بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بورس دیگر ترسناک نیست

بورس دیگر ترسناک نیست
سهامداران باید سعی کنند حداقل "کدال خوانی" را بیاموزند و با بررسی گزارش‌های منتشر شده و وضعیت بنیادی سهم‌ها، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند و از خرید سهم‌هایی که بنیاد مناسبی ندارند اجتناب کنند.
کد خبر : ۲۴۵۳۵۳

افزایش ارزندگی بازار سرمایه با انتشار ۳ ماهه های جذاب

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه استقبال سبزی از دولت جدید داشته و تقریبا بعد از اعلام نتیجه انتخابات، این بازار شیب ملایم صعودی به خود گرفته است.

عبدالله رحیم لوی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: طبیعی است که روی کار آمدن دولت جدید با شعارهای جدید و بالاخص تمرکز بر شعار حمایت از بازار سرمایه، اثر مثبتی بر روند این بازار داشته باشد و به نظر چشم‌انداز مثبت بازارسرمایه می‌تواند تداوم یابد.

وی ادامه داد: به‌ویژه آنکه اخبار مثبتی از رویکرد مثبت رئیس‌جمهور جدید به مذاکرات و احیای برجام مطرح‌شده و این موضوع هم اتفاقات خوبی برای بورس ما رقم خواهد زد؛ از سویی، گشایش در روابط بین‌الملل به نفع بعضی صنایع بورسی خواهد بود و از سوی دیگر، در صورت توافق از فشار روی بازار ارز کاسته خواهد شد.

وی افزود: گزارش‌های منتشرشده از سوی شرکت‌ها هم نسبت P بر E متوسط بازار سرمایه را به حدود ۱۰ رسانده و این کاهش   P/Eبر ارزندگی بازار سرمایه تأثیر مثبتی داشته است.



این کارشناس بازار سرمایه ضمن تأکید بر اینکه در هر شرایطی هم سهم‌های ارزنده و هم سهم‌های غیر ارزنده در بازار وجود دارد، اظهار کرد: طبیعی است که با توجه به محدودیت دامنه نوسان، در بازار سرمایه همواره برخی سهم‌ها بالاتر از ارزش ذاتی و برخی دیگر، پایین‌تر از ارزش ذاتی معامله می‌شوند. اما بازار سرمایه فعلاً شرایط متعادلی دارد و دغدغه خاصی متوجه این بازار نیست. حجم معاملات هم مطلوب است و دلیلی برای ترس از این بازار وجود ندارد.

رحیم لوی در توصیه به سهامداران گفت: سهامداران کم‌تجربه بازار سرمایه، دیگر چندان هم کم‌تجربه نیستند و در یک سال اخیر، فرازوفرود این بازار را لمس کرده‌اند. ولی سرمایه‌گذاری در این بازار باید بر اساس تحلیل صورت بگیرد و سهامداران باید سعی کنند حداقل "کدال خوانی" را بیاموزند و با بررسی گزارش‌های منتشرشده و وضعیت بنیادی سهم‌ها، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند و از خرید سهم‌هایی که بنیاد مناسبی ندارند اجتناب کنند. ضمن اینکه انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری هم در بازار فعال هستند و می‌توان از طریق این صندوق‌ها، ریسک سرمایه‌گذاری‌ها را کاهش داد.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سایه ابهام همچنان بر سر بورس

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

حداکثر بازدهی متوسط بورس ۴۰ تا ۵۰ درصد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

۴ خطری که رشد بورس را تهدید می‌کند

آزادسازی قیمت ها، مطالبه امسال سهامداران
مدیرتحلیل‌گروه صنعتی‌و‌معدنی امیر در گفت‌وگو بابورس‌نیوز تاکید کرد:

آزادسازی قیمت ها، مطالبه امسال سهامداران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
این عده غیربنیادی، معتقدند شاخص هم وزن مهم است و می بایست اینها سبزپوش باشد. چه خیری از سهام های بنیادی شاخص ساز فولاد،فملی و تجارت و... طی یکسال دیدیم والله هیچی. خود وزارت ضمت و دولت رید به سرمایه همه. انگار طلا سیچیلار