بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
پیش‌فروش متری مسکن در بورس کالا، طرحی جذاب برای مردم
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر از طرح پیش فروش متری مسکن در بورس کالای ایران حمایت شود، مسیری مطمئن در جهت رشد تولید مسکن مهیا می‌شود که می‌توان با در نظر گرفتن تسهیلاتی، جوانان و حتی نوجوانان را به سمت پیش خرید مسکن برای آینده ترغیب کرد.
کد خبر : ۲۴۳۲۲۴

خواندن ۲ دقیقه

پیش‌فروش متری مسکن در بورس کالا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، علیرضا پاک فطرت، عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: خرید مسکن همواره برای مردم جذاب بوده و اگر طرحی جذاب برای هدایت منابع به این بازار معرفی شود، قطعا با استقبال جامعه مواجه می‌شود. از این رو بحث عرضه مسکن در بورس کالا و بکارگیری از ابزار‌های مالی در راستای پیش‌فروش متری مسکن می‌تواند بسیار کارآمد و مطلوب باشد که این طرح، حمایت، نظارت و سیاستگذاری‌های صحیح را از سوی متولیان امر می‌طلبد.

وی افزود: به نظر می‌رسد طرح پیش‌فروش متری مسکن در قالب انتشار اوراق سلف موازی استاندارد، طرحی در جهت پاسخگویی به نیاز روز سرمایه گذاران و مردم باشد که حتی با سرمایه‌های خرد نیز امکان سرمایه گذاری در بازار و تولید مسکن را فراهم می‌کند؛ در این میان بورس کالا با هماهنگی وزارت راه یا سایر نهاد‌های متولی باید زیرساختی را فراهم کند تا سرمایه گذاران با اطمینان کامل به سرمایه گذاری در حوزه مسکن بپردازند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه بورس کالا به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه و بستری که روزانه میزبان عرضه‌های گسترده کالاهاست، سازوکاری قابل اعتماد برای عرضه مسکن بوده، بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم با معرفی مناسب طرح پیش فروش متری مسکن در جامعه، امکان مشارکت نوجوانان و جوانان در طرح مسکن بورسی فراهم شود که یکی از راه‌های تقویت بخش تولید و عرضه مسکن نیز می‌تواند همین حوزه یعنی پیوند بازار سرمایه و بازار مسکن باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه یکی از معضلات فعلی بازار مسکن کشور، نبود شفافیت در آمار‌ها و روند‌های معاملاتی است، گفت: بورس کالا در صورت حمایت متولیان بخش مسکن می‌تواند به مرجعی در حوزه مسکن و درج قیمت‌های عادلانه مبدل شود و از سوی دیگر، بستری امن برای سرمایه گذاری در تولید مسکن را عملیاتی کند که امیدواریم به زودی شاهد کلید خوردن این طرح‌ها با همکاری بازار سرمایه و مسکن باشیم.

 


  • بیشتر بخوانید:

پیش فروش متری مسکن طرح حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اقدام به راه‌اندازی تابلوی مسکن در بورس کالا
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس

اقدام به راه‌اندازی تابلوی مسکن در بورس کالا

از ورود کیسه‌های سیمان تا ری کشیدن برنج در بورس‌کالا
بخش نخست گفت‌وگوی بورس‌نیوز با مدیرعامل بورس کالای ایران؛

از ورود کیسه‌های سیمان تا ری کشیدن برنج در بورس‌کالا

ارسال نظر