بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

صنایعی که با تورم سودسازی می کنند

صنایعی که با تورم سودسازی می کنند
کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه پیش بینی این است که میانگین قیمت دلار در بازار آزاد ما بین ۲۸ تا ۳۲ هزار تومان باشد، گفت: بر این اساس شاخص حداقل ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت برای رشد دارد.
کد خبر : ۲۴۵۸۸۳

پیش بینی رشد ۲۰ درصدی شاخص تا پایان سال

محمد خبری زاد در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد:شنبه هفته گذشته بازار با اُفت همراه بود و  پیش‌بینی می‌شد این اُفت ادامه‌دار باشد اما اتفاقی که موجب شد این اُفت پایدار نباشد به دلیل روند تحولات منطقه و اظهارنظر‌های سیاسی و داخلی در کشور و همچنین عدم کاهش درروند حرکتی دلار بود.

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه دلار در حال حرکت به سمت ۲۷ هزار تومان و مقاومت‌های بالاتر است، افزود: ثبات نرخ دلار دورنمای تورمی و به‌تبع آن دورنمای افزایشی در سود اسمی شرکت‌ها دارد این موضوع موجب می‌شود که بازار مثبت شود.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی این است که میانگین قیمت دلار در بازار آزاد مابین ۲۸ تا ۳۲ هزار تومان باشد، گفت: این میانگین موجب می‌شود که حداقل ۱۰ تا ۲۰ درصد بالاتر از سقف فعلی، شاخص را برای پایان سال ۱۴۰۰ در نظر بگیریم.

خبری زاد تأکید کرد: در صورتی این موضوع منتفی است که اتفاق سیاسی غیرمنتظره‌ای رخ دهد، یعنی این تحلیل دلاری که روی بازار مثبت است محقق نشود و نرخ دلار به سمت پایین برود، اما اگر اتفاقی رخ ندهد با وضعیت نقدینگی و وضعیت سیاسی به نظر می‌رسد شاخص بین ۱۰ تا ۲۰ درصد دیگر برای صعود ظرفیت دارد.

کارشناس بازار سرمایه درباره احتمال رشد هیجانی شاخص بیان کرد: اتفاقی که افتاده این است که هم افرادی که از گذشته در بازار بودند و هم جدیدالورود‌ها باتجربه‌تر شدند و شاید دیگر شاهد این نباشیم که شاخص به آن شدت رشد کند به همین دلیل شاهدیم بلافاصله پس از رشد ۵ درصدی در بازار عرضه زیاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه سال گذشته به نظر می‌رسد بازار به‌نوعی مدیریت شود تا به یکباره اتفاقات سال گذشته رخ ندهد به همین دلیل شاهد رشد هیجانی نخواهیم بود مگر اینکه تورم بسیار شدیدتر از انتظار باشد.

خبری زاد درباره صنایعی که ظرفیت بیشتری برای رشد دارند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد سهام صنایع پتروشیمی، پالایشی و معدنی، فلزی ظرفیت خوبی برای رشد داشته باشند، اما اگر تورم داخلی ادامه‌دار باشد برخی از صنایع همانند صنایع غذایی که به فروش داخلی بستگی دارد می‌توانند گزینه خوبی باشد.


بیشتر بخوانید:

بورس در مسیر بازگشت اعتماد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر اقتصاد و چالش شفافیت محیط کسب و کار
یک اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد

وزیر اقتصاد و چالش شفافیت محیط کسب و کار

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

روند سال گذشته در بورس تکرار نمی شود

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بورس در مسیر بازگشت اعتماد

ارسال نظر