بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲
بازی با مُهره نقدینگی روی شطرنج جذاب‌های بورسی
کاهش نرخ دلار و شایعه تبدیل دلار هرات به ریال و البته سرمایه‌گذاری در یکی از بانک‌ها نیز سمت‌وسوی اهالی این بانک برج‌نشین را هم خوشحال کرده بود و سیگنال‌های بانکی در گروه‌های سرمایه‌گذاری هم به اوج خود رسیده بود.
کد خبر : ۲۴۵۶۹۳

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، بورس تهران همانند هفته گذشته بازار را ضعیف آغاز کرد و شاخص مثبت را قرمزپوش تحویل داد، اما اوضاع شاخص هم‌وزن وضعیت مساعدتری را داشت.

رقابت میان عرضه و تقاضا به نفع معاملات خرد تمام شد و البته شاخص هم‌وزن کماکان به کام گروه‌ها و سهم‌های کوچک بازار تمام خواهد شد.

شاید ترس بازار از نزدیکی به مقاومت جدید باعث شوک امروز به اهالی بورس شد و شایعه تعطیلی نیز غول‌های بازار را به سوی عرضه‌ها نزدیک کرد.

یکی دیگر از تجربه‌های قدیمی نیز بانکی‌هایی بودند که پس از مدت با خودرویی‌ها دل به جاده شمال زدند و خود را لیدر بازار نامیدند.

یک‌جای کار دلار می‌لنگد؛ از بانک‌مرکزی تا نوسان‌گیران

طایفه دلاریون این روز‌ها که ترس و ریسک دولت جدید را جایگزین برجام کرده این روز‌ها در اواسط محدوده ۲۶هزار تومان نوسان می‌گیرد و در آخرین معامله، ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان نیز دست به دست شد.

بانک مرکزی نیز در گزارش‌های خود از عروس تعریفی سخن به اشعار می‌سراید که اهالی خارج از گود بازار‌های مالی را وادار به اشک شوق می‌کند یعنی اگر حساب دو دوتا هم داشته باشیم نمیتوان رابطه ۲۳۶ میلیونی عرضه دلار را با معامله ۸۵ میلیونی در یک سو قرار داد و از طرف دیگر، تقاضای بازار دوباره دلار را گران و در وضعیت نوسانی قرار دهد.

سکه دوباره صعودی شد

امروز بازارسکه نیز برای فروشندگان جذاب بود، زیرا سکه بهارآزادی به ۱۱ میلیون تومان رسید و هر سکه طرح امامی نیز به قیمت‌های نجومی ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نه‌تن‌ها نزدیک شده بلکه معامله هم می‌شود.

با نگاهی به تابلوی طلافروشی‌ها خر گرم طلا با نرخ یک‌میلیون و ۱۱۵هزار تومان و هر مثقال ۴میلیون ۸۳۱ هزارتومان به فروش رسید.

هوای نوبهاری رمزارز‌ها

حال دل بسیاری از معامله‌گران رمزارز به‌خصوص بیت‌کوین عالیست و حال‌وهوای ۴۶ هزاردلاری کاملا معامله‌گران این رمزارز را نوبهار کرده است.

بازار امروز نوبت کیست

دقایق پایانی معاملات روز گذشته بورس، کرختی نیمه نخست را نداشت و بنابراین این سیگنال، می‌تواند نیمه نخست ابتدایی امروز را به سوی بازاری مثبت و پر عرضه سوق دهد و حمایت‌های خریداران نیز با توجه به شرایط تعطیلی‌ها و البته تحولات بازار هرات نیز چالشی دیدنی خواهد بود.

کاهش نرخ دلار و شایعه تبدیل دلار هرات به ریال و البته سرمایه‌گذاری در یکی از بانک‌ها نیز سمت‌وسوی اهالی این بانک برج‌نشین را هم خوشحال کرده بود و سیگنال‌های بانکی در گروه‌های سرمایه‌گذاری هم به اوج خود رسیده بود.

سهامداران عزیز به این نکته توجه داشته باشید که روند شاخص و بازار کاملا بر اساس منطق، کندل‌ها را مانند مهره‌های شطرنج چیده شده و بنابراین روال بازار آنچنان ترسناک و مبهم نیست.

سهامداران اگر مهره نقدینگی خود را در شطرنج بزرگان بورس می‌خواهید به حرکت در بیاورید، حرکت خود را روی P/NAV در محدوده ۵۰درصد حرکت دهید و زمانی که این شاخص به ۷۰ رسید، بدور از ریسک باید به سوی شکاری بهتر یا حرکت بهتری در این بازار، گام برداشت.

البته با توجه به حرکت کامودیتی‌ها و P/E‌های جذاب برخی فولادی‌ها، این شرکت‌ها نیز از جمله گزینه‌هایی به شمار می‌آیند که می‌توان مهره نقدینگی را برای آن‌ها تکان داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر