بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
آخرین «تله» برای شکارچیان بورس
بازار امروز احتمالا فشار اندکی از عرضه‌ها را در ابتدای معاملات تجربه خواهد کرد اما؛ در ادامه بازار، جانی برای استمرار فشارهای فروش باقی نمی‌ماند و سهامداران باید "تله" آخر را هم رد کنند تا مجددا بازارسرمایه باردیگر یک روز پرقدرت دیگری را تجربه کند.
کد خبر : ۲۴۳۱۳۱

آخرین «نله» برای شکارچیان بورس

به گزارش بورس‌نیوز، تابلوی معاملات بورس تهران در آخرین روز کاری خود در هفته گذشته، اسیر دست‌های بی‌قرار عرضه‌های پیر‌های بازار نشد و ورود نقدینگی به بازارسرمایه و کمرنگ‌شدن ریسک‌های موجود، باعث شد تا شاخص‌کل بورس بتواند رشد بیش از ۲۶ هزار واحدی را پس از مدت‌ها تجربه کند تا شاخص باردیگر کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزارواحدی را پس بگیرد

فتح خاکریز ۱.۲ میلیون واحدی نوید پیش‌روی بورس برای صعود تا مرز جدید مقاومت شاخص باشد و اگر چه هنوز بسیاری از نماد‌ها صف فروش دارند اما؛ چنین حرکت دلنشینی ازبورس، امید پیدا شدن کلید قفل صف‌های فروش را نیز می‌دهد.

"بپیوند" دستش سبک نبود!

صف‌نشینی‌ها همیشه بد نیست مخصوصا که یک نوع صف‌نشینی مایه فخر سازمان بورس بود؛ "عرضه‌اولیه‌"

آخرین آمار مشارکت سهامداران در عرضه‌های اولیه که برای سازمان بورسی‌ها، کت‌وشلواری برند بود، حضور در حدود ۵.۵ میلیونی در عرضه‌اولیه "بپیوند" بود که پس از آن، کت بورسی‌ها نیز سوراخ شد! پس از گذشت زایمان سخت بازار اما؛ این‌روز‌ها حتی نگاه‌ها به عرضه‌های اولیه نیز بازگشته و دو عرضه‌اولیه که طی ماه‌گذشته شاهد بودیم، گویا دل‌چرکینی اهالی طبقه همکف را هم شسته و رغبت به خرید‌ها را هم بیشتر کرده است.

اژد‌های کومودور به نام "دلار"

طولانی‌شدن روند فرسایشی دلار برای هرکسی که آب و گلابی و رفع تحریم نداشت اما؛ برای طایفه مستقر در میدان فردوسی، نان داشت.

دلار این روز‌ها مانند اژد‌های کومودور چنان ملایم به اهداف خود نزدیک می‌شود وگویا پس از پاک شدن غبار انتخابات از چهره انتخابات، دلاری که تصور کارشناسان بر روند نزولی آن متفق شده بود، نشان داد که این عساتید، اساتید نیستند و دلار توانست در محدوده ۲۴۴۰۰ تومان بین عرضه و تقاضاکنندگان، دست به دست شود، ولی نکته جالب آنجاست که "دلار" باید واحد پولی به نام "دلار ایران" نیز داشته باشد چراکه دلار دست صرافی‌ها و رفقای دورکار آن در دور میدان فردوسی، به روند منفی دلار جهانی نیز نیشخند می‌زنند؛ گواه این سخن، روند معاملات جهانی دلار بوده که کاهش اندکی در محدوده ۰.۰۴ درصدی را به نمایش گذاشت در آخرین آمار‌ها دلار به زیر سطح ۹۲ رسید.

البته اگر به روبه‌روی پاساژ معروف میدان فردوسی هم نگاه کنیم، در جیب چپ طایفه دلاری‌ها سکه نیز وجود دارد که اگه دو قران روی دلار برود، یک قران هم روی سکه می‌گذارند، بدون هیچ دلیلی!

سکه نیز باردیگر قدکشید به ارتفاع ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان نیز رسید.

"نفت" غلیظ‌تر شد

اگر موج بررسی اندیکارتور‌ها را به‌سوی بازار نفتی‌ها بچرخانیم و بررسی‌های بیشتری انجام دهیم، می‌بینیم که نفت، درحال طلا شدن است و باردیگر امروز نیز نفت غلیظ‌تر شد و به ۷۵.۹۲ دلار در هر بشکه نفت خام برسد؛ سرمایه‌گذاران نفتی در سکوت کامل در سال جاری تاکنون حدود ۵۰ درصد رشد را تجربه کرده‌اند.

از توکیو تا وال‌استریت

از شرق دور تا غرب دور همه سبز هستند، «NIKKEI» حدود ۱۹۱ واحد، «شانگ‌های» ۴۰.۹۱ واحد، «Dow» با ۲۵۶ واحد، «S&P» نیز با ۱۲ واحد و... سرمایه‌گذارانشان را ناامید نساختند.

پرچم سوراخ رمزارز‌ها

سهامداران ایرانی رمزارزها، این روز‌ها از آنجا مانده و از اینجا رانده شده‌اند! اهالی کوچ‌کرده بورس‌ایران که برای اسیرنشدن در صف‌فروش چندماهه بار خود را بسته بودند و در لیست فرار مغز‌ها برای ورود به رمزارز‌ها پاسپورت می‌گرفتند، این روز‌ها افت‌هایی را به‌جان می‌خرند که آرزوی ماندن در بورس‌تهران را داشتند؛ بیت کوین با ۶.۸‌درصد افت در قیمت ۳۲ دلار در حال معامله است.

بازار فردا نوبت کیست

سهامداران عزیز توجه داشته باشید که رخ بازار در هفته‌های گذشته چنین نمایی از خود برجای گذاشته که گویا دیگر از رنج‌های منفی و عرضه‌های آبشاری خبری نیست اما؛ سیاست ریسک‌گریزی را هیچگاه از پرتفوی خود دور نکنید هرچند که کندل چهارشنبه هم این تصور را پررنگ‌تر کرد که شکستن خط روند شاخص‌کل، می‌تواند منجر به صعودی قدرتمندانه شود که چنین اتفاقی نیز رخ داد.

برای بازار امروز نیز احتمالا فشار اندکی را در ابتدای معاملات شاهد خواهیم بود اما ادامه بازار جانی برای استمرار فشارهای فروش باقی نخواهد گذاشت و سهامداران باید "تله" آخر را هم رد کنند تا مجدد بازار کاملا یک روز پرقدرت دیگری را تجربه کند.


  • بیشتر بخوانید:

ایستگاه چهارشنبه و پیاده‌شدن نوسان‌گیران

اشتراک گذاری :
ارسال نظر