بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
آیا تاریخ در حال تکرار است؛

"شستا"؛ خاطره فباهنر را زنده می‌کند؟

طبیعتا با انتشار خبر افزایش سرمایه در هر سهمی، استقبال از خرید آن زیاد و قیمت نیز روند صعودی به خود می‌گیرد و این موضوع برای شستا نیز در حال به وقوع پیوستن است اما؛ این بار هیات مدیره، پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۱۷۲ درصدی را ارائه کرده و دقیقا همان پروسه افزایش سرمایه فباهنر با رقم بالا در حال طی شدن است.
کد خبر : ۲۴۳۷۴۶

شستا؛ خاطره فباهنر را زنده می‌کند؟

به گزارش بورس نیوز، افزایش سرمایه ۱۱۷۲ درصدی شستا که این روز‌ها منتشر شده تداعی کننده افزایش سرمایه فباهنر در سال ۹۸ است که خاطره بدی را در اذهان سهامداران باقی گذاشته است.

شرکت بورسی فباهنر در مورخه ۱۸ آبان ۹۸ مبادرت به انتشار پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه در کدال کرد که به پیوست این اطلاعیه صورتجلسه تصویب افزایش سرمایه ۹۸۷ درصدی این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها با امضا تمام ۵ عضو هیات مدیره شرکت به همراه گزارش توجیهی افزایش سرمایه مذکور به صورت رسمی منتشر و افشا می‌گردد و پس از آن در تاریخ ۲۹ آبان ۹۸ اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه در سامانه کدال منتشر می‌گردد.

شستا؛ خاطره فباهنر را زنده می‌کند؟

شرکت در تاریخ ۳ آبان ۹۹ طی اطلاعیه‌ای با عنوان شفاف سازی در کدال اعلام می‌دارد که پیرو شایعات منتشر شده مبنی بر عدم موافقت سهامدار عمده با افزایش سرمایه، به استحضار می‌رساند: شایعات منتشر شده در بازار سرمایه مبنی بر عدم موافقت سهامدار عمده با انجام افزایش سرمایه شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها مورد تایید نمی‌باشد و به اطلاع می‌رساند که گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورد تایید حسابرس مستقل قرار گرفته و مدارک لازم جهت اخذ تاییدیه به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال گردیده است.

پس از شفاف سازی در تاریخ ۹ آبان ۹۸ اطلاعیه‌ای دیگر در سایت کدال منتشر می‌گردد که وفق این نامه مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین خطاب به مدیر عامل شرکت صنایع مس شهید باهنر اعلام کرد با عنایت به عدم موافقت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا درخصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی لذا افزایش سرمایه ذکر شده نیز مورد موافقت شرکت سرمایه گذاری صدر تامین نیست.


گزارش توجیهی افزایش سرمایه شستا را بخوانید


در حالی این اظهارنظر صورت گرفته بود که سهامدار عمده و کنترلی شرکت صنایع مس شهید باهنر شرکت سرمایه گذاری صدر تامین بوده و این شرکت نیز به صورت کنترلی در اختیار و مالکیت شستا قرار داشته است و امضای نماینده سهامدار عمده در صورت جلسه موجود بوده و موافقت خود را اعلام کرده بود.
عملا این نامه نگاری فقط موجب ضرر و زیان سهامداران خرد شد و به نوعی قربانی شدند.

رضوانی‌فر مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) :: شستا بزرگترین افزایش سرمایه در تاریخ بورس را رقم می زند

در خردادماه ۹۹ سرمایه ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی را به ۸ هزار میلیارد تومان رساندیم.

درپایان سال ۹۹ نیز از محل انباشته به ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه رسیدیم.

ما یک افزایش سرمایه ۱۲۰۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را در دستور کار داریم که رکورد افزایش سرمایه را خواهد شکست

تاریخ تکرار می‌شود؟

اما این بار هیات مدیره، پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۱۷۲ درصدی را ارائه کرده است و دقیقا همان پروسه افزایش سرمایه فباهنر با رقم بالا در حال طی شدن است.

طبیعتا با انتشار خبر افزایش سرمایه در هر سهمی، استقبال از خرید آن زیاد و قیمت نیز روند صعودی به خود می‌گیرد و این موضوع برای شستا نیز در حال به وقوع پیوستن است.

اما آیا این بار پیشنهاد افزایش سرمایه واقعی است یا همانند افزایش سرمایه فباهنر در یک مسیر رفت و برگشتی با آن مخالفت خواهد شد و طبق معمول سهامداران خرد متضرر خواهند شد.


  • بیشتر بخوانید:

کاهش ارزش بازار "شستا" به ۱۳۰ همت

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مریم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
منظور شما از گذاشتن این متن چیست .
یعنی اینقدر این کشور بی در و پیکر شده که مدیر عامل یک شرکت به این بزرگی میآید یک خبر را روی کردال منتشر میکند و بعد از چند مدت میآید میزند زیرش .
شما و باهنر را با شستا که دارای چندین زیر مجموعه بزرگ هست مقایسه میکنید .
یعنی اگر من مسئول بودم در این کشور با سایت بورس نیوز برخورد قانونی میکردم که با این دروغ نخواهید جو بازار را خراب کنید .
شستا از اول غول بورس بوده و خواهد بود ..
شما و باهنر را با شستا مقایسه میکنید .
برید خجالت بکشید با این خبرهای آب دوغ خیاری .
مشکلت چیه که نمی خواهی شستا رشدش را آغاز کند .بعد از ۳۰ الی ۴۰ درصد ریزش الان وقت رشد شستا فرا رسیده .اونوقت یک سایت آمده با خبر الکی میخواهد مردم طرف سهم شستا نروند .
واقعا از این تاریخ به بعد دیگر اخبار بورس نیوز را نخواهم خواند .
ناشناس
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
چند درصد باهنر برای شستاس ؟ ( صدر تامین )
ناشناس
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
خودت داری بازار گرمی میکنی اولا این افزایش سرمایه باید تایید بشه که معلوم نیست چند درصد تایید بشه دوما هم استهلاک ماشین آلات این نوع افزایش سرمایه بالاست سوما بیا ثامید بخر که زیر قیمت عرضه اولیه هست خخخخ
فیروز
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱
فاذر بیشترین افزایش راداشته والان بهترین زمان خرید فاذر هست با1732درصدافزایش سرمایه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳
با شایعه بخر با خبر بفروش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
خدایا خودت ریشه ظالم و بخصوص ظالمان بورس را هر چه زودتر بسوزان،این سهم شستا را در قیمت ۳۰۰۰ هزار تومان به ملت فروختن،و حتی در قیمت ۶۰۰۰هزار تومان نیز به ملت فروختن،آیا ظلم از این بزرگتر برای سهامدار بدبخت هست؟
در همین حوالی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
به نظرم افزایش سرمایه ۱۲ برابری شستا به زودی انجام خواهد شد و برای سهامدارای بلندمدت این یک خبر عالی هست برای ورود به شستا، خودم حدود ۳۰ هزار سهم از این غول بزرگ بازار سهام دارم و هفته آینده میخوام برسونمش به ۵۵ هزار تا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
بورس نیوز تا زمانی که مدارکی خلاف خبر درج شده پیدا نکرده چرا سمپاشی و ذهن ها را مسموم میکند