بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
مدیر سبد شرکت تحلیلگر امید در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

به وقت جذابیت ریالی‌ها

به وقت جذابیت ریالی‌ها
احتمالا بخشی از خریدهای این هفته از طرف صندوق های درآمد ثابت صورت گرفته باشد. در این صورت، بعد از تکمیل حد نصاب صندوق های درآمد ثابت، احتمالا بازار سرمایه کمی منفی خواهد شد.
کد خبر : ۲۴۲۹۳۳

به وقت جذابیت ریالی ها

به گزارش بورس‌نیوز، بازار سرمایه این هفته کمی سبزتر بوده و برخی نمادهای بزرگ بازار ازجمله "شستا"، "وبصادر"، "وتجارت" و ... بازدهی مناسبی برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته‌اند.

در روز گذشته معاملاتی نیز صف‌های فروش نسبت به‌روزهای گذشته کمتر شده بود و ارزش معاملات از ۶۳۴۴ میلیارد تومان فراتر رفت.

به نظر می‌رسد با توجه به مشخص شدن نتیجه انتخابات و تعیین تکلیف دولت بعد و همچنین اخبار مثبتی که از وین به گوش می‌رسد، از ابهامات پیش روی بازار سرمایه کاسته شده است.

رویا ذبیحی سامانی مدیر سبد شرکت تحلیلگر امید در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: با توجه به اینکه مصوب شده، بود صندوق‌های درآمد ثابت هر فصل ۳درصد به نسبت سرمایه‌گذاری‌های خود در سهام اضافه کنند، بنابراین این صندوق‌ها تا پایان فصل بهار برای خرید سهام و رساندن سهام خود به حدنصاب سازمان بورس و اوراق بهادار (اگر میزان سرمایه‌گذاری‌هایشان در سهام کمتر از حدنصاب بوده باشد) مهلت‌دارند؛ به نظر می‌رسد بخشی از خریدهای این هفته از طرف صندوق‌های درآمد ثابت صورت گرفته باشد. در این صورت، بعد از تکمیل حدنصاب صندوق‌های درآمد ثابت، احتمالاً بازار سرمایه کمی منفی خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: در صورت توافق در وین و کاهش فشار تحریم‌ها، بازار ارز نزولی خواهد شد. با فرض کاهش نرخ ارز، سهم‌هایی که تولیدکننده کالاهای مصرفی هستند و قیمت دستوری داشته و درآمد ریالی دارند، جذاب‌تر خواهند بود. ضمن اینکه بر اساس وعده‌های مطرح‌شده کاندیداها قبل از انتخابات، به نظر می‌رسد ساخت‌وساز در این دوره رونق خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: ازاین‌رو، سهم‌های وابسته به ساختمان ازجمله سیمانی‌ها هم‌پتانسیل رشد خواهند داشت. علاوه بر این، در صورت توافق، سهم‌های گروه بانکی و خودرویی هم مورد اقبال بازار واقع خواهند شد. برخی شرکت‌های پتروشیمی و... هم به سبب فشار تحریم‌ها، درفروش‌های صادراتی خود تخفیف‌هایی به مشتریان می‌دادند که در صورت لغو تحریم‌ها، این تخفیف‌ها نیز حذف خواهد شد و اثر منفی کاهش نرخ ارز را پوشش خواهد داد.

ذبیحی در خاتمه ضمن تأکید بر عدم جذابیت بازارهای موازی در صورت رفع تحریم‌ها، گفت: تحویل دولت به رئیس‌جمهور منتخب و تعیین وزرا، چند ماهی زمان خواهد برد. رفع تحریم‌ها نیز به‌سرعت انجام نخواهد شد و شرکت‌های خارجی برای همکاری با صنایع ایرانی، باید از احیا و ثبات برجام اطمینان حاصل کنند. با این تفاسیر، انتظار رشد شتابانی در بازار سرمایه نمی‌رود و احتمالاً شاخص کل بورس در این فاصله تا کانال ۱ میلیون و ۳۰۰ الی ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی رشد کند. اما با فرض رفع تحریم‌ها، بازارهای موازی هم جذاب نخواهد بود. مخصوصاً که قانون مالیات بر عایدی سرمایه، شامل بازار مسکن و خودرو هم خواهد بود. مگر آنکه نرخ سود سپرده‌های بانکی به نحوی تغییر کند که روی بازدهی مورد انتظار بازارهای مالی اثرگذار باشد.


  • بیشتر بخوانید: 

حرکت نمادین اقای رئیسی و سیگنالی به "بورس"

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حرکت نمادین اقای رئیسی و سیگنالی به
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

حرکت نمادین اقای رئیسی و سیگنالی به "بورس"

بورس با رئیسی ...
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح کرد:

بورس با رئیسی ...

۳ گروه پیشتاز بازار سرمایه در کوتاه مدت
یک کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح کرد:

۳ گروه پیشتاز بازار سرمایه در کوتاه مدت

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

دولت آینده و اعتماد از دست رفته سهامداران

ارسال نظر