بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کارشناس حوزه رمز ارزها در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

هزار راه نرفته رمز ارز ایرانی

هزار راه نرفته رمز ارز ایرانی
برای عرضه بین‌المللی رمز ارز ایرانی باید سایر کشورها هم این رمز ارز را پذیرفته باشند و اصطلاحاً تقاضایی برای این رمز ارز در سایر کشورها وجود داشته باشد علاوه بر آن، باید امکان معامله رمز ارز ایرانی در کیف پول آن‌ها امکان معامله داشته باشد. چون کیف پول‌ها، تمام رمز ارزها را پشتیبانی نمی‌کنند.
کد خبر : ۲۴۳۰۷۴

هزار راه نرفته تا عرضه ارز دیجیتال ایرانی بین المللی

به گزارش بورس نیوز، مدیرعامل موسسه برگ زیتون از عرضه «نخستین ارز دیجیتال ایرانی» با پشتوانه ۳ بیمه‌ایران. البرز و رازی خبر داده و گفته عرضه خصوصی این رمز ارز ایرانی از فردا به مدت ده روز آغاز می‌شود.

محمد اشرف کارشناس حوزه رمز ارزها در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: امکان عرضه رمز ارزها با هر نوع پشتوانه‌ای اعم از پول کاغذی، بیمه، سهام شرکتی، زمین و... وجود دارد و حتی برخی رمز ارزها در دنیا، بدون پشتوانه هستند.

وی ادامه داد: برخی از رمز ارزها نیز در بستر یک قرارداد عرضه می‌شوند، بنابراین عرضه ارز دیجیتال ایرانی با پشتوانه ۳شرکت بیمه‌ای، اتفاق عجیبی نیست.

این فعال حوزه رمزارز افزود: جزئیاتی در مورد ارز دیجیتال ایرانی با پشتوانه ۳ شرکت بیمه‌ای اعلام‌نشده و فعلاً نمی‌توان در مورد میزان جذابیت این رمز ارز برای سرمایه‌گذاران اظهارنظر کرد. اما به‌طورکلی، ارزهای دیجیتالی که از پشتوانه‌ای سودآور برخوردار باشند، برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر هستند مشروط بر آنکه پشتوانه این رمز ارزها شفاف باشد و فرآیندهای مشخص‌شده‌ای داشته باشند.

اشرف تاکید کرد: استفاده از رمز ارز ایرانی هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد و این رمز ارزها صرفاً با کیف پول معامله می‌شوند و از گذرگاهی که مشمول تحریم‌ها باشد، عبور نمی‌کنند.

اشرف در رابطه با امکان معامله این رمز ارز در بازارهای بین‌المللی، گفت: برای عرضه بین‌المللی رمز ارز ایرانی باید سایر کشورها هم این رمز ارز را پذیرفته باشند و اصطلاحاً تقاضایی برای این رمز ارز در سایر کشورها وجود داشته باشد. علاوه بر این باید امکان معامله رمز ارز ایرانی در کیف پول آن‌ها امکان معامله داشته باشد. چون کیف پول‌ها، تمام رمز ارزها را پشتیبانی نمی‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازمه بین‌المللی کردن ارز دیجیتال ایرانی این است که در کشورهای هدف، برای این ارز دیجیتال تقاضا ایجاد کنیم و صرافی‌های آن کشور این ارز را قبول داشته باشند و اصطلاحاً "لیست" کنند تا امکان معامله این ارز دیجیتال در صرافی‌های کشورهای هدف فراهم باشد.


  • بیشتر بخوانید:

«سهم‌های برجامی» در وسط سیبل بورس‌بازان

اشتراک گذاری :
ارسال نظر