بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

کف‌سازی دلار و دورخیز "بورس" برای رشد

کف‌سازی دلار و دورخیز
کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد بازار به تعادل برگشته و روز‌های آینده بهتر نیز خواهد شد و اگر از معاملات روزانه ۷ هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد اتفاق اصلی در بازار رقم خورده است و یک ثبات روبه بالایی را در بازار شاهد خواهیم بود.
کد خبر : ۲۴۳۷۳۲

دورخیز بازار برای حرکت روبه رشد

احمد احمدآبادی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: بازارسرمایه طی معاملات روزهای گذشته خود از شرایط خوبی برخوردار بوده توانسته در آمارها، حجم‌های خوبی را به ثبت برساند و البته از وضعیت قفل بودن سهم‌ها نیز خارج‌ شود.

این کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه وضعیت خرید سهام بسیار خوب است و اجازه صف فروش شدن به سهام داده نمی‌شود، افزود: ویژگی اصلی بازار نقد شونده‌ تر شدن آن است، میانگین معاملات به روزانه ۷ هزار میلیارد تومان رسیده و این اتفاق خوبی است.

وی گفت: نرخ دلار کف خوبی ساخته و حتی در اظهارنظر‌ها صحبت‌ها از کف ۲۳ تا ۲۴ هزارتومانی در ساختار حاکمیتی بوده و این نشان می‌دهد کف دلار بسته‌شده است.

احمدآبادی بیان کرد: گزارش‌های سه‌ماهه ارائه‌شده از سوی شرکت‌ها بسیار خوب است و باکمی تأمل می‌توان پرتفوی خوبی انتخاب و بازدهی نسبتاً مناسبی داشت بنابراین نباید نگران وضعیت بازار بود.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به منفی شدن بازار در برخی روز‌های هفته خاطرنشان کرد: خروج پول مبلغ زیادی نبود که نگرانی ایجاد کند البته با توجه به شرایط بازار طی ماه‌های گذشته، پول‌های که ترسو بودند از بازار خارج شدند و افرادی هم که باقی ماندند به‌صورت بلندمدت به بازار نگاه می‌کنند.

وی بابیان اینکه رشد نرخ دلار و ارزندگی سهام هر دو موجب استقبال به بورس شده است، تصریح کرد: بخشی از ریزش بازار در سال گذشته به دلیل کاهش نرخ دلار بود و حتی برخی از مسئولان صحبت از دلار ۱۵ هزارتومانی می‌کردند که مرور زمان نشان داد که این موضوع شدنی نیست.

احمدآبادی تأکید کرد: هرچند نرخ دلار در رشد بازار اثرگذار است، اما قطعاً ارزندگی سهام عامل قوی‌تری در رشد بازار بوده است و موجب کاهش ریسک سرمایه‌گذاری شده است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد بازار به تعادل برگشته و روز‌های آینده بهتر نیز خواهد شد و اگر از معاملات روزانه ۷ هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد اتفاق اصلی در بازار رقم خورده است و یک ثبات روبه بالایی را در بازار شاهد خواهیم بود.

 


بیشتر بخوانید:

بورس در برزخ صعود و نزول

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آیا آب‌ترس
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد؛

آیا آب‌ترس "صاحبان‌سرمایه" ریخت!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بورس در برزخ صعود و نزول

ارسال نظر