بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

عدم توافق و کابینه ترسناک دولت

عدم توافق و کابینه ترسناک دولت
اگر سهامداران در ۲ ماه اخیر از رشد تقریبا ۴۰ درصدی بازار سرمایه بهره ای نبرده اند، بهتر است اصلا اقدام به سرمایه گذاری مستقیم و بدون مشاوره نکنند!
کد خبر : ۲۴۵۹۶۳

عدم توافق و کابینه ترسناک دولت

به گزارش بورس نیوز، بعد از چند روز تعطیلی بورس تهران، شاخص کل با رشد بیش از ۱۸ هزار پله ای مواجه شد. دلار به ۲۶۱۷۴ تومان رسیده و فعالان بازار سرمایه کماکان منتظر تعیین وزرای دولت هستند.

حمید مرتضی کوشکی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه در شرایط فعلی با دلار تقریبا ۲۷ هزار تومانی حرکت می کند و چشم فعالان بازار هم به کابینه دولت است. وزرای پیشنهادی متشکل از افرادی است که این ذهنیت را در سرمایه گذاران ایجاد کرده اند که این کابینه بدون توافق و تعامل جهانی، کاری از پیش نخواهد برد و احتمالا وضعیت اقتصادی کشور از آنچه هست، بدتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل هم بازار ارز شیب افزایشی داشته است. معتقدم اگر شرایط به همین منوال باشد و اتفاق مثبتی در ذهنیت فعالان بازارها در خصوص کابینه وجود نداشته باشد و توافقی هم حاصل نشود، افزایش قیمت ها هم ادامه خواهد داشت.

کوشکی افزود: نگاه سهامداران به بازار سرمایه منطقی است؛ اما شاید بهتر باشد سرمایه گذاری ها کمی محتاطانه تر صورت بگیرد. چرا که صحبت از این است که سیاست گذاران ما به دنبال توافق هستند. البته نکته اینجاست که باید پذیرفت در صورت توافق و احیای برجام، معجزه ای در اقتصاد کشور رخ نخواهد داد. بخش عمده مشکلات اقتصادی در کشور ما ناشی از سوء مدیریت داخلی و ضعف ساختارهای اقتصادی داخلی است.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: توافق و تعامل با دنیا، قرار نیست تغییر مدیریتی در اقتصاد ما ایجاد کند و همان سیستم و نگاه مدیریتی فعلی، بعد از توافق هم در اقتصاد کشور وجود خواهد داشت. اگر چه در صورت رفع تحریم ها، ممکن است مشکل کسری بودجه دولت مرتفع شود؛ اما مشکل اقتصاد ما فقط کسری بودجه دولت نیست. توافق و احیای برجام، فقط آرامش سیاسی به همراه خواهد داشت و در نهایت، اقتصاد ما به سکون نسبی(یکی_دو ساله) خواهد رسید. ولی چشم انداز نرخ ارز کماکان صعودی است و در بلندمدت حتی با فرض توافق، نرخ ارز رشد ملایمی خواهد داشت.

کوشکی در توصیه به سهامداران گفت: اگر سهامداران در ۲ ماه اخیر از رشد تقریبا ۴۰ درصدی بازار سرمایه بهره ای نبرده اند، بهتر است اصلا اقدام به سرمایه گذاری مستقیم و بدون مشاوره نکنند! تشکیل پرتفوی نیز باید بر اساس شرایط صورت بگیرد. سرمایه گذاری مستقیم بدون دانش مالی و توان تحلیل اخبار و نیز صورت های مالی شرکت ها، منطقی نیست؛ چرا که یک اتفاق، می تواند سهم های خوب و جذاب را به سهم های غیر جذاب تبدیل کند. اما بعضی شرکت ها، نوسان درآمدی کمتری دارند و سودآوری آنها در برابر اتفاقاتی مثل افت و خیز قیمت های جهانی یا دلار، کمتر دستخوش تغییر می شود.

وی تاکید کرد: این سهم ها در شرایط فعلی، گزینه های معقول تری برای سرمایه گذاری هستند. سهم های خوب و مناسب گروه دارو، بانک و نیز برخی اوره سازان که طرح های توسعه ای در دست اجرا دارند، گزینه های مناسب تری برای سرمایه گذاری هستند. سرمایه گذاران بهتر است کل پرتفوی خود را به خرید و فروش مستقیم سهام اختصاص ندهند و بخشی از سبد خود را هم به اوراق با درآمد ثابت و همچنین صندوق های سهامی اختصاص دهند که ریسک کمتری متحمل شوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بهترین استراتژی سرمایه گذاری در بازار سرمایه
مدیر سرمایه گذاری شرکت تحلیلگر امید در گفتگو با بورس نیوز تشریح کرد:

بهترین استراتژی سرمایه گذاری در بازار سرمایه

تکنیکال و بنیادی؛ چراغ راه کم تجربه ها
در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان شد

تکنیکال و بنیادی؛ چراغ راه کم تجربه ها

آیا اشتباهات سال گذشته تکرار می‌شود؟
در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان شد

آیا اشتباهات سال گذشته تکرار می‌شود؟

بورس دیگر ترسناک نیست
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بورس دیگر ترسناک نیست

ارسال نظر