بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
۱۲۰ برنامه جعلی رمزارزی در گوگل پلی کشف شد
شرکت امنیت سایبری ترند میکرو (Trend Micro) در گزارش جدید خود ادعا می‌کند بیش از ۱۲۰ برنامه جعلی مرتبط با ارز‌های دیجیتال در فروشگاه گوگل پلی شناسایی شده که برخی از آن‌ها بیش از ۱۰۰ هزار بار دانلود شده‌اند.
کد خبر : ۲۴۶۱۴۵

۱۲۰ برنامه جعلی رمزارزی در گوگل پلی کشف شد

به گزارش بورس نیوز، گوگل اخیرا ۸ برنامه تلفن همراه جعلی را از کاربران رمزارزی کلاهبرداری می‌کردند، از پلی‌استور خود حذف کرده است.



این روز‌ها برنامه‌های جعلی برای تلفن‌های همراه به روشی متداول برای فریب کاربران تبدیل شده‌اند. نتایج تحقیقات ترند میکرو نشان می‌دهد که چند برنامه اندرویدی به بهانه ارائه خدمات استخراج ابری ارز‌های دیجیتال، به صورت ماهانه از کاربران کارمزد دریافت می‌کردند. به گزارش این شرکت، مبلغ این کارمزد حدود ۱۵ دلار در ماه بود، اما کاربران برای افزایش قابلیت‌های استخراج، باید مبالغ بیشتری را نیز پرداخت می‌کردند. علاوه بر این، اجرای برخی از برنامه‌ها نیز نیاز به پرداخت اولیه از سوی کاربر داشته است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، برخی از برنامه‌های کلاهبرداری رمزارزی که توسط گوگل حذف شده‌اند، عبارتند از؛ BitFunds، Bitcoin Miner، Daily Bitcoin Rewards، Crypto Holic، MineBit Pro، Bitcoin ۲۰۲۱ و Ethereum – Pool Mining Cloud. در این میان، نام یک سرویس کیف پول رمزارزی به نام Bitcoin – Pool Mining Cloud Wallet نیز به چشم می‌خورد.

در حالی که یافته‌های فوق به گوگل پلی گزارش شده و ظاهراً این برنامه‌ها از پلی استور حذف شده‌اند، اما ترند میکرو ادعا می‌کند که برنامه‌های رمزارزی جعلی دیگری را نیز در این فروشگاه شناسایی کرده است. داده‌های این شرکت نشان می‌دهند که هنوز بیش از ۱۲۰ برنامه جعلی مرتبط با رمزارز‌ها در پلی استور وجود دارد:

این برنامه‌ها که قابلیت استخراج ارز‌های دیجیتال را ندارند و کاربران را به تماشای تبلیغات درون برنامه‌ای خود ترغیب می‌کنند، از ژوئیه سال ۲۰۲۰ تا ژوئیه سال ۲۰۲۱، بیش از ۴،۵۰۰ کاربر را در سراسر جهان فریب داده‌اند.

در تاریخ ۳ آگوست، گوگل با بازبینی در سیاست‌های تبلیغاتی خود اعلام کرد که به صرافی‌های رمزارزی و ارائه‌دهندگان خدمات کیف پول ارز‌های دیجیتال اجازه می‌دهد محصولات خود را تبلیغ کنند. بر اساس قوانین جدید، شرکت‌هایی که قصد تبلیغ خدمات خود از طریق گوگل را دارند، باید در شبکه مقابله با جرایم مالی (FinCEN) به عنوان «کسب و کار خدمات پولی» و حداقل در یک ایالت به عنوان «فرستنده پول یا یک نهاد بانکی فدرال یا دولتی» ثبت‌نام کرده باشند.

با این حال، این شرکت همچنان اجازه تبلیغات برای ICO ها، پروتکل‌های معاملاتی دیفای یا ترویج خرید، فروش یا معاملات ارز‌های دیجیتال را نمی‌دهد.

در ماه‌های گذشته، غول شبکه‌های اجتماعی تیک تاک (TikTok) نیز اعلام کرده بود که تبلیغات مربوط به محصولات و خدمات مالی، از جمله ارز‌های دیجیتال، در این پلتفرم ممنوع است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر