید به یکی از شعبه‌های Empresa na hora مراجعه کنید. این شرکت‌ها در سراسر کشور پرتغال وجود دارد. ثبت شرکت در یک ساعت تنها محدود به نوع خاصی از شرکت هاست. این شرکت‌ها شامل شرکت‌های سهامی خاص، شرکت‌های عمومی و شرکت‌های وابسته به امور اجتماعی است. در صورتی که قصد تاسیس شرکت در زمینه‌های دیگری را دارید، باید انتظار زمان به مراتب بیشتری برای ثبت شرکت را داشته باشید.

انواع ثبت شرکت در این کشور بدین شرح می‌باشد:

کارآفرینی و ثبت شرکت در پرتغال در سال 2019

کار آفرینی و ثبت شرکت در پرتغال

یکی از مواردی که باید در هنگام ثبت شرکت به آن توجه کنید، تعیین نام شرکت است. این کشور به شما اجازه نخواهد داد که شرکت خود را با هر نامی ثبت کنید. برای مثال اگر قصد ثبت شرکت در شهر لیسبون را دارید، عبارت لیسبون باید در انتهای نام شرکت شما ثبت شود. هزینه ثبت نام شرکت در این کشور ۷۵€ (یورو) است. پاسخ نهایی پذیرش نام شرکت نیز پس از ۱۵ روز کاری صادر خواهد شد. در صورتی که برای ثبت شرکت خود عجله دارید، می‌توانید با پرداخت ۱۵۰€ (یورو) از سیستم VIP استفاده کنید.

ایجاد شرکت در کشور پرتغال نیازمند مدارک مختلفی است. یک سرمایه گذار خارجی برای تاسیس یک شرکت کوچک یا متوسط برای کاهش هزینه‌های خود باید دو سرمایه گذار دیگر را بیابد. شخص سرمایه گذار برای اجازه سرمایه گذاری باید حداقل سهامی به ارزش ۵۰۰۰€ (یورو) در اختیار داشته باشد.

رشد کارآفرینی در این کشور در نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

کارآفرینی و ثبت شرکت در پرتغال در سال ۲۰۱۹

مدارک کارآفرینی و ثبت شرکت در پرتغال در سال ۲۰۱۹

در صورتی که قصد دارید تا به صورت فردی برای ثبت شرکت اقدام کنید به مدارک زیر نیاز دارید:

کلیه اسناد مالی سهامدار
مدارک شناسایی سهامدار
پاسپورت
گواهینامه رانندگی
اجازه اقامت
۲ مورد آخر برای کسانی است که سرمایه آن‌ها کمتر از ۱۵۰۰۰€ (یورو) است. در صورتی که قصد ایجاد نمایندگی یک شرکت را دارید باید مدارک زیر را ارائه دهید:

صورت جلسه تصمیم گیری در رابطه با احداث شرکت در پرتغال
ارائه کد شرکت و همچنین کد دسترسی
گواهی ثبت تجاری شرکت
پس از آنکه شرکت شما با موفقیت ثبت شد شما مدارک و اسنادی را نیز دریافت خواهید کرد. این مدارک عبارتند از:

گواهینامه پیمان اجتماعی
گواهینامه ثبت شرکت تجاری
دسترسی به کارت الکترونیکی شرکت
شماره امنیت اجتماعی
پس از گذشت یک دوره زمانی شما کارت فیزیکی شرکت نیز دریافت خواهید کرد
کارت الکترونیکی شرکت شامل موارد زیر است:

شماره شناسایی تجاری
شماره ثبت نام امنیت اجتماعی
کد تقسیم بندی فعالیت اقتصادی
شماره شناسایی تجاری
تاریخ ثبت قانونی شرکت

زمان شروع فعالیت شرکت ثبت شده در پرتغال

شرکت شما بلافاصله پس از ثبت نهایی می‌تواند فعالیت رسمی خود را آغاز کند. با این وجود اعلام رسمی آغاز فعالیت نیاز به طی کردن مراحل خاصی دارد. در صورتی که یک حسابدار رسمی، مدارک شما را به امضاء برساند شما مجوز آغاز کار را دریافت خواهید کرد. دریافت امضاء حسابداران قانونی از طریق روش‌های مختلف امکان پذیر است. سرمایه گذاری در پرتغال در مقاله مذکور به طور کامل شرح داده شده است.

هزینه کارآفرینی و ثبت شرکت در پرتغال در سال ۲۰۱۹

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، این امکان وجود دارد که در ۱ ساعت شرکت شخصی خود را به ثبت رسانید. هزینه ثبت شرکتی که سرمایه آن صرفا پول نقد باشد، ۳۶۰€ (یورو) است. در صورتی که سرمایه شرکت نقدی نباشد، علاوه بر هزینه ذکر شده پرداخت موارد زیر الزامی است:

به ازای هر ساختمان و شرکت ۵۰€ (یورو)
به ازای هر اتومبیل شامل خودرو سواری، قایق، کشتی و ماشین آلات سنگین ۳۰€ (یورو)
به ازای هر وسیله نقلیه دوچرخه، مانند موتور ۲۰€ (یورو)
ایجاد برند در کشور پرتغال نیز ۲۰۰€ (یورو) هزینه خواهد داشت. به ازای هر دسته اضافه برای برند پرداخت ۴۴€ (یورو) اضافه الزامی است. درباره اطلاع از هزینه‌های زندگی در این کشور نیز می‌توانید مقاله هزینه زندگی در پرتغال را مطالعه بفرمائید.

بررسی امکان ایجاد شعبه ثبت شرکت در پرتغال

یکی از راه‌های کار آفرینی و ثبت شرکت در این کشور ایجاد یک شعبه از یک برند خارجی در این کشور است. این شرکت‌ها وابسته به قوانین شرکت مادر هستند و باید به قوانین اقتصادی این کشور نیز احترام بگذارند. برای تاسیس شعبه در این کشور مدارک زیادی لازم است. از جمله این مدارک می‌توان به پیش نویس اسناد شرکت مادر، ریز سود و زیان‌های شرکت، تراز نامه مالی و هر گونه مدارک مرتبط که اداره ثبت تجارت پرتغال درخواست کرده است اشاره کرد. در صورتی که مالیات شرکت خود را در محل ثبت کشور مادر پرداخت کرده باشید و مدارک لازم را ارائه دهید، نیاز به پرداخت مالیات مجدد در این کشور نخواهید داشت. این یکی از فرصت‌هایی است که این کشور برای جذب سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

یکی از راه‌های کسب اقامت پرتغال، کارآفرینی و ثبت شرکت در در پرتغال در سال ۲۰۲۱ است. شما می‌توانید یک سرمایه گذاری ایمن در این کشور داشته باشید. دلیل بیان چنین کلامی آن است که پرتغال با آغوش باز سرمایه گذاران را می‌پذیرد. با این وجود سرمایه گذاری در یک کشور دیگر، نیاز به آگاهی دقیق از شرایط اقتصادی همه کشور‌ها دارد.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر