بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

رشدی که بورس به سهامداران بدهکار بود

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به هیجانی که در سال گذشته در بازار برای خرید اتفاق افتاد و پس از آن با اصلاح زیادی که صورت گرفت می‌توان گفت؛ بازار یک رشد به سهامداران بدهکار بود.
کد خبر : ۲۴۵۵۲۱

رشدی که بورس به سهامداران بدهکار بود

صادق قاسمی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره رشد بورس اظهار کرد: بازار سرمایه سال گذشته اصلاح زیادی کرد و شاخص بازدهی آن منفی بوده است و علی رغم رشدی که در دو ماهه اخیر داشته باز هم این بازدهی منفی است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به هیجانی که در سال گذشته در بازار برای خرید اتفاق افتاد و پس از آن با اصلاح زیادی که صورت گرفت می‌توان گفت؛ بازار یک رشد به سهامداران بدهکار بود.

وی با اشاره به نرخ ارز گفت: طی ماه‌های گذشته بسیاری از افراد با خوش بینی زیاد تصور می‌کردند برجام به نتیجه می‌رسد و نرخ دلار تا ۲۰ هزار تومان و حتی ۱۵ هزار تومان کاهش می‌یابد به همین دلیل بازار با نرخ‌های پایین ارزش گذاری شد، اما در حال حاضر نرخ دلار به ۲۵ هزار تومان رسیده و موجب رشد حداقل ۲۰ درصدی انتظارات شده است.

قاسمی بیان کرد: نرخ تورم در کشورو افزایش نقدینگی نیز مزیت بر علت شده تا بازار سرمایه به سمت رشد حرکت کند و این رشد بیراه نبوده است، چشم انداز نرخ تورم و دلار نیز به گونه‌ای است که نمی‌توان گفت بورس گران است.

کارشناس بازار سرمایه درباره چرایی رشد بیشتر شاخص کل نسبت به شاخص هم وزن خاطرنشان کرد: در ریزش سال گذشته عمدتا اصلاح در سهم‌های بزرگ اتفاق افتاد و این سهام حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد با اُفت قیمت روبه رو شدند، اما سهم‌هایی که در شاخص هم وزن تاثیر گذار هستند اصلاح آنچنانی نداشتند.

وی تصریح کرد: نکته بعدی مربوط به تجربه‌ای است که افراد از سال گذشته کسب کردند و به همین دلیل به سمت سهم‌های بزرگ و با نقدینگی بالا متمایل شدند به همین دلیل رشد شاخص کل رشد بیشتری داشته است.

قاسمی گفت: به نظر می‌رسد شاخص تا پایان سال حدود ۳۰ درصد دیگر شاخص رشد داشته باشد و به یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد برسد.


بیشتر بخوانید:

تقویت خوش بینی به آزادسازی قیمت ها

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تقویت خوش بینی به آزادسازی قیمت ها

در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سراب سود در پارکینگ این صنعت بورسی

محرک بعدی رشد بورس چیست
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

محرک بعدی رشد بورس چیست

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بورسی ها دور برجام خط قرمز کشیدند

ارسال نظر