بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بورس در مسیر بازگشت اعتماد

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار حجم مناسبی می‌خورد، گفت: اتفاقات حاکی است اعتماد به آرامی در حال بازگشت به بازار سرمایه است.
کد خبر : ۲۴۵۸۰۶

اعتماد در حال بازگشت به بورس

عرفان هودی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: شاخص بر روی عدد یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد و یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد کمی مقاومت خواهد داشت.

کارشناس بازار سرمایه افزود: چرخش نقدینگی بین سهام مختلف موضوعی است که طی روز‌های گذشته در بورس شاهد آن بودیم، هفته گذشته بین پالایشی‌ها و بانکی‌ها نقدینگی خوب بود و در هفته ماقبل‌تر این نقدینگی در سیمان وجود داشت.

هودی بیان کرد: بازار حجم مناسبی می‌خورد و شاهد بودیم روز شنبه رکورد حجم خرید حقیقی‌ها در سال ۱۴۰۰ زده شد و ا تفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

وی با بیان اینکه اتفاقات حاکی است اعتماد به آرامی در حال بازگشت به بازار سرمایه است، گفت: بازار به دنبال این است که در گام نخست محدوده یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد را به ثبات برساند و پس از آن به سمت شاخص یک میلیون و ۶۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد حرکت کند.

هودی درباره رشد شاخص ساز‌ها بیان کرد: بسیاری از سهامداران بر روی سهام کوچک به دلیل بازگشایی ۴۰ تا ۵۰ درصدی متضرر شدند و برخی‌ها نیز همچنان در صف فروش قرار دارند، اما پولی که در سهم کوچک قفل بود به نسبت آزاد و وارد سهام شاخصی شده است و علت آن هم ترس سهامداران برای خرید سهام کوچک به دلیل قفل مجدد است.

کارشناس بازار سرمایه درباره اینکه آیا با رشد تورم بورس نیز صعودی خواهد شد، خاطرنشان کرد: سال ۹۷ و ۹۸ که استارت رشد شاخص زده شد و در مدت دو سال به ۲ میلیون واحد رسید به دلیل رشد دلار بود و بازار سرمایه به دلیل اینکه از تورم جامانده بود روند صعودی به خود گرفت زمانی که تورم صعودی می‌شود بازار سرمایه نیز رشد می‌کند.

وی تصریح کرد: زمانی که تورم رشد می‌کند افراد حاضر در بازار سرمایه می‌توانند با رشد سهام بخشی از تورم را جبران کنند البته امیدواریم چنین تورمی در کشور شکل نگیرد.


بیشتر بخوانید:

روند صعودی بازار ادامه خواهد داشت

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بهترین استراتژی سرمایه گذاری در بازار سرمایه
مدیر سرمایه گذاری شرکت تحلیلگر امید در گفتگو با بورس نیوز تشریح کرد:

بهترین استراتژی سرمایه گذاری در بازار سرمایه

روند صعودی بازار ادامه خواهد داشت
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

روند صعودی بازار ادامه خواهد داشت

تکنیکال و بنیادی؛ چراغ راه کم تجربه ها
در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان شد

تکنیکال و بنیادی؛ چراغ راه کم تجربه ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی علمشاهی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
بورس نیوز محترم درصورت امکان یک نظرسنجی درخواست نمائد تا مشخص شودآیا دلیل رشد بورس اعتماداست یا به دلیل رشد نرخ ارزها هست.باتشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۴
سال سال سیمانی هاست یاعلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۴
........