بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
الگوی W و دو هدف شاخص‌کل
گزارش‌های دوره‌ای و وضعیت بنیادی را بیشتر سهامداران مدنظر قرار می‌دهند و همین مورد باعث شده که هیجان‌های فروش نسبت به ماه‌های گذشته به شکل چشم‌گیری کاهش یابد.
کد خبر : ۲۴۸۸۲۲

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، بورس مانند کشتی شکسته‌ای شده که با همه تلاطم‌های موجود اما؛ کماکان میل اقیانوس‌پیمایی دارد و هرگاه اگر موج‌های مخالف این کشتی را پس می‌زند، ولی سرنشینان آن حتی با پارو می‌خواهند به جزیره رویایی صعود برسند.

دیروز فشار فروش‌ها کاهش چشمگیری داشت البته وضعیت بازار از همان ابتدای معاملات خیلی خوب نبود، ولی با رسیدن به ساعات پایانی و تقویت تقاضا بسیاری از نماد‌ها به صف خرید نشستند.

نماد‌های صنعت خودرو با صف خرید قابل توجه رو به رو بود و ارزش معاملات بورس تهران حدود ۵ هزار میلیارد تومان و در فرابورس هم بیش از ۳ هزار میلیارد تومان معامله را ثبت کرد.

گزارش‌های دوره‌ای و وضعیت بنیادی را بیشتر سهامداران مدنظر قرار می‌دهند و همین مورد باعث شده که هیجان‌های فروش نسبت به ماه‌های گذشته به شکل چشم‌گیری کاهش یابد، ولی با این حال، آتش که به خرمن افتد، خشک و‌ تر را با هم می‌سوزاند؛ بنابراین پاروزدن سهامداران فعلی برای این کشتی شناور در بورس کافی نیست و باید نیروی تازه‌نفس یا محرک‌های قوی به این کشتی تزریق شود. به‌عبارت دیگر تا زمانی‌که جریان ورود پول به بازار سرعت نگیرد، رالی صعود نخواهیم داشت.

از نقطه نظر تکنیکی نیز مترصد رشد‌های مقطعی و البته آهسته در جهت الگوی W ترسیم شده که هدف نهایی آن یک میلیون و ۴۸۶ واحد بوده و سپس با استراحت سطوح تقریبی حداکثر ۱/۶۰۰ میلیون واحد در ۳ ماه آتی خواهد بود.

دلار و صعودی به نیمه‌های کانال

در حالی که روز گذشته نیز در پیش‌گشایش ذکر شد که دلاریون آماده سیگنال‌دهی به بازارسرمایه برای اتفاقات مثبت بودند، همین اتفاق نیز رخ داد و دلار در اواسط روز به نرخ ۲۷ هزار و ۵۳۰ تومان رسید، یعنی در حدوده ۲۵۰ تومان رشد را در نیم روز به خود دید تا بگوید که کمربند‌ها را ببندید اما؛ فعالان این بازار معتقدند که سایه سیاست‌های انقباضی و فشار‌های دستوری بر سر بازار ارز کاملا وجود دارد.

ازسوی دیگر نرخ سکه هنوز شاهد اتفاقی نزولی یا صعودی چشمگیر نبوده و هر سکه بهار آزادی با نرخ ۱۱ میلیون و ۳۰۰هزارتومان و هر سکه امامی نیز با نرخ ۱۱ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان برای خریداران نرخ‌گذاری شد.

تابلوی طلافروشی‌ها نیز گویای آن بوده که هر گرم طلا با نرخ یک میلیون و ۱۴۵ هزارتومان و هر مثقال نیز با نرخ ۴ میلیون و ۹۶۲ هزار تومان بر روی تابلو‌ها به نمایش گذاشته شده است.

نفت برنت و عبور از ۸۵ دلار

بالاخره اهدافی که نفت برای خود دیده بود، بشکه به بشکه آن را طی کرد تا به این مقصد برسد و آن‌هم هدف‌گذاری دستیابی به بشکه‌ای ۸۵ دلار بود که دیروز در پی معاملات طلای سیاه، قیمت نفت با ۱.۳۵درصد افزایش به ۸۵.۳ دلار در هر بشکه در هر بشکه رسید.

از شرق تا غرب

شاخص Nikkei در آخرین معامله خود توانست به ۸۲ واحد سبزپوشی به کار خود پایان دهد و شاخص شانگ‌های نیز با صعودی بسیار ضعیف و در ارتفاع ۱.۲۲ واحدی گام برداشت و از سوی دیگر بازار‌های غرب نیز حاکی از آن بود که نزدک با ۵.۳۷ واحد سبزپوشی، داوجونز با ۱۹۸.۷ واحد و S&P با ۳۳.۱۷ واحد صعودی به کار خود پایان دادند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
بازم خدا رو شکر پول های حقیقی از بورس خارج شد تا خیال حقوقی ها هم راحت شود تا دیگر یک روز سهم را در صف خرید و روز بعد در صف فروش قفل نکنند شاید از این به بعد این بازار رنگ ارامش ببیند و راه منطقی خود را طی کند