بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

نفس‌گیری "نقدینگی" قبل از صعود به قله جدید

نفس‌گیری
مدیر سرمایه‌گذاری تامین سرمایه بانک ملت گفت: خرید پرقدرت حقیقی‌ها در منفی‌های بازار، نویدبخش روزهای بهتری در بازار سرمایه خواهد بود ولی نباید انتظار رشد شارپ بازار سرمایه را داشت.
کد خبر : ۲۴۴۱۹۸

استراحتی قبل از صعود به قله ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران این روزها اوضاع بهتری داشته اگرچه در ۳ روز پایانی هفته به‌نوعی، در جا زد؛ ولی مثبت شدن جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه و افزایش تقاضا در خیلی نمادهای بازار نشان می‌دهد بخش زیادی از ترس سرمایه‌گذاران از بین رفته است اما؛ باید دید سهامدارانی که در این‌یک سال حجم قابل‌توجهی از سرمایه‌های خود را ازدست‌داده‌اند، با گردش پول در صنایع مختلف امکان پوشش زیانشان را دارند یا نه.

رسول رحیم‌نیا مدیر سرمایه‌گذاری شرکت تأمین سرمایه بانک ملت در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: اکثر سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز بورس پس از رشد چند هفته اخیر، به نقاط مقاومتی رسیده و برای شکست این مقاومت، "نقدینگی" قابل‌توجهی لازم بود‌.

وی ادامه داد: این مرز روانی سبب شد که بازار در ۳ روز پایانی هفته نتواند سد مقاومت‌ها را بشکند ولی بااین‌حال، ریزشی در بازار رخ نداده و به نظر می‌رسد بازار سرمایه وارد یک مرحله استراحت کوتاه‌مدت شده اما؛ معتقدم ظرف روزهای آینده این مقاومت شکسته و به سمت کانال ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی حرکت خواهیم کرد.

رحیم‌نیا افزود: نکته حائز اهمیت در بورس این است که در روزهای گذشته خروج نقدینگی از صندوق‌های درآمد ثابت افزایش‌یافته و جریان ورود نقدینگی حقیقی‌ها به بازار مثبت شده است. خرید پرقدرت حقیقی‌ها در منفی‌های بازار، نویدبخش روزهای بهتری در بازار سرمایه خواهد بود ولی نباید انتظار رشد شارپ بازار سرمایه را داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تأثیر حرکت جریان پولی در بازار از سهم‌های بزرگ و بنیادی به سمت سهم‌های کوچک‌تر با نسبت P بر E بالاتر اظهار کرد: همیشه این رویکرد سهامداران و توجه آن‌ها به سهم‌های کوچک‌تر موردبحث بوده و در نظر داشته باشید که در رشد شارپ بازارسرمایه در سال ۹۹، عمدتاً شرکت‌های کوچک به دلیل ورود سفته‌بازان مورد اقبال قرارگرفته و رشد کردند و بعد از رشد سهم‌های کوچک‌تر بازار، سهم‌های بزرگ و بنیادی رشد کردند.

این فعال بازارسرمایه تاکید کرد: نمی‌توان لزوماً برای تمام سرمایه‌گذاران نسخه واحدی پیچید و به آن‌ها گفت فقط سهم‌های بنیادی بازار را خریداری کنند‌ و به‌هرحال با توجه به شرایط بازار سرمایه، ممکن است در مقاطع مختلف، بازدهی سهامداران از محل خرید سهم‌های بنیادی یا سفته‌بازی در بازار باشد. به افرادی که با اصول تحلیل آشنایی دارند، توصیه می‌شود در سهم‌های بنیادی بازار که نقد شوندگی بالاتری دارند، سرمایه‌گذاری کنند. به نظر می‌رسد گروه پالایشی در ماه‌های آینده پتانسیل بیشتری برای رشد خواهد داشت.

رحیم نیا در توصیه به سهامداران گفت: به سهامداران کم‌تجربه‌تر که دانش مالی کافی ندارند، مخصوصاً آن عده از سرمایه‌گذاران که سال قبل وارد این بازار شده و متحمل ضرر و زیان شده‌اند، توصیه می‌شود از سرمایه‌گذاری مستقیم در بازارسرمایه بپرهیزند و از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا شرکت‌های سبد گردان اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کنند. چراکه سرمایه‌گذارانی که متحمل ضرر و زیان در این بازار شده‌اند، برای انتقام از روند بازار معمولاً رفتارهای هیجانی و احساسی دارند و ممکن است مشکلات بیشتری به آن‌ها تحمیل شود. اگر هم سرمایه‌گذاران خرد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری مستقیم هستند، بهتر است بخش اندکی از سبد سرمایه‌گذاری‌های خود را صرف سرمایه‌گذاری مستقیم کنند و مابقی را به‌صورت غیرمستقیم وارد این بازار کنند.


  • بیشتر بخوانید: 

ادامه روند صعودی بازار

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
زمانی برای گردش پول در ۳ صنعت جذاب بازار
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

زمانی برای گردش پول در ۳ صنعت جذاب بازار

پتانسیل رشد ۲۰ درصدی بورس تا پایان تابستان
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پتانسیل رشد ۲۰ درصدی بورس تا پایان تابستان

رشد «بورس» تا کجا منطقی است
در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح شد:

رشد «بورس» تا کجا منطقی است

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
با گرونی ها و تورم از مرداد ۹۹که همچیز ۱۰۰ برابر شده شا
خص باید رو ۳ م باشه رو ۱۳۰۰ مقاومت خنده داره همش برای کار مزد بیشتر این کار گزاری هاس که بورس در جا مبزنه فقط حذف دامنه نوسان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
نفس گیری چیه همه چبز ۱۰۰ برابرشده شاخص و کار گزاران رو ۱۳۰۰ نگه داشتن برای کارمزد بیشتر باید الان رو ۳ میلیون راحت شاخص باشه چه مسخره بازی در اوردین از مردادد۹۹ همه چیز ۲۰۰ برابر شده هنوز میگن شاخص ۲ میلیونی بوده نمی گن از اون تاریخ ۸۰ درصد سهامها ریزش داشته و ارزش پول همه چیز ۲۰۰ برابر شده چه مقاومتی مسخره کردین ملتو