بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
مدیر منطقه برق شهرستان پاکدشت گفت: با کشف ۲ مزرعه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال، ۱۷ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در پاکدشت کشف وجمع‌آوری شد.
کد خبر : ۲۴۴۱۹۳

استخراج رمزارز +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، حمیدرضا نادری، مدیر منطقه برق پاکدشت اظهار کرد: با هوشیاری و رصد‌های اطلاعاتی، بازرسان منطقه برق موفق به کشف ۲ محل غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال شدند که از این ۲ مزرعه ۱۷ دستگاه ماینر کشف شد.

مدیرمنطقه برق پاکدشت ادامه داد: از مجموع ۱۷ دستگاه ماینر کشف شده، ۴ دستگاه در شهرک صنعتی و ۱۳ دستگاه روی پشت بام منزل مسکونی که شامل ۱۲ ماینر و ۵ عدد کارت گرافیک بود، شناسایی و جمع‌آوری شد.

نادری ارزش تقریبی دستگاه‌های کشف شده را حدود ۷ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی به استفاده و انشعابات غیرمجاز اشاره کرد و افزود: سال گذشته انرژی ورودی و میزانی که روی کنتور‌های برق ثبت شده ۱۴ درصد اختلاف دارد که این میزان، جزو تلفات برق محسوب می‌شود که بخشی مربوط به مشکلات فنی و حداقل هفت درصد ناشی از سرقت انرژی و انشعابات غیرمجاز است.

مدیر منطقه برق پاکدشت در خصوص قطعی برق و مغایرت زمان قطعی با جدول‌های اعلام شده، گفت: تمامی کنترل‌های برق در استان صورت می‌گیرد و قطعی‌های اضافه بر ساعات اعلام شده نیز در پی افزایش مصرف است.

وی اضافه کرد: ماینر‌های غیرمجاز نقش عمده‌ای در قطعی برق دارند و علاوه بر آن، کاهش بارندگی‌ها و استفاده بیش از اندازه از ذخیره سد‌ها و تعمیرات دوره‌ای نیروگاه‌ها موجب از کار افتادن نیروگاه‌های برقابی و در نتیجه کاهش برق تولیدی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح سراسری جمع آوری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز، بازرسان اداره برق با تلاش‌های شبانه روی و اقدمات تخصصی، تاکنون ۶۳ مزرعه استخراج ارز دیجیتال با بیش از ۳ هزا و ۹۰۰ دستگاه را کشف و جمع آوری کردند.

نادری یادآور شد: استخراج ارز‌های دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است.


  • بیشتر بخوانید:

کشف بیش از ۷۰ دستگاه ماینر در ۱۳ مزرعه خوزستان

اشتراک گذاری :
ارسال نظر