بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

حداکثر بازدهی متوسط بورس ۴۰ تا ۵۰ درصد

کارشناس بازار سرمایه گفت: با شرایط فعلی حداکثر بازدهی متوسط ۴۰ تا ۵۰ درصد در سال ۱۴۰۰ برای بورس بسیار خوب خواهد بود.
کد خبر : ۲۴۵۳۰۹

حداکثر بازدهی متوسط بورس ۴۰ تا ۵۰ درصد

فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره نوسان بورس اظهار کرد: نامشخص بودن تیم اقتصادی و برنامه‌های آن، بازار را تابع هیجان کرده است در کنار آن وعده کاهشی شدن نرخ دلار نیز درست پیش نرفت و این موضوع یکی از تزلزل‌ها در پیش‌بینی ترسیم وضعیت چشم‌انداز اقتصادی کشور از جانب مسئولان اقتصادی است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تداوم سیاست‌های پولی و نحوه تأمین مالی دولت از بازار سرمایه نکته کلیدی بازار سرمایه است، افزود: هنوز تیم اقتصادی دولت مشخص نیست و علی‌رغم صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی بر عدم استفاده از بازار سرمایه به‌عنوان قلک، اما به دلیل مشخص نبودن تیم اقتصادی و تحت‌فشار بودن دولت، ممکن است سازوکار را به گونه دیگری از بازار سرمایه فراهم کند که نقدینگی ابزارسازی و بازار گردانی را متوجه خود کند.

وی با بیان اینکه این موارد موجب شده وضعیت بازار نامشخص باشد، گفت: به همین ترتیب می‌توانیم اتکا کنیم به تحلیل تکنیکال که بر اساس آن سال ۱۴۰۰ با تلاطمی که در سال ۹۹ داشتیم شاخص تحت‌الحفظ در حال حرکت است و مدیریت می‌شود.

آقابزرگی بیان کرد: سهم‌های بنیادی از ابتدای سال تا پایان تیرماه بین ۳۰ تا ۵۰ درصد بازدهی داشتند، اما متوسط شاخص در پایان تیرماه صفر بوده که نکته جالبی است.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: گزارش‌های سه‌ماهه شرکت‌ها اکثریت گزارش‌های خوبی نسبت به دوره مشابه قبل بوده است، اما به دلیل P/E‌های فورواردی که قبلاً داشتند فقط P/E اصلاح‌شده و جهش قیمت نداشتند.

وی تصریح کرد: توقف خطوط تولید شرکت‌های سیمانی، فولادی و پتروشیمی خود را در تیرماه نشان داده و اُفت تولید و فروش در گزارش تیرماه آن‌ها مشهود است.

آقابزرگی گفت: این عوامل در کنار ثبات نسبی قیمت‌های جهانی و کامودیتی‌ها و حتی قیمت نفت پایداری را در بازار سرمایه نشان می‌دهد.

کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: با شرایط فعلی حداکثر بازدهی متوسط ۴۰ تا ۵۰ درصد در سال ۱۴۰۰ برای بورس بسیار خوب خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

عامل نوسانی بودن بورس

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

۴ خطری که رشد بورس را تهدید می‌کند

رئیس جمهور بساط قیمت گذاری دستوری را برچیند
رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

رئیس جمهور بساط قیمت گذاری دستوری را برچیند

آزادسازی قیمت ها، مطالبه امسال سهامداران
مدیرتحلیل‌گروه صنعتی‌و‌معدنی امیر در گفت‌وگو بابورس‌نیوز تاکید کرد:

آزادسازی قیمت ها، مطالبه امسال سهامداران

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

عامل نوسانی بودن بورس

ارسال نظر