بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
ارز دولتی دارو حذف نمی شود؛

ردپای "کی بی سی" در واردات واکسن

ردپای
رئیس سندیکای مواد موثره دارویی گفت: واردات دارو درگذشته تحت کنترل دولت بوده و در بسیاری از کشور‌های پیشرفته هم واردات دارو به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود اما؛ از دهه ۷۰ پای بخش خصوصی به واردات دارو بازشده و بیش از ۳۰۰ شرکت خصوصی، در حوزه واردات دارو فعالیت دارند.
کد خبر : ۲۴۶۳۸۴

ارز دولتی دارو حذف نمی شود/ردپای

به گزارش بورس نیوز، شایعاتی مبنی بر حذف ارز دولتی دارو به گوش می‌رسد.

فرامرز اختراعی رئیس سندیکای مواد موثره دارویی در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: حذف ارز دولتی دارو صحت ندارد و طبق مصوبه مجلس، تخصیص ارز دولتی به دارو فعلا ادامه دارد. حذف ارز دولتی دارو به صلاح مردم نیست و نمی‌توان با حذف ارز دولتی، دارو را ناگهان چند برابر گران کرد.

وی در رابطه با تأثیر واردات واکسن بر شرکت‌های دارویی گفت: برخی شرکت‌های خصوصی ازجمله شرکت "کی بی سی" هم مجوز واردات دارو اخذ کرده و مقداری واردات هم داشته‌اند. واردات واکسن با ارز نیمایی صورت می‌گیرد و فعلا هزینه واکسن را دولت پرداخت می‌کند و واکسن برای مردم، رایگان است؛ اما سود واردات واکسن برای واردکنندگان محفوظ است.

اختراعی تاکید کرد: البته ازآنجاکه شرکت "کی بی سی" متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام است، شاید به‌اندازه سایر شرکت‌های خصوصی به دنبال سوداگری نباشد. چراکه واردات دارو درگذشته تحت کنترل دولت بوده و در بسیاری از کشور‌های پیشرفته هم واردات دارو به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود. اما از دهه ۷۰ پای بخش خصوصی به واردات دارو بازشده و بیش از ۳۰۰ شرکت خصوصی، در حوزه واردات دارو فعالیت دارند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
عدم توافق و کابینه ترسناک دولت
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

عدم توافق و کابینه ترسناک دولت

دلیل کمبود سرم و دارو در روزهای اخیر چیست؟
رئیس سندیکای مواد موثره دارویی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز پاسخ داد:

دلیل کمبود سرم و دارو در روزهای اخیر چیست؟

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
"ازآنجاکه شرکت "کی بی سی" متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام است، شاید به‌اندازه سایر شرکت‌های خصوصی به دنبال سوداگری نباشد."
شوخی میکنید حتمن، مگه نه ؟؟؟؟
قطعا آقای مخبر رو نمیشناسید وگرنه چنین افاضاتی نمیفرمودید !