بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
دومین سرررسید قرارداد آتی واحدهای صندوق طلا از سه شنبه
هفته گذشته ۱۲۱۲ قرارداد محصول تازه وارد بازار آتی بورس کالا یعنی واحد‌های صندوق طلا برای تحویل در مرداد ماه ۱۴۰۰ منعقد شد.
کد خبر : ۲۴۳۹۴۳

قرارداد آتی صندوق طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، هفته گذشته ۱۲۱۲ قرارداد محصول تازه وارد بازار آتی بورس کالا یعنی واحد‌های صندوق طلا برای تحویل در مرداد ماه ۱۴۰۰ منعقد شد تا در نخستین هفته معاملاتی ارزش ۹۶ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریالی برای این دارایی پایه رقم بخورد.

همچنین دومین سررسید قرارداد‌های آتی واحد‌های صندوق طلا برای تحویل مهر ماه از روز سه شنبه ۲۲ تیر ماه آغاز می‌شود که به گفته کارشناسان، شمار زیادی از سرمایه گذاران در انتظار راه اندازی این سررسید بودند.

براساس این گزارش، در جریان معاملات هفته منتهی به ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰ معامله گران در بازار مشتقه بورس کالای ایران تعداد ۵۲ هزار و ۳۳۶ قرارداد آتی را بر پایه نقره، زعفران نگین و پوشال، پسته، زیره سبز و واحد‌های صندوق طلا منعقد کردند و ارزش ۹۸۸ میلیارد و ۵۱۳ میلیون ریالی را در ۱۰ سررسید فعال به ثبت رساندند.

۱۹ هزار و ۵۷۸ قرارداد آتی نقره برای دو سررسید مرداد و مهر ماه امسال منعقد شد و ارزش ۴۲۶ میلیارد و ۵۱۲ میلیون ریال را در پی داشت.

معامله گران در سه سررسید تیر، شهریور و آبان ماه قرارداد آتی زعفران نگین نیز ۳۱ هزار و ۲۲۹ قرارداد را منعقد و ارزش ۴۴۹ میلیارد و ۱۳۲ میلیون ریالی را برای دارایی پایه مذکور ثبت کردند.

در این هفته ۲۱۱ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز برای تحویل در سررسید‌های شهریور و آبان ماه امسال در حالی منعقد شد که ارزش این معاملات به رقم ۲.۳ میلیارد ریال رسید.

همچنین ۵۵ قرارداد آتی پسته برای تحویل در مرداد ماه در حالی منعقد شد که ارزش ۹.۹ میلیارد ریال برای آن رقم خورد.

در جریان معاملات هفته گذشته انعقاد ۵۱ قرارداد آتی زیره سبز برای سررسید مهرماه سال جاری نیز ارزش ۳.۷ میلیارد ریالی را برای دارایی پایه مذکور در پی داشت.


  • بیشتر بخوانید:

پذیره نویسی پنجمین صندوق طلا در بورس کالا

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر