بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
عملکرد مدیریتی «سبد گردان اقتصاد بیدار» بررسی شد؛

کسب بازدهی مثبت ۳ درصدی "ارزش‌آفرین بیدار"

کسب بازدهی مثبت ۳ درصدی
ترکیب دارایی‌های صندوق بر اساس آخرین اطلاعات مندرج در وب‌سایت این صندوق شامل ۹۴.۴ درصد سهام و حق تقدم شرکت‌ها و ۵.۶ درصد نیز سایر دارایی‌ها است.
کد خبر : ۲۴۱۹۰۷

ارزش آفرین بیدار+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، صندوق سرمایه‌گذاری سهامی قابل معامله ارزش‌آفرین بیدار که کمتر از یک سال از زمان تأسیس آن می‌گذرد، در پایان روز سه‌شنبه ۱۱ خردادماه سال جاری و با احتساب بازدهی مثبت ۳ درصدی، به ارزش ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

در جدول زیر بازدهی‌های محقق شده این صندوق ارائه‌شده است.

آورده نقدی ارزش آفرین بیدار+بورس نیوز

همان‌گونه که اشاره شد، با توجه به زمان تأسیس صندوق، بازدهی‌های ارائه‌شده مربوط به هفته، ماه و ۶ ماه گذشته است.

بازدهی ارزش آفرین بیدار+بورس نیوز

ترکیب دارایی‌های صندوق بر اساس آخرین اطلاعات مندرج در وب‌سایت این صندوق شامل ۹۴.۴ درصد سهام و حق تقدم شرکت‌ها و ۵.۶ درصد نیز سایر دارایی‌ها است.

در جدول زیر صنایع اصلی تحت سرمایه‌گذاری این صندوق ارائه‌شده است. در حدود ۶۰ درصد از دارایی‌های این صندوق در ۲ صنعت پتروشیمی و فلزات اساسی سرمایه‌گذاری شده است.

کسب بازدهی مثبت ۳ درصدی در هفته گذشته

در جدول زیر سهام اصلی سرمایه‌گذاری شده توسط این صندوق ارائه‌شده است.

لازم به ذکر است که اطلاعات جدول زیر از صورت‌وضعیت پرتفوی پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ صندوق ارائه‌شده است و ممکن است در این مدت شاهد برخی تغییرات در ترکیب دارایی‌های صندوق بوده باشیم.

درصد دارایی ارزش آقرین بیدار+بورس نیوز

همان‌گونه که در جدول نیز مشخص است، سهام شرکت کلر پارس با ۱۵.۸ درصد از کل دارایی‌های صندوق، مهم‌ترین سهام تحت مالکیت این صندوق محسوب می‌گردد و نوسانات قیمتی این سهم اثرات بااهمیتی در ارزش خالص دارایی‌های صندوق خواهد داشت.


  • بیشتر بخوانید:

شایعاتی پیرامون صندوق ارزش و ناظر

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
نکته جالب توجه اینه: صندوق هایی که از اواخر سال گذشته در اوراق مشارکت و سپرده های بانکی نقدینگی وارد کردن بازدهی مثبت بیشتر از 15 درصدی داشتن!! ولی صندوق هایی که با هدف سرمایه گذاری در سهام شرکتهای بورسی جهت رونق چرخ تولید داشتن اکثرشون یا بازدهی منفی مواجه شدن و یا تعداد انگشت شماری از صندوق ها جزیی مثبت بودن!! واقعا باید به حال این اقتصاد کذایی و اشاعه دهنده واسطه گری خون گریست. اقتصادی که از رئیس جمهور تا وزیرش تشویق و دعوت به سرمایه گذاری در بازار بورس میکردن و همه سهامداران و حتی صندوق ها را به خاک سیاه نشوندن؟!