بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

صندوق‌های حمایتی پر پرواز شاخص ساز‌ها در بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از دلایل رشد شاخص ساز‌ها به صندوق‌های حمایتی بر می‌گردد که بیشتر از سهام‌های بزرگ حمایت می‌کنند.
کد خبر : ۲۴۵۶۳۰

صندوق‌های حمایتی پر پرواز شاخص ساز‌ها در بورس

امیر سیدی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره روند رو به رشد بورس اظهار کرد: شاهد رشد تورم و نقدینگی در کشور هستیم و با توجه به اینکه ما‌های گذشته سهام اصلاح زیادی داشتند قیمت‌ها جذاب شد، همه این موارد موجب شد اقبال به بورس صورت گیرد که توجیه پذیر و طبیعی است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: با بازاری مواجه هستیم که به صورت نوسانی رو به بالا در حال حرکت است هر چند ممکن است در برخی از روز‌های معاملاتی منفی و در برخی از روز‌ها مثبت باشد، اما در مجموع برایند آن صعودی خواهد بود.

وی گفت: در بورس ما تقدم و تاخر وجود دارد در مرحله قبل که بازار مثبت شد سهام کوچک رشد کردند و پس از آن سهام بزرگ روند صعودی گرفتند، اما در حال حاضر این روند بالعکس شده است.

سیدی درباره رشد شاخص ساز‌ها بیان کرد: یکی از دلایل این روند به صندوق‌های حمایتی بر می‌گردد که بیشتر از سهام‌های بزرگ حمایت می‌کنند، اما نکته مهمی که سرمایه گذاران باید به آن توجه کنند این است که بازار همیشه به یک همگرایی می‌رسد و فاصله بوجود آمده بین سهام بزرگ و کوچک پس از یک زمانی پر خواهد شد.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: پدیده‌ای به نام بازگشت به میانگین وجود دارد که کم و بیش اتفاق می‌افتد و بازار ما نیز از این امر مستثنی نیست.

وی درباره اینکه چرا گروه‌ها به نوبت و در روز‌های مختلف سبز هستند، تصریح کرد: هنوز نقدینگی به میزان کافی در بازار وجود ندارد که بخواهد همه گروه‌ها را به یکباره مثبت کند البته این روندی که وجود دارد بهتر است به دلیل اینکه موجب رفتار هیجانی در بازار نمی‌شود، بازاری که یک روال منطقی نوسانی همراه با متغیر‌های بنیادی و به صورت تدریجی در حال حرکت است برای بازار سرمایه مناسب‌تر است.

سیدی افزود: اگر چشم انداز کسری بودجه و تورم در کشور داشته باشیم همچنان رشد گروه‌های کامودیتی محور در سال جاری ادامه خواهد داشت، اما برخی سهام هم هستند که شاید یک اتفاق برای آن‌ها رخ دهد که تاثیر زیادی بر روی آن‌ها بگذارد مانند گروه سیمانی که از قیمتگذاری خارج شدند و رشد کردند.


بیشتر بخوانید:

رشدی که بورس به سهامداران بدهکار بود

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رمرارزها جایگاهی در بازار سرمایه ندارند
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

رمرارزها جایگاهی در بازار سرمایه ندارند

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

رشدی که بورس به سهامداران بدهکار بود

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تقویت خوش بینی به آزادسازی قیمت ها

در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سراب سود در پارکینگ این صنعت بورسی

ارسال نظر