بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بورس در جست و جوی آینده سهم ها

کارشناس بازار سرمایه گفت: تفاوت نگرش موجب شده تا سرمایه گذاران در حال حاضر تمایل زیادی به خرید سهم به تعداد بالا نداشته باشند و منتظر آینده باشند.
کد خبر : ۲۴۵۳۶۷

تفاوت دیدگاه عامل نوسان در گروه‌های بورسی

روزبه شریعتی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: بازار اوایل خردادماه پس‌ازاینکه در محدوده یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار واحد کف خود را شناسایی کرد پس از برگزاری مجامع و باز شدن دامنه‌ها، قیمت‌های تعادلی مشخص شد و بازار از روند منفی خود خارج شد.

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه ریسک‌هایی که روی بازار سایه انداخته بود موجب شد بازار دچار دوگانگی و چندگانگی شود، افزود: هر چه به تیرماه نزدیک شدیم و ابهامات برطرف شد، بازار به عدم توافق مطمئن شد همچنین گزارش‌های بانک مرکزی مبنی برافزایش نقدینگی و حجم پولی نشان داد که تورم در جامعه کماکان ادامه‌دار خواهد بود.

وی گفت: این عوامل موجب شد بازار سرمایه از فضای دلار ۱۵ هزارتومانی و ریزشی خارج شود و نگاه تحلیلی پیدا کرد و موجب شد بازار ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد کند و شاخص به یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برسد.

شریعتی بیان کرد: مهم‌ترین دماسنجی که می‌توان به آن اشاره کرد رشد معاملات است که به بیش از ۶ میلیارد تومان رسیده و سرمایه‌گذاران می‌توانند به آن توجه کنند و تا زمانی که حجم معاملات در این حدود باقی است می‌توان گفت پویایی در بازار وجود دارد.

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه گردش نقدینگی در بازار وجود دارد، تصریح کرد: بازار سرمایه به محدوده‌ای رسیده که به‌آرامی سهام دست‌به‌دست خواهند شد تا گروه اقتصادی جدید و نگرش آن مشخص‌شده تا بر اساس آن بتواند نتیجه‌گیری و تصمیم بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه همیشه آینده سهام را انتخاب می‌کند و به نظر می‌رسد ازاین‌پس باید منتظر این واکنش‌ها باشیم.

شریعتی درباره اینکه چرا نوسان در گروه‌های مختلف زیاد است گفت: این موضوع به دلیل تفاوت در نگرش‌ها است و این اتفاقی که شاهد آن هستیم به دلیل نگاه متفاوت به سیاست‌های دولت است که برخی معتقدند دولت به سمت توافق خواهد رفت، برخی نیز معتقدند که تورم افسارگسیخته خواهیم داشت و این دیدگاه موجب شده تا سرمایه‌گذاران در حال حاضر تمایل زیادی به خرید سهم به تعداد بالا نداشته باشند.


  • بیشتر بخوانید:

سایه ابهام همچنان بر سر بورس

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بورس دیگر ترسناک نیست
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بورس دیگر ترسناک نیست

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سایه ابهام همچنان بر سر بورس

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

حداکثر بازدهی متوسط بورس ۴۰ تا ۵۰ درصد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

۴ خطری که رشد بورس را تهدید می‌کند

ارسال نظر