بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران:

عرضه سیمان در گواهی سپرده کالایی حداقل ۱۰ تن است

عرضه سیمان در گواهی سپرده کالایی حداقل ۱۰ تن است
معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: شرکت های سیمانی حداقل تا ۱۰ تن به صورت خرد می توانند بفروشند. اگر شرکت‌های سیمانی تمایل داشته باشند می‌توانند اعداد کمتر از این هم قابل خرید و فروش باشد.
کد خبر : ۲۴۷۴۱۸

علیرضا ناصرپور+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، علیرضا ناصرپور، معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران درخصوص راه اندازی معاملات گواهی سپرده سیمان اظهار کرد: باتوجه به تقاضایی که در این بازار برای انجام معاملات خرد وجود داشته تصمیم بورس کالا بر این بود که گواهی معاملات سپرده سیمان را پوشش دهد؛ لذا با همفکری مجمع کارخانجات تولید سیمان شکل گرفت قرار شد که با پذیرش گواهی سپرده کالای سیمان فعالان این حوزه نیاز‌های خود را تامین کنند.



وی درخصوص زمان راه اندازی گواهی سپرده سیمان افزود: با پذیرش شرکت‌های سیمانی این معاملات راه اندازی خواهد شد که این امر به فرایند پذیرش بستگی دارد، اما تصور می شود در چند هفته آینده به نتیجه برسد. 

ناصرپور ادامه داد: برای آغاز معاملات گواهی سپرده سیمان، باید پذیرش انبار توسط شرکت سیمانی متقاضی صورت بگیرد که برای پذیرش انبار مدارک و مستنداتی که شرکت‌های سیمانی ارائه می‌کنند مراحل تایید نهایی انبار طی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از شرکت‌های سیمانی انبار‌ها را به بورس معرفی کردند و مراحل پذیرش در حال طی شدن است.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران درباره میزان معاملات خرد بیان کرد: شرکت های سیمانی حداقل تا ۱۰ تن به صورت خرد می توانند بفروشند. اگر شرکت‌های سیمانی تمایل داشته باشند می‌توانند اعداد کمتر از این هم قابل خرید و فروش باشد.

ناصرپور ادامه داد: خریداران با داشتن کد بورسی سهامداری که بیشتر مردم دارند می‌توانند اقدام به خرید از طریق گواهی سپرده سیمان کنند.

وی توضیح داد: نحوه قیمت گذاری مبتنی بر قیمتی است که در بازار عمده فروشی سیمان کشف شده است. از آنجایی که این بازار بازار خرده فروشی است طبیعتا کمی قیمت‌ها ممکن است متفاوت باشد، اما مبنا همان قیمت مبنا در بازار عمده فروشی سیمان در بورس کالا است.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران تاکید کرد: شرکت‌های سیمانی ۶۹ شرکت در بازار فیزیکی بورس کالا پذیرش شده اند. همین عرضه زیاد و پذیرش عمده شرکت‌های سیمانی باعث شد که عملا قیمت سیمان در بورس کالا با اعداد قابل قبول کشف شود.

ناصرپور درخصوص عرضه سیمان با استفاده از گواهی سپرده سیمان گفت: عرضه سیمانی‌ها بخشی به صورت عمده در بازار فیزیکی و به صورت خرد در بازار گواهی سپرده سیمان انجام می‌شود.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
راه اندازی صندوق های املاک و مستغلات در حال پیگیری است
معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا:

راه اندازی صندوق های املاک و مستغلات در حال پیگیری است

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا گفت:

معاملات آتی سکه طلا یکی از موفق‌ترین معاملات بازار مشتقه

۴۸ درصد فروش‌ها در بورس کالا به صورت فروش سلف است
معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا:

۴۸ درصد فروش‌ها در بورس کالا به صورت فروش سلف است

ارسال نظر