بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
اکسیر عشق بر مسم افتاد و زر شدم
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنر منتهی به اسفند ۹۹ به ریاست حمزه وکیلی، معاون فنی و نظارت هلدینگ صدرتامین، در محل مجتمع کرمان برگزار شد.
کد خبر : ۲۴۲۲۵۳

خواندن ۲ دقیقه

مجمع شرکت مس شهید باهنر+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در ابتدای این جلسه، مجید ضیائی، مدیرعامل مس شهید باهنر گزارشی از وضعیت عملکرد و فعالیت‌های صورت گرفته در سال گذشته را ارائه و سپس به برخی از برنامه‌های پیش روی این شرکت در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.

وی افزود: از جمله مهمترین دستاورد‌های شرکت در سال ۹۹، افزایش ۱۳۱ درصدی ریالی کل فروش نسبت به سال ۹۸، افزایش ۱۹ درصدی تناژ تولید نسبت به سال گذشته، رشد ۱۳۶ درصدی سود عملیاتی و ۱۲۴ درصدی سود خالص بوده است.

مدیرعامل مس شهید باهنر در راستای جهش تولید، نشان ممتاز شستا در تحقق جهش تولید برای افزایش تولید قابل توجه در سال ۹۹ توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مس باهنر اهدا شد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ رشد خوبی در تولید و افزایش سود خالص داشته ایم. جمع کل صادرات سال ۹۸ برابر با ۹۳۱ تن بوده که در سال ۹۹ به ۱۵۰۴ تن رسید که با ۶۲ درصد افزایش در تناژ و ۲۶۸ درصد افزایش در ارزش همراه بوده است. همچنین شرکت در دو ماهه نخست سال جاری به اندازه کل سال ۹۷ صادرات داشته است. وی ادامه داد: شرکت در بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۶ هزار تن از تولید را به صادرات تخصیص داده است که امیدواریم این مهم محقق شود.

ضیایی در ادامه بیان کرد: در سال ۹۹، بیش از ۳۳ هزار تن تولید داشتیم که ۶ هزار تن نسبت به سال ۹۸ و ۸ هزار تن نسبت به سال ۹۷ افزایش را شاهد بودیم. وی افزود به دلیل وجود شیوع ویروس کرونا در ابتدای سال و بسته شدن مرز‌های جاده‌ای، علیرغم همه مشکلات، صادرات از مسیر ریلی و دریایی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن عدم ثبات وضعیت بازار سرمایه و ریزش شاخص بورس در سال گذشته و مشکلاتی که برای این بازار بوجود آمد، ارزش بازار این شرکت در پایان سال ۹۸ معادل ۲۶۰۰۰ میلیارد ریال بود که در پایان سال ۹۹ به ۴۶۶۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و ارزش بازار پیش از مجمع نیز با حفظ روند افزایشی به ۴۷۲۰۰ میلیارد ریال رسید.

ضیائی در پایان سود خالص شرکت صنایع مس شهید باهنر را ۶.۳۷۵.۷۷۶ میلیون ریال اعلام نمود با تصویب مجمع مقرر گردید مبلغ ۵.۷۰۰ ریال سود به ازاء هر سهم تقسیم و پرداخت شود.

گفتنی است، وکیلی معاون فنی و نظارت هلدینگ صدر تامین که ریاست مجمع عمومی عادی سالیانه مس باهنر را بر عهده داشت پس از ارائه گزارش مدیرعامل این شرکت، ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته مس باهنر در سال ۹۹ بیان کرد: مس باهنر یکی از شرکت‌های بزرگ و موفق تاصیکو بوده که با حضور مدیر عامل و تیم مدیریتی جدید فضای همدلی و هم افزایی در کلیه بخش‌های این شرکت ایجاد شد که نتایج آن را در گزارش عملکرد این شرکت شاهد بودیم. وکیلی گفت شرایط ایجاد شده در شرکت آن شعر سعدی را تداعی می‌کند که: اکسیر عشق بر مسم افتاد و زر شدم.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش مدیریت و کارکنان، مجموعه عظیم مس شهید باهنر، با همان روحیه کاری و همت مثال زدنی، با رونق و توسعه فعالیت‌های گسترده خود و برنامه ریزی دقیق، بتواند در سال ۱۴۰۰ به اهداف مشخص شده و کسب عناوین برتر خود در تولید، فروش و صادرات دست یابد و همچون سال ۹۹ عملکرد درخشانی داشته باشد.

در ادامه مدیرعامل و هیات رئیسه مجمع به سوالات سهامداران در حوزه‌های مختلف پاسخ دادند.

بر اساس این گزارش در مجمع عمومی عادی سالیانه مس باهنر علاوه بر وکیلی، حمدحیدری مدیر امورحقوقی و قراردادها، اکوان مدیر امور مجامع هلدینگ سرمایه گذاری صدرتامین، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، نماینده سازمان حسابرسی و حسنی رئیس هیئت مدیره به همراه دیگر اعضا هیئت مدیره مس باهنر، گروهی از سهامداران به صورت حضوری، و بیش از ۲۵۰ سهامدار نیز به صورت آنلاین حضور داشتند که در مجموع ۷۷ درصد سهامداران شرکت را شامل می‌شدند.

لازم به ذکر است، سال جاری دومین سال متوالی بود که به دلیل انتقال دفتر مرکزی به محل مجتمع، مجمع عادی سالیانه مس باهنر در کرمان و در محل شرکت برگزار می‌شد و با توجه به قانون برگزاری مجامع در شرایط شیوع ویروس کرونا، جلسه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.


  • بیشتر بخوانید:

شیب دلنشین صعود فروش "فباهنر" از اسفند۹۹/ افزایش ۱۲۴درصدی سود پایه هر سهم


رپورتاژ

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش سود خالص ۱۲۴ درصدی
تصمیمات اتخاذ شده در محمع عمومی مس شهید باهنر؛

افزایش سود خالص ۱۲۴ درصدی "فباهنر" نسبت به مجمع سال گذشته

با اعلام شرکت صنایع مس شهید باهنر؛

ترکیب هیات مدیره "فباهنر" تغییر کرد

شیب دلنشین صعود فروش
عملکرد سالانه این مس‌فروش در پایان سال مالی ۱۳۹۹ بررسی شد؛

شیب دلنشین صعود فروش "فباهنر" از اسفند۹۹/ افزایش ۱۲۴درصدی سود پایه هر سهم

ارسال نظر