بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
دبیرکل اوپک معتقد است تصویر شفافی که با تلاش‌ها برای بهبود شرایط ویروس کرونا ایجاد شده شرایط بازار نفت و چشم‌انداز آن در آینده را بهبود بخشیده است.
کد خبر : ۲۴۳۴۳۷

خواندن ۲ دقیقه

اوپک+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، دبیرخانه سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) اعلام کرد: پنجاه و سومین نشست کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک (JTC) به‌صورت ویدیو کنفرانس برای بررسی تازه‌ترین تحولات بازار نفت و چشم‌انداز‌های آینده برگزار شد.

این نشست به‌منظور آماده‌سازی سی و یکمین نشست کمیته مشترک نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) و هجدهمین نشست وزیران اوپک و غیر اوپک که به ترتیب ۳۰ ژوئن و یکم جولای (نهم و دهم تیرماه) برگزار می‌شوند، تشکیل جلسه داد.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک بر نقش حیاتی این کمیته در ارائه تجزیه و تحلیل فنی با کیفیت بالا از تازه‌ترین تحولات بازار نفت تأکید کرد و افزود: تحقیقات و ارزیابی‌های انجام شده توسط این کمیته نقش اساسی در روند تصمیم‌گیری توافقنامه همکاری (DOC) دارد.

وی گفت: شرکت‌کنندگان در توافقنامه همکاری نقش مهم و ارزشمندی در تسریع روند بازگرداندن تعادل به بازار نفت داشته اند.

بارکیندو اظهار کرد: تصویر کلی روشن‌تری که با تلاش‌های انجام شده برای بهبود همه‌گیری کرونا ایجاد شده سبب بهبود قابل توجه شرایط بازار نفت و چشم‌انداز بهبود آن در آینده شده است.

گزارش ماهانه بازار نفت اوپک در ماه ژوئن برآورد شده است که تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱، ۶ میلیون بشکه در روز افزایش یابد، در حالی که نرخ رشد اقتصادی جهان در همین مدت ۵.۵ درصد پیش‌بینی شده است.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر