بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بورسی ها دور برجام خط قرمز کشیدند

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: خرد جمعی بازار به این نتیجه رسیده که فعلاً از برجام خبری نیست و اگر توافقی هم حاصل شود در گام‌های نخست محدود خواهد بود.
کد خبر : ۲۴۵۴۵۳

کارشناس بازار سرمایه

احمد احمدآبادی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: از حدود سه هفته گذشته بازار روند خوبی به خود گرفته و با توجه به برآوردی که از نرخ دلار داشته است به سمت سهام بنیادی که رابطه مستقیم با دلار دارند حرکت کرد.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه باور بازار رشد قیمت دلار است و به همین دلیل سهام دلاری خریدار دارند، افزود: بازار در ابتدا به سهام کوچک توجهی نداشت، اما از هفته گذشته نیم‌نگاهی به این سهم‌ها نیز داشته و شاهد بودیم سهامی که صف فروش بودند جمع شدند.

وی گفت: با توجه به نوسان رو به بالایی که در دلار شاهد بودیم روند فعلی بازار ادامه‌دار خواهد بود.

احمدآبادی بیان کرد: خرد جمعی بازار به این نتیجه رسیده که فعلاً از برجام خبری نیست و اگر توافقی هم حاصل شود در گام‌های نخست محدود خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: وضعیت اقتصادی کشور شرایطی را به وجود آورده است که آینده نرخ دلار پایین دیده نمی‌شود، حتی افرادی که درگذشته پیش‌بینی دلار ۱۵ هزارتومانی داشتند در حال حاضر در صحبت‌های خود کف دلار را ۲۵ هزار تومان عنوان می‌کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این انتشار برخی خبر‌ها ازجمله دستور بررسی عوارض گمرکی که با دلار ۴۲۰۰ تومانی پرداخت می‌شود، نوید حذف ارز ترجیحی را می‌دهد، در کنار هم قرار دادن این موارد نشان می‌دهد قیمت دلار کاهشی نخواهد بود.

احمدآبادی درباره رشد نوبتی گروه‌های بورسی، خاطرنشان کرد: هر بازار مالی با توجه به شرایط بنیادی که دارد به شکلی طبیعی جذب منابع نقدی دارد، اما در برخی زمان‌ها شاهد هستیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد یک بازار خاص می‌شود نشان می‌دهد که این نقدینگی از جنس آن بازار نیست و به دلیل ایجاد شرایط خاص وارد بازار شده است.

کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: اینکه شاهد هستیم همه بازار به‌یک‌باره رشد نمی‌کند طبیعی است و نشان می‌دهد که بازار کار خود را به‌درستی در حال انجام دادن است.

وی گفت: نکته مهم بازار این است که بدون صف خرید ممتد در حال رشد است و حجم معاملات نیز مناسب است و روال طبیعی خود را با توجه به شرایط در حال طی کردن است.


بیشتر بخوانید:

بورس در جست و جوی آینده سهم ها

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خبری خوب برای
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

خبری خوب برای "ذوب"

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بورس در جست و جوی آینده سهم ها

ارسال نظر