بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
معامله‌گران و بررسی قیمت سهم ها از کف تا سقف
سهامداران عزیز توجه داشته باشید که ابتدای زمان معاملات امروز بورس تهران، در ادامه روند دیروز یعنی افزایش تقاضا در آغاز زمان معاملات انتظار ابتدایی معامله‌گران خواهد بود اما؛ احتمالاتی را باید در نظر گرفت نظیر آنکه برخی پیر‌های حسود بازار شاید چشم رشد شاخص و البته سودسازی پرتفوی جوانان این بازار را نداشته باشند.
کد خبر : ۲۴۵۴۲۶

افزایش تقاضا در آغاز زمان معاملات

به گزارش بورس نیوز، هرچه از جذابیت شاخص‌کل هم‌وزن بگوییم، کم گفته‌ایم و باید برای آن اسپند دود کرد تا این صعود در حد ۵ هزار واحدی ادامه‌دار باشد و قطار سهم‌های کوچک نیز بار دیگر به حرکت دربیایند و از وضعیت "کما" خارج شوند؛ کوچولو‌های بازار نیز مانند گذشته دیگر صف‌نشین نیستند و کمتر از ۱۰ درصد بازار سرمایه درگیر چالشی به نام صف‌های فروش هستند.

البته نکته جالب‌تر معاملات امروز آنجاست که ارزش معاملات بورس به فرابورس، ۶ به ۱۷ همت بود و شاخص کل نیز با رشد بیش از ۱۵ هزار واحدی همراه شد.

نوسانگیران دلار دست‌به‌کار شدند!

شاخص‌های جهانی دلار، حاکی از آن بوده که دلار با رشد اندکی همراه بوده و نسبت به دیگر ارزها، تقویت شد و همین موضوع نیز، سریعاً در بازار ایران مشاهده شد و روند تقاضای دلار به صورتی صعودی شد تا دلار به مرز ۲۶ هزار تومان برسد!

متأسفانه معامله‌گران ایرانی در بحث تقاضاسازی برای افزایش نرخ‌ها استاد هستند و شانس بزرگ بازار ایران، عدم توانایی نوسان منفی گرفتن در سهم‌ها است که وگرنه، واویلا بود.



گفت‌وگوی تلفنی بیش از یک ساعت مکرون فرانسوی با رئیس‌جمهور منتخب سیزدهم جمهوری اسلامی ایران نیز امید به دوره بعدی مذاکرات را افزایش داد تا به‌جای معامله‌گران، نوسان‌گیران از این آب گل‌آلود منتفع شوند و با شایعه‌پراکنی، بار دیگر دلار را صعودی کنند.

روز آرام طلای زرد در بازار ایران

قیمت هر گرم طلا با ۲ هزار تومان افزایش به سطح یک‌میلیون و ۸۳ هزار تومان رسید اما؛ سکه امامی همان ۱۱ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان باقی ماند و البته در تابلوی طلافروشی‌ها هر مثقال طلا با ۸ هزار تومان کاهش، به ۴ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان معامله‌ها شکل گرفت.

بر پایه این گزارش، انس جهانی طلا نیز افت ۳۴ دلاری را در حالی تجربه کرد که گویا اقتصاد دنیا از کرونا رهایی یافته و همه دارایی‌های ثابت و ارزشی خود را می‌خواهند به سرمایه تبدیل کنند ولی، چنین بحثی نبود و مانند سال گذشته که در خصوص بورس ایران، همه نظر می‌دادند و تنها ارثیه آن، سیگنال منفی بود بازار‌های جهانی نیز این روز‌ها از فدرال رزرو بیشتر ضربه را متحمل شده‌اند.

عقب‌نشینی تا زیر سقف ۷۰ دلار

بازار‌های جهانی برای اهالی نفت‌دوست اصلاً خوب نبود چراکه کمربند ۷۰ دلاری نفت که با کلی سروصدا به‌دست‌آمده بود، به‌راحتی از دست رفت و قیمت نفت در هر بشکه به ۶۸ و ۷۷ سنت رسید و این کاهش ۱.۵ واحدی ناشی از شیطنت دلار بر طلای سیاه بود و از سوی دیگر، زمانی که برای سال‌های آتی نهایت قیمت‌گذاری نفت بر ۸۰ دلار استوار خواهد شد، اوج‌گیری و نوسان‌سازی‌ها نفت موقتی بوده و بار دیگر در بازه ۶۵ دلار به بالا معامله‌گران دون‌پایه را به بازی خواهد گرفت.

از شرق مثبت تا غرب منفی

شاخص سهام شانگ‌های چین معاملات نخستین روز هفته خود را سبزپوش آغاز کرد تا اهالی چینی و معامله‌گران این بازار با ۳۶ واحد رشد را دشت کنند و البته Nikkei ۲۲۵ نیز رشدی در مرز ۹۲ واحدی را هم تجربه کرد تا شرقی‌ها مثبت پوش به استقبال هفته آتی بروند.

با نگاهی به بازار غربی نیز باید تابلوی این بازار‌ها را این‌گونه تشریح کرد که داوجونز با ۷۹واحد کاهش، S&P ۰.۰۶درصد کاهش را به خود دیدند.

صدای نخستین بانک دیجیتال و عروسی رمزارز‌ها

رمزارز‌ها بار دیگر مثبت و سبزپوشی را رقم زدند تا بیت‌کوین بار دیگر فوق‌العاده شود و به سطح ۴۵ هزاردلار رسیده است البته ناگفته نماند که صدای اولین بانک دیجیتال نیز به گوش می‌رسد.

بازار امروز نوبت کیست

سهامداران عزیز توجه داشته باشید که ابتدای زمان معاملات امروز بورس تهران، در ادامه روند دیروز یعنی افزایش تقاضا در آغاز زمان معاملات انتظار ابتدایی معامله‌گران خواهد بود اما؛ احتمالاتی را باید در نظر گرفت نظیر آنکه برخی پیر‌های حسود بازار شاید چشم رشد شاخص و البته سودسازی پرتفوی جوانان این بازار را نداشته باشند.

شاید برخی‌ها طی معاملات امروز که به سقف مقاومتی سهم‌های پرتفوی خود رسیده‌اند و سودسازی آن‌ها به خط روند ترسیمی خود رسیده باشد، بخواهند برای ذخیره‌سازی سود اقدام به فروش و پیاده شدن از سهم‌های خود کنند تا ریسک‌های احتمالی بازار یا حتی تنش‌های اقتصادی را به جان نخرند؛ بنابراین باید سهامداران این ظن را داشته باشند که پیر‌های حسود بازار که سود گرفته‌اند بخواهند آخر هفته را با جیب پر پول از ده بالای بازار به اهالی جوان بازار نگاه کنند اما؛ درنهایت این دست برتر و نیروی جوانی است که بازار را مثبت به اتمام خواهد رساند چراکه سوت قطار و صدای حرکت گروه‌های بنیادی به‌تازگی درآمده و انتظاری مبنی بر توقف زودهنگام سهم‌های بنیادی نمی‌شود.



سهامداران و معامله گران گرامی باید بدانید که بسیاری از سهم‌ها از کف قیمتی خود رشد مناسبی را با کندل‌های سبز از خود برجای گذاشته است و به محدوده مقاومتی نزدیک می‌شوند و عبور با قدرت از این مقاومت‌ها نیازمند اطلاعاتی خواهد بود که وضعیت بنیادی سهم‌ها را تقویت کند پس، در انتخاب سهم‌ها از کف تا سقف قیمتی سهم‌ها را به‌درستی اندازه گیری کنید که در سقف روند‌ها ورود نکنید تا زیان را چاشنی پول‌سوزی نوشجان کنید.

از سوی دیگر، توجه داشته باشید که پارامتر‌هایی مانند نرخ ارز، رشد کامودیتی‌ها و حتی اتفاق‌هایی مانند افزایش سرمایه برای شما سهامداران و حتی معامله‌ران بازار سرمایه می‌تواند جالب باشد و البته فاکتور‌هایی برای مقاومت‌شکنی نیز به شمار می‌آیند. پس، زمانی که به میانگین مثبت دست‌یافتید (بدون در نظر گرفتن سود حداقلی) به فکر سودی با دایره بزرگتر باشید تا شما هم بتوانید با چنین دیدگاهی که نیاز به آموزش بیشتر دارد، جزو افراد ده‌بالانشین شوید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر