بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
اگر یک هولدر بلندمدت ارز دیجیتال هستید یا فقط برای سرگرمی در بازار ارز دیجیتال فعالیت می‌کنید، باید حتماً برنامه‌ای برای انتقال ارز دیجیتال به وارثان خود بعد از مرگ داشته باشید.
کد خبر : ۲۴۴۹۹۹

روش‌های انتقال ارز دیجیتال برای وراث

به گزارش بورس نیوز، با توجه به گسترش ارز‌های دیجیتال و ارزش زیاد آنها، یکی از چالش‌هایی که امروزه وجود دارد نحوه به ارث رسیدن ارز‌های دیجیتال است. ارز‌های دیجیتال هم مثل سایر اموال یک فرد می‌تواند بعد از مرگش به وارثان متوفی منتقل شود. اما به دلیل ماهیت متفاوت این دارایی‌ها، انتقال ارز دیجیتال به وارثان ممکن است با چالش روبه‌رو شود. به همین دلیل حتماً باید برای این مورد برنامه داشته باشید تا بعد از مرگ، دارایی شما به عزیزانتان انتقال یابد وگرنه ممکن است دارایی‌های دیجیتال شما برای همیشه در شبکه بلاکچین محصور شود و هیچ‌کس نتواند از آن‌ها استفاده کند.



شما نمی‌توانید فقط در وصیت‌نامه به ارز دیجیتال خود اشاره کنید. شما باید مطمئن شوید که وارثان شما می‌توانند آن را پیدا کنند و به آن دسترسی داشته باشند.

 ارز دیجیتال، نوعی پول نقد دیجیتال، مانند دارایی‌های سنتی نیست. اینکه فقط از میزان دارایی‌تان در وصیت‌نامه نام ببرید و اعلام کنید کافی نیست. بدون اطلاعات لازم، وارثان شما قادر به یافتن یا دسترسی به دارایی ارز دیجیتال شما نخواهند بود و دارایی شما در شبکه بلاکچین برای همیشه مسدود و غیرقابل‌استفاده باقی می‌ماند.

برای اطمینان از به ارث رسیدن ارز دیجیتال به عزیزانتان، نکات زیر را انجام دهید:

نام ارز‌های دیجیتال خود را در وصیت‌نامه بنویسید.

اطلاعات مربوط به کیف پول‌های ارز دیجیتال خود را در وصیت‌نامه خود بگنجانید.

رمز‌ها و عبارات بازیابی خود را یادداشت کنید.

یک راهنمای گام به گام برای توضیح چگونگی دسترسی وارثانتان به ارز‌های دیجیتال خود داشته باشید.

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما شما باید ارز دیجیتال خود را در وصیت‌نامه بنویسید. اگر چیزی که متعلق به شما است در وصیت‌نامه شما ذکر نشده باشد، ممکن است برای همیشه غیرقابل‌استفاده بماند. اموالی که شکل فیزیکی دارند یا در سیستم دولتی کشور‌ها ثبت شده‌اند، اگر در وصیت‌نامه شما نباشد، مشکلی پیش نمی‌آید و بالأخره وارثان این اموال را کشف می‌کنند و مشخص می‌شود که این اموال متعلق به شما است.

ماهیت ارز‌های دیجیتال به گونه‌ای است که شهودی نیست و در سیستم‌های دولتی و حکومتی هم ثبت نمی‌شود و اگر شما خودتان در وصیت‌نامه از آن‌ها نام نبرید، وارثان شما هرگز نمی‌توانند آن را پیدا کنند.

حتی اگر وارثان شما فقط اطلاعات مبهمی از این داشته باشند که شما در بازار ارز‌های دیجیتال فعال هستید و از نام ارز‌های دیجیتال شما و کیف پول‌های شما بی‌اطلاع باشند و نتوانند وارد کیف پول ارز دیجیتال شما شوند و یا رمز ورود شما به حساب صرافی‌تان را ندانند، نمی‌توانند از حساب شما برداشتی داشته باشند. برای جلوگیری از این مشکل، به وضوح ارز دیجیتال خود را توصیف کنید و بگویید که چگونه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

برای انتقال ارز دیجیتال به وارثان علاوه بر اینکه نام ارز‌های دیجتال خود را لیست می‌کنید، باید دقیقاً بگویید که این ارز‌های دیجیتال را از کجا پیدا کنند. اگر این کار را نکنید، در بین انواع زیاد کیف پول‌های دیجیتال و صرافی‌های مختلف آنلاین، عزیزان شما باید به دنبال سوزن در انبار کاه بگردند. برای انتقال راحت ارز دیجیتال به وارثان باید صریحاً محل ذخیره ارز دیجیتال خود را مشخص کنید.

به خاطر داشته باشید که کیف پول شما ممکن است روی کامپیوتر، تلفن هوشمند یا کیف پول‌های سخت افزاری باشد. مهم است که این دستگاه‌ها را در وصیتنامه خود نام ببرید و عناصر اصلی کیف پول‌های ارز دیجیتال خود را هم بنویسید تا وارثان شما بتوانند به راحتی به دارایی شما دسترسی پیدا کنند. همچنین اطلاعات نسخه پشتیبان کیف پول‌های خود را هم باید در وصیت‌نامه قرار دهید. یک یادداشت الحاقیه برای وصیت‌نامه خود ایجاد کنید.

فقط وقتی اطلاعات ارز‌های دیجیتال خود را در وصیتنامه قرار می‌دهید، یک چالش بزرگ ایجاد می‌شود و آن هم امنیت است. وقتی شما اطلاعات کیف پول‌های خود مثل گذرواژه‌ها یا پین‌ها را به طور مستقیم در وصیت‌نامه خود قرار می‌دهید، می‌تواند برای شما چالش امنیتی ایجاد کند. بسیاری از کاربران ارز‌های دیجیتال به دلیل ترس از لو رفتن اطلاعاتشان یا هک شدن، از این کار کراهت دارند.

به همین دلیل نیاز است که شما یک یادداشت الحاقیه داشته باشید و اطلاعات حساس را به جای اینکه در وصیت‌نامه بنویسید، در آن یاداشت قرار دهید. یک یادداشت یک سند جداگانه است که در وصیت‌نامه شما به آن اشاره شده است، اما بخشی از خود وصیت‌نامه نیست. این یادداشت می‌تواند خصوصی‌تر باشد و حریم خصوصی شما بیشتر حفظ شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر