بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد

بهبود شرایط اقتصادی با حضور خاندوزی در وزارت اقتصاد

بهبود شرایط اقتصادی با حضور خاندوزی در وزارت اقتصاد
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس گفت: خاندوزی هم شناخت کافی از مسائل و مشکلات اقتصادی کشور دارد و هم راه حل مناسب برای رفع این مشکلات را می‌شناسد.
کد خبر : ۲۴۵۷۸۹

نمره خاندوزی ۲۰ است/ بهبود شرایط اقتصادی با حضور خاندوزی در وزارت اقتصاد

به گزارش بورس نیوز، در لیست پیشنهادی ابراهیم رئیسی، احسان خاندوزی به عنوان وزیرامور اقتصادی ودارایی درنظر گرفته شده است. با توجه به بار مشکلاتی که اقتصاد ایران درسال های قبل به دوش کشیده، وزارت اقتصاد ازاهمیت دو چندان برخورداراست.
خاندوزی، چهره ناشناخته ای برای فعالان اقتصادی نیست وعلاوه برتجربه علمی، وی درمجلس یازدهم هم نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی بود. وی بعد ازمعرفی به مجلس برای تصدی وزارت اقتصاد، برنامه ای ۱۴ صفحه ای با عنوان "برنامه‌های اولویت‌دار در وزارت امور اقتصادی و دارایی" ارائه کرده است. این برنامه ۱۰ بند شامل تمرکز برتوان داخلی، خنثی‌سازی تحریم‌ها و توجه به اقتصاد هوشمند، هوشمندسازی نظام مالیاتی و وضع پایه‌های جدید، لزوم تحول شرایط اقتصادی کشور، اصلاح نظام بانکی، بازار سرمایه و بیمه، اصلاحات محیط کسب‌و‌کارها است.
خاندوزی با تأکید بر لزوم افزایش سهم بخش غیردولتی درتأمین مالی و جلوگیری ازخروج سرمایه ها از بازار سرمایه، به مشکلاتی مانند عمق کم بازارسهام و حبابی شدن قیمت برخی سهم‌های کوچک، عرضه عمومی اولیه کم شرکت‌های بزرگ، عدم تعیین تکلیف سهام شرکت‌های بازار پایه بورس وعدم تناسب زمانی درعرضه عمومی اولیه اشاره می‌کند. وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، راهکارهایی مانند «حذف تنظیم‌گری‌های غیرضروری و مضر»، «متنوع‌سازی ابزارها و محصولات مالی در بازار سرمایه» و «اصلاح نظام حکمرانی شرکتی به منظورمدیریت تعارض منافع میان سهامداران عمده و خرد و ارائه مشوق برای سرمایه‌گذاری‌های غیرمستقیم در بازار سرمایه» را پیشنهاد می‌دهد.


مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم زنجان درخانه ملت در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد بیان کرد: احسان خاندوزی بهترین گزینه برای اداره وزارت اقتصاد است و ازنظر بنده، نمره ایشان ۲۰ است.

وی اضافه کرد: به شدت موافق حضور ایشان به عنوان کارشناسی متعهد، دارای برنامه و دارای مشاوران زبده در وزارت اقتصاد هستم.

به گفته این نماینده مجلس، خاندوزی هم شناخت کافی ازمسائل و مشکلات اقتصادی کشور دارد و هم راه حل مناسب برای رفع این مشکلات را می‌شناسد.

طاهری تاکید کرد: ایشان ازبهترین افراد پیشنهادی برای کابینه دولت است و امیدواریم با رای اعتماد به آقای خاندوزی برای وزارت اقتصاد، وضعیت اقتصادی خیلی بهتری در کشور شاهد باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بهترین استراتژی سرمایه گذاری در بازار سرمایه
مدیر سرمایه گذاری شرکت تحلیلگر امید در گفتگو با بورس نیوز تشریح کرد:

بهترین استراتژی سرمایه گذاری در بازار سرمایه

روند صعودی بازار ادامه خواهد داشت
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

روند صعودی بازار ادامه خواهد داشت

تکنیکال و بنیادی؛ چراغ راه کم تجربه ها
در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان شد

تکنیکال و بنیادی؛ چراغ راه کم تجربه ها

آیا اشتباهات سال گذشته تکرار می‌شود؟
در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان شد

آیا اشتباهات سال گذشته تکرار می‌شود؟

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
آن فرد هیچ اطلاعاتی از اقتصاد کل و جز ندارد و صرفا بر اساس روابط پله های ترقی را پیموده است و مطمئنا هر دست نشاندهی در پی براورده کردن درخواست های منابع قدرت خودش است نه مردم

دوم اقای مصطفی طاهری یک نماینده است از سوی مردم محترم یک استان ، مطمئنا شرکت در کمیسیونی نشان از توانمندی فرد در ان حوزه ندارد خصوصا در مجلس، و صرفا اظهار نظر ایشان بر اساس شناخت شخصی است نه توان واقعی علمی، تحقیقاتی و ...

یک اقتصاددان قوی معنای حرکت های بازار را می داند و عمرش را صرف تجربه و غافلگیری نمی کند.