بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲
شکاری به نام پرتفوی شفاف سهام شرکت‌های P/NAV دار
باید توجه داشت که آمار نقدینگی می‌توان نوشداروی بازار باشد ضمن آنکه ابهاماتی مانند نرخ دلار و حتی کابینه و ... می‌تواند سیگنال مثبتی به بازار باشد و ابهامات را برطرف سازد.
کد خبر : ۲۴۵۲۸۵

شکاری به نام پرتفوی شفاف سهام شرکت‌های P/NAV دار

به گزارش بورس نیوز، در آغاز معاملات این هفته شاهد چشم‌تنگ برخی معامله‌گران شکم‌سیر در بازار بودیم، زیرا رشد ۱۱ هزارواحدی نیمه نخست معاملات نوید بازاری دل‌انگیز را به سهامداران می‌داد و اما؛ به مرور همان چشم‌تنگ‌ها، بازار را چشم زدند و برخی نماد‌ها با افزایش عرضه همراه شدند و دامنه منفی آنچنان پای برخی سهم‌ها را گرفت که شاخص کل عقب‌نشینی عجیبی را به خود دید تا جایی که در نهایت بازار با شاخص مثبت ۱ هزار و ۷۲۲ واحدی به کار خود پایان داد.

از سوی دیگر، نکته قابل ملاحظه و البته امیدوارکننده رشدی بود که شاخص هم وزن به خود دید یعنی رشد هزار واحدی این نوید را به بازار داد که احتمالا نوسان گیری و رنجکشی که در بازار روز گذشته شاهد بودیم، احیانا در بازار امروز آنچنان قدرتمند نخواهد بود.

به دلار سامانه نیما، نه گفتند!

بانک مرکزی در گزارش روز گذشته خود خبر داد که ۱۹۷ میلیون دلار را در سامانه نیما عرضه کرده اما؛ ۳۸ میلیون دلار از آن معامله شد، ولی نکته جالب آنجاست که بازار دلار در روز‌های گذشته به پایین‌تر از نیمه قیمتی ۲۵ هزار تومان رسیده بود، دیروز به ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان رسید تا این گپ را به وجود بیاورد که چرا بازار آزاد نسبت به بازار نیمایی با اشتیاق و اقبال بیشتری مواجه شده است.

نرخ‌ها در تابلوی طلافروشی‌ها، صعودی شد

بازار طلا و سکه در داخل نیز با نوسان همراه بود و هر گرم طلا با نرخ یک میلیون و ۸۱ هزارتومان و هر مثقال با نرخ ۴ میلیون و ۶۸۴ هزارتومان در تابلوی طلافروشی‌ها نرخ گذاری شده بود و سکه بهار آزادی با نرخ ۱۰ میلیو ن ۷۰۰ هزارتومان و هر سکه امامی ۱۱ میلیون ۱۳۰ هزار تومان در بین معامله گران این بازار، دست به دست شد.

قدرت عکس پروفایل

رمزارز‌ها توانستند روند صعودی خود را ادامه دهند و بیت کوین به مرز ۴۳ هزاردلاری برسد تا ایلان ماسک عکس پروفایل خود را موشک اسپیس ایکس بگذارد؛ فعالان این بازار فراموش نکرده اند که ایلان ماسک، عکس دوج کوین را مدت‌ها در پروفایل خود قرار داده بود و همین عوامل باعث شده بود تا دست انداز‌های دولت چین، بانک مرکزی انگلیس و آمریکا و ... را کمرنگ کند.

بازار امروز نوبت کیست

بازار امروز احتمالا از ادامه روند منفی روز گذشته معاملاتی نشات خواهد گرفت و در دقایق ابتدایی پر عرضه، روز معاملاتی خود را آغاز می‌کند اما؛ این عرضه‌ها ادامه‌دار نخواهد بود و نمادها در سمت محدوده تعادلی گام خواهند گذاشت.

باید توجه داشت که آمار نقدینگی می‌توان نوشداروی بازار باشد ضمن آنکه ابهاماتی مانند نرخ دلار و حتی کابینه و ... می‌تواند سیگنال مثبتی به بازار باشد و ابهامات را برطرف سازد.

سهامداران عزیز باید توجه داشته باشید که کماکان سرمایه‌گذاری بر گروه‌های هلدینگ که P/NAV جذابی دارند باعث رونق پرتفو خواهد شد و انتظار داریم که P/NAV نمادهای این صنعت به محدوده ۷۰ الی ۸۰ درصد برسد.

سهامداران گرامی، خریداری نمادهایی که P/NAV کمی دارند را انتخاب کنید ضمن آنکه فاکتورهایی نظیر سرمایه‌پذیری و شرکت‌هایی که پرتفوی جذابی دارند را حتما ملاک قرار دهید و االبته شرکت‌هایی که نمادهای آنها عرضه‌اولیه زیرمجموعه خود را در دستور کار دارند را هم مورد توجه قرار دهید.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر