بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
وزیر در تله سرباز‌ها
سهامداران نباید سیگنال بازار‌های موازی همچون دلار و تاثیر آن برکامودیتی‌ها و پتروپالایشی‌ها را فراموش کنند، زیرا تاثیر مهره‌چینی در بازی دلار به‌مراتب سخت‌تر بوده و اگر معامله‌گران بازار اوراق، دیر بجنبند، احتمالا سرباز‌ها وزیر را می‌زنند.
کد خبر : ۲۴۵۶۳۷

وزیر در تله سرباز‌ها

به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه و اهالی این بازار، روز‌های به‌مراتب بهتری را تجربه می‌کنند و نشانه‌های بازار این گواهی را می‌دهد که مسیر صعود هموارتر شده است.

یکی از این نشانه‌ها، مسیری بوده که شاخص هم‌وزن در پیش گرفته که نوید چرخیدن چرخ سهم‌های کوچک را می‌دهد و سهامداران گرفتار در تله سقوط، بدنبال بخت بهتری برای ادامه روند معاملات این سهم‌ها، دست به دامان شاخص هم‌وزن شده‌اند.

سهامداران نباید سیگنال بازار‌های موازی همچون دلار و تاثیر آن برکامودیتی‌ها و پتروپالایشی‌ها را فراموش کنند، زیرا تاثیر مهره‌چینی در بازی دلار به‌مراتب سخت‌تر بوده و اگر معامله‌گران بازار اوراق، دیر بجنبند، احتمالا سرباز‌ها وزیر را می‌زنند.

کانال جدید و نوسان‌گیری با طعم کامیابی از سود‌ها

در بازار‌های موازی، سیگنال‌های مختلفی به مدار بازار ارسال می‌شود و «سکون و سوت» نیز یکی از همان‌هاست.

دلار پس از رشدی که متاسفانه موفق شد کانال ۲۵ هزار تومانی را پشت سر بگذارد، در کانال جدید خود مشغول به نوسان‌گیری شده و در روز گذشته آنچنان کامیاب نشد اما؛ نرخ ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومانی که تحت تاثیر عواملی همچون برجام، سقوط هرات، بی‌تاثیری دلارپاشی بانک مرکزی و ... کماکان نگرانی برای رشد نرخ ارز تازه نگاه می‌دارد و مسئولان جدید و قدیم نیز واکنشی برای آقای دددلار ندارند.

طلا ۲۰واحد دیگر زرد شد

دیگر بازار موازی یعنی طلا، روند جهانی صعودی را با ۲۰ واحد رشد از خود نشان داد.

بنابر تابلوی طلافروشی‌ها، نرخ هر گرم طلا با یک میلیون و ۱۰۹ هزارتومان قیمت‌گذاری شده بود و هر مثقال طلا نیز ۴ میلیون و ۸۰۵ هزارتومان دست به دست می‌شد.

سکه بهارآزادی در صرافی‌ها نیز ۱۰میلیون و ۹۵۰ هزارتومان کماکان باقی مانده و ترس سکه ۱۱ میلیونی باعث شده که حتی دلار نیز، قهر شاخص دلار بر انس طلا را هم مشاهده کند.

یقه‌گیری در بازار طلای سیاه

بازار‌های نفتی شرایط عجیبی را تجربه می‌کند و باردیگر افت قیمت گریبان بشکه‌های نفتی شد تا کارشناسان برای این کاهش، آسمان و ریسمان ببافند.

به نظر می‌رسد اگر سیگنالی صعودی به این بازار فرستاده نشود، نوسان منفی بشکه‌ها را سوراخ خواهد کرد.

از شرق تا غرب

معاملات ژاپنی‌ها همچنان در مسیری ناکامی قرار دارد و ۳۸ درصد افت را به خود و چینی‌ها نیز از ژاپنی‌ها عقب نماندن و ۸.۵ واحد نزول را ثبت کردند.

مدار رمزارز‌ها بازگشت

دیجیتال‌ها چراغ سبز را به بازار مخابره کردند و دوستداران بیت‌کوین،۵.۳ درصد صعود را رقم زدند تا این ارز دیجیتال، ۴۶ هزاردلاری شود.

بیت کوین حرکت صعودی جدیدی را آغاز کرده و با دید این حرکت تا کجا ادامه خواهد یافت.

از نظر تکنیکالی هم توانست در هفته گذشته سطح مهم ۴۰ هزار دلار بشکند. البته هنوز برای تشکیل روند صعودی کار دارد و روند قبلی پابرجاست.

بازار امروز نوبت کیست

تکنیکالیست‌ها، زمانی که الگوی کنج را با هدف‌گذاری زمان تا شهریورماه تنظیم کرده و سپس تصوری بر صعود داشتند که بازیگران "نقدینگی" این باز را برهم زد.

سهامداران عزیز هیجان سم این هفته بازار بوده و ضرب آهنگ دلار باعث صعود شده بنابراین همیشه نسبت به این موضوع، ترس داشته باشید اما؛ این پایان کار بورس نیست.

هدفی به نام فتح یک میلیون و ۶۴۰ نزدیک است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر