بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
تعطیلات و زمان نامیمون اصلاح!
بازار در آخرین یکشنبه خود (هفته گذشته) روندی مثبت را سپری کرد و به مرز ۱۵۰۰ هزار واحدی رسید و البته رشد شاخص هم‌وزن نیز قابل توجه بود.
کد خبر : ۲۴۵۹۲۸

تعطیلات و زمان نامیمون اصلاح!

به گزارش بورس‌نیوز، هفته گذشته بورس تهران به تعطیلات اجباری کرونا رفت و تنها دو روز کاری را برای معاملات زمان داشت و در همین دو روز نیز شاهد افزایش تقاضا در بازار بودیم اما؛ به نظر ما بازار نیاز به اصلاح دارد و باید دید که زمان آن کی فرا می‌رسد.

بازار در آخرین یکشنبه خود (هفته گذشته) روندی مثبت را سپری کرد و با ۱۹ هزار واحد رشد به مرز ۱۵۰۰ هزار واحد رسید.

رشد شاخص هم‌وزن نیز از نظر درصدی برابر با شاخص کل بود و تعادل در بازار برقرار شد که امیدواریم برای ابتدای معاملات هفته جاری نیز تعادل بر هیجان پیروز گردد.

ارزش معاملات خرد در هفته گذشته ۷۲۰۰ میلیارد بود و تراز نقدینگی حقیقی‌ها ۸۳ میلیارد منفی شد.

آیا ژاپنی‌ها از دلار برق می‌گیرند

نگاهی به بازار معاملات دلار را اینگونه می‌توان تشریح کرد که شاید امروز، ژاپنی‌ها بتوانند از رشد نرخ دلار برای ریال ایران برق بگیرند!

نخست وزیر ژاپن امروز درحالی به تهران آمده که پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که پیغامی جدید را از آمریکا برای ادامه برجام آورده و شاید دلار بدین واسطه بتواند استراحت یا حتی عقب‌گردی داشته باشد؛ نرخ دلار در بازار با نرخ ۲۷ هزار و ۳۵۰ تومان در حال معامله بوده و حتی در بسیاری از کوچه‌پس‌کوچه‌ها نرخ تا ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان نیز رشد داشته است.

اما شاید باور نکنید در زمانی که صرافی و طلافروشی‌های رسمی تابلوی (تعطیل است) را دارند، این بازار آزاد هست که برای دلار و سکه نرخ تعیین می‌کند و به قول یکی از همین دلالان، «اگر در کوچه دلاری‌ها صفا نیست، رونق هست»

زور سکه غیررسمی کماکان می‌چربد

سکه در هفته گذشته رشد دور از انتظاری داشته و می‌توان آن را به دلیل افزایش نرخ دلار دانست.

هر سکه بهار آزادی در بازار غیررسمی به نرخ ۱۱ میلیون و ۲۸۱ هزارتومان و سکه امامی نیز با نرخ ۱۱ میلیون و ۹۵۲ هزارتومان این روز‌ها دست‌به‌دست که نه، بلکه قیمت‌گذاری می‌شود؛  تابلوی طلافروشی‌ها نیز در آخرین نرخ‌ها، هر گرم طلا را ۱ میلیون و ۱۵۱ هزارتومان و هر مثقال را هم ۴ میلیون و ۹۸۶ هزارتومان قیمت‌گذاری کرده بود.

اوضاع تقاضا برای نفتی‌ها خوب نیست

درپی بالا گرفتن موج همه‌گیری با ویروس جهش‌یافته «دلتا» در دنیا، تقاضا برای نفت در بازار جهانی باز هم کاهش پیدا کرد. اداره اطلاعات انرژی امریکا پیش‌بینی کرد در ماه‌های باقی‌مانده سال جاری میلادی، تقاضا به میزانی که قبلاً پیش‌بینی شده بود، رشد نکند و اوپک هم برآورد خود را برای رشد تقاضا در فصل آخر سال جاری، تغییر داد.

خاطره‌سازی بیت‌کوین

در هفته‌ی گذشته بیت کوین نوسانات قابل توجهی داشته و توانسته خود را به سطح ۴۹ هزار دلار برساند و با مقاومت تکنیکالی خود رو به رو شد. به نظر می‌رسد این رمز ارز محبوب حرکت صعودی جدیدی را آغاز کرده است و در بلند مدت می‌توانیم آینده روشنی را برایش تصور کنیم.

بازار ارز‌های دیجیتال دیروز نیز اوضاع بدی را تجربه نکرد و افزایش تقاضا‌ها دل معامله‌گران را خوش کرد تا این افراد سطح ۴۹ هزار دلاری را هم ببینند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر