بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"بورس" و استراتژی تحلیل و صبر

مدیرعامل کارگزاری آریا نوین گفت: در شرایط فعلی توامان با استراتژی صبر و تحلیل می‌توان در بازار اقدام به معامله کرد.
کد خبر : ۲۴۴۷۸۲

استراتژ تحلیل و صبر پیش پای سهامداران

حامد ستاک در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره وضعیت بورس اظهار کرد: روند کلی بازار منطقی است هرچند هرازگاهی صف‌های خریدوفروش موجب می‌شود پیش واکنش‌هایی داشته باشیم.

مدیرعامل کارگزاری آریا نوین با بیان اینکه کلیت بازار منطقی است، افزود: در شرایط فعلی توامان با استراتژی صبر و تحلیل می‌توان در بازار اقدام به معامله کرد.

وی گفت: بر اساس این استراتژی می‌توان سهم‌هایی که ارزنده هستند و سودآوری برای آینده آن‌ها پیش‌بینی می‌شود را خریداری کرد و پس‌ازآن در انتظار ورود نقدینگی افسارگسیخته جامعه به سمت بازار بود.

ستاک با بیان اینکه هنوز در بازار ترس وجود دارد و این رفتار به دلیل اتفاقات سال گذشته طبیعی است، گفت: زمانی که بازار مثبت است سرمایه‌گذاران به سمت خرید سهام ارزنده می‌روند، اما هنگامی‌که اتفاق منفی یا هیجانی رخ می‌دهد سرمایه‌گذاران سریع به سمت فروش می‌روند تا مبادا اتفاقات سال گذشته برایشان تکرار شود.

وی بیان کرد: بازار نیازمند زمان است تا تجربه تلخ گذشته را فراموش کند از طرفی سرمایه‌گذاران اگر بخواهند پای تحلیل صورت‌های مالی نیز بایستند زمان‌بر است.

مدیرعامل کارگزاری آریا نوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار در حال تأثیرپذیری از رفتار داخلی خود است و عامل بیرونی وجود ندارد که بر روی آن اثر بگذارد بنابراین اگر اتفاق خاصی نیفتد و عامل خارجی وارد فرایند تصمیم‌گیری نشود به نظر می‌رسد طی ماه‌های آینده وضعیت بورس بهتر از شرایط فعلی شود.

وی درباره نقدینگی موجود در بازار تصریح کرد: در حال حاضر پول تحلیلگران و فعالان بازار در حال چرخش است و به دنبال این هستند که زیان نکنند، هنوز آسیبی که جامعه از بورس دیده ‌ترمیم نشده تا پول چشم‌بسته وارد بازار شود و بخشی از بازار را خریداری کنند به همین دلیل پول زیادی در بازار وجود ندارد که همه صنایع را راهبری کند.

ستاک افزود: بازار تمام مسائل سیاسی که با تغییر دولت احتمالاً رخ خواهد داد را لحاظ کرده و بر اساس آن در حال فعالیت است بنابراین اگر اتفاق غیرقابل‌پیش‌بینی رخ ندهد به نظر نمی‌رسد تغییر دولت اثر خاصی روی بورس بگذارد.


بیشتر بخوانید:

بورس در انتظار شکل گیری روند

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عرضه اولیه ها؛ به بهانه سهامدار خرد به کام رانت داران سرخطی
چرا مجوزی برای عرضه‌های بدون دامنه نوسان صادر نمی‌شود؛

عرضه اولیه ها؛ به بهانه سهامدار خرد به کام رانت داران سرخطی

بورس در انتظار شکل گیری روند
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بورس در انتظار شکل گیری روند

تابلوی بورس؛ ترس، اطمینان و امید
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تابلوی بورس؛ ترس، اطمینان و امید

ارسال نظر