بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
متولی بازارسرمایه سخن از حفاظت سرمایه گفت؛

قول متولی بازارسرمایه برای سبزی بازار: همین امروز

قول متولی بازارسرمایه برای سبزی بازار: همین امروز
باید به این موضوع اذعان داشت که عزمی که دولت برای حمایت از بازارسرمایه شکل داده به‌عنوان شخص حرفه‌ای می‌توان ادعا کنم که الان جای هیچ نگرانی نیست و شرایط بنیادین بازار خوب بوده و سودآوری شرکت‌ها خوب است.
کد خبر : ۲۴۹۲۹۷

عشقی

به گزارش بورس نیوز، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: بازارسرمایه پس از رشدی که تا اواخر مرداد سال ۹۹ شکل گرفت، ریزش‌ها را شاهد بود و قرمزی بورس تنها برای مدت زمانی اخیر نبوده این ریزش کاهش شاخص بورس و قیمت سهام، از مدت‌های قبل آغاز شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین تفاوت‌هایی که نسبت به سال گذشته در بورس شکل گرفته است،  اطلاعات ناشران به درستی و در زمان مناسب افشا شده و این انتشار اطلاعات، کاملا به نفع سهامداران و فعالان بازارسرمایه است؛ از نظر سازمان بورس، سودآوری شرکت‌ها در مدت زمان ۶ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته کاملا مناسب بوده و نسبت‌های بدهی بازار از عدد‌های ۳۰ تا ۴۰ به ۴ و ۵ رسیده و قیمت سهام واقعا جذاب است.

رئیس سازمان بورس تاکید کرد: مردم کاملا حق دارند که نگران باشند چراکه اتفاقاتی که از سال گذشته تاکنون رخ داده، عدم اطمینان را در مردم تقویت کرده است؛ باید به این موضوع اذعان داشت که عزمی که دولت برای حمایت از بازارسرمایه شکل داده به‌عنوان شخص حرفه‌ای می‌توانم ادعا کنم که الان جای هیچ نگرانی نیست و شرایط بنیادین بازار خوب بوده و سودآوری شرکت‌ها خوب است.

راهکارهایی برای رشد بازارسرمایه

مجید عشقی با اشاره به نگرانی و ابهاماتی که در بازارسرمایه وجود دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای رفع ابهامات موجود در بازار انجام شد تا سرمایه‌گذاران حقیقی از آینده سرمایه‌گذاری مطمئن شوند، تقویت فعالیت صندوق‌های بازارگردانی، صندوق‌های درآمد ثابت و حتی هلدینگ‌های بزرگ بوده که در راستای خرید در بورس گام بردارند و طبق توافقات انجام شده، خریدها ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به آنکه تابلوی بورس و قرمزی بازار با این ادعا و حمایت از سهم‌ها همخوانی ندارد، تصریح کرد: این گفته کاملا صحیح بوده اما؛ نمی‌توانیم دیگر مردم را تشویق به حضور در بورس کنیم و برای آن دیر است بنابراین ابتدا باید بازار را به ثبات برسانیم زیرا نوسان صعودی و نزولی شدیدا برای بازارسرمایه مانند سم در رگ‌های سرمایه‌گذاری است.

وی اضافه کرد: رشد‌های شارپی که بازار در سال‌های گذشته شاهد بود نتیجه ریزش سریع را هم دربرخواهد داشت که این موضوع ماهیت سرمایه‌گذاری است.

دولت در ۴۰ روز گذشته اوراق نفروخت

عشقی درخصوص انتقاد به انتشار اوراق‌های بدهی دولت نیز اشاره داشت و تاکید کرد: همواره این بحث در فضای بازارسرمایه به گوش می‌خورده و بازار را تحت شعاع قرارداده است، کسری بودجه و انتشار اوراق بوده که باید عنوان کنیم که به اندازه و میزان کششی که در بازارسرمایه وجود دارد، این اوراق منتشر شده و قرار نیست که تمام کسری بودجه از بورس تامین شود.

رئیس سازمان بورس با اشاره به موضوع بازاربدهی و اوراق‌های دولتی مدعی شد که دولت در ۴۰ روز گذشته یک ریال هم اوراق نفروخته است.

قول متولی بازارسرمایه برای سبزی بازار: همین امروز

دخالت‌ها در حداقل‌ترین حالت خود

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های دولت بر این اساس استوار بوده که سایه جنجال را از بازارهای سرمایه‌گذاری بکاهد و به همین منظور این روزها شاهد بحث و ابهام در صنایعی همچون فولاد، پتروشیمی و ... شاهد نیستیم و دخالت‌ها به حداقل‌ترین شکل خود رسیده است.

عشقی تاکید کرد: به‌عنوان متولی بازارسرمایه رسالت خود را حفاظت از منابع ناشران و سهامداران در بورس می‌دانم و دولت فعلی نهایت قول همکاری ۱۰۰ درصدی را به بازارسرمایه داده تا دخالت‌ها کاهش یابد.

سهامداران به سودسازی ناشران دقت کنند

رئیس سازمان بورس افزود: بسیاری از ناشران در سال جاری سودسازی مناسبی را داشته و باید دید این سودسازی در کجا ذخیره یا سرمایه‌گذاری می‌شود؛ طرح‌های توسعه‌ای بسیاری در شرکت‌ها و صنایع مختلف وجود دارد که باید شرکت‌ها به سوی رشد گام بردارند؛ برای مثال در جلسه شب گذشته که با حضور صنایع معدنی برگزار شد، تاکید شد که طرح‌های توسعه‌ای زیادی در این حوزه وجود دارد و یکی از مهم‌ترین راه‌های به ثبات رسیدن بازارسرمایه، اشتغالزایی به‌واسطه طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته مانند ۸۴ و ۹۲ نیز اتمسفری منفی از معاملات سهام شکل گرفته بود، تصریح کرد: جو کاهشی و ناامیدی که در بازارسرمایه شکل گرفته بارها تجربه شده اما؛ شدت و ضعف آن متفاوت بوده است ولی نکته مهم آن بوده که در آن برهه، چند صدهزار سهامدار فعال داشتیم اما؛ درحال حاضر ۵۸ میلیون کد سهامداری صادر شد و کل جمعیت کشور درگیری بازار‌سرمایه شده‌اند.

جلسه صبحانه با فعالان بازار

عشقی به جلسه امروز با اهالی بازارسرمایه نیز اشاره داشت و افزود: تمام فعالان این بازار اذعان دارند که سطح فعلی قیمت‌ها کاملا مناسب است و با ابزارهای موجود مانند خرید مستقیم و البته خرید توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری و اوراق اختیار فروش تبعی، مردم را مطمئن خواهد کرد که در سال آتی حداثل سود خوبی را داشته باشند و این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

تا چه زمانی بازار سرخ است

رئیس سازمان بورس دراین خصوص نیز گفت: به مرور زمان سرخی از بازار رخت می‌بندد و این وضعیت سرخ حاصل اتفاقات یک شبه نبوده که انتظار رفع آن را به‌صورت یک‌شبه داشته باشیم اما؛ از همین امروز این قرمزی کاهش پیدا خواهد کرد.

عشقی اطلاع‌رسانی را یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازارسرمایه دانست و گفت: باید بیش از گذشته برای اطلاع‌رسانی در بازار مانور دهیم و وقفه یک ماهه‌ای که در بحث اطلاع‌رسانی سازمان بورس ایجاد شده بود تصحیح شده و سعی بر آن است که به طور منظم از وضعیت بازار اطلاع‌رسانی شود و مردم به کانال رسمی اطلاعات دسترسی داشته باشند تا یکسری شایعات در جریان بازار، آنچنان اثرگذار نباشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
پیشنهادات رئیس سازمان بورس به وزیر نفت
رئیس سازمان بورس در نامه‌ای به وزیر نفت پیشنهاد کرد؛

پیشنهادات رئیس سازمان بورس به وزیر نفت

تاکید بر خروج صنعت خودرو از نظام قیمت گذاری دستوری
با توافق رییس سازمان بورس و مدیرعامل ایران خودرو صورت گرفت؛

تاکید بر خروج صنعت خودرو از نظام قیمت گذاری دستوری

حاکم شهری که مرغابی بود ...
نبش خیابان ۱۳ غربی و بساط دست‌فروش‌ها؛

حاکم شهری که مرغابی بود ...

بازار‌های موازی جنب بورس؛

تابلوی بورس را «عشقی» ببینید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
معنی خوب بودن رو هم فهمیدیم.تو بورس کدام کشور پنج روز پشت سر هم سهم ها منفی پنج هست؟ بلاخره حتما یه گیر و گوری هست که به این روز سیاه افتاده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
با سلام، بنده حدود 250 میلیون در بورس دارم که از پارسال تا دولت قبل با صبوری 50 درصد آن را ضرر دادم ومتاسفانه در زمان دولت جدید آقای رئیسی با حمایت دولت فعلی در عرض این چند ماه با قرمز بودن هر روز بازار که اکثر سهامداران در خرید و فروش ها ی بازار متوجه هستن که روال عادی ندارد و کنترل شده است 50 درصد دیگر آن را در دولت فعلی از دست دادم و اگر بر همین روال باشد ما چند ماه دیگر بدهکار هم به سازمان بورس و دولت خواهیم شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس رو ؟ از سال قبل تا الان قیمت نفت دو برابر شده ولی سود شرکت های پالایشی تقریبا ثابت بوده.معلومه که دولت با دستکاری نرخ خوراک و محصولات دست میکنه تو جیب شرکت ها.هیچ راهی وجود نداره که بشه سود شرکت های پالایشی و پتروشیمی رو پیش بینی کرد.هر طور دلشون بخواد گزارش میدن.تازه اینها گل سرسبد بازار هستن.با این اوصاف توقع دارید پولهای درشت وارد بورس بشوند ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
از بورس حمایت کنید وگرنه همه میرن دلار میخرند بعد ابر تورم به وجود میادها
ناشناس
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
جانم از خداشونه ابر تورم به وجود بیاد و مردم ناراضی و ناراحت بشن!! دارن عقده عدم مشارکت مردم در انتخابات رو خالی میکنن.
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
فقط شفافیت مشکل بورس و مملکت و حل میکنه بنده الان سایپا سیتروئن مشغولم ب مدت ده سال هس با این دلار الان ساینا 50تومن نمی ارزه فقط شفافیت سازی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
تو هم يه خالی بند دیگه هستی که اومدی سر مردم رو با وعده وعید شیره بمالی و بری. کی به کیه؟ خدا را هم شکر کنید که بعدا هم جابجا میشی و میری پی يک کار نون و آب دار دیگه و هیچ باخواستی هم در کار نیست. پس‌ هر چقدر دوست داری حرف بزن از قدیم گفتن فحش باد هواست ولي در ایران حرف مسؤلین باد هواست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
نمیدونم چرا وقتی داشتم گفته های آقای عشقی رو میخوندم همش کارتن پینوکیو و داستان پیشنهاد گربه نره و روباه به پینوکیو برای کاشتن سکه طلا در زمین و برداشت سکه طلا از درخت تو ذهنم مرور میشد. به نظرتون ارتباطی دارن!؟؟
مجتهد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
دوستان دقت کنید آقای عشقی با جاروی سحر امیزش امروز بورس را سبز کرد کاری که هیچ کارشناس و یا هیچ جدول و خط‌کشی وحتی ۴۵ ملیون سهامدار بورس در این دوماه مهر و آبان نتونستند انجام دهند ،یحتمل ایشان یا امامزاده هستند یا با ارواح خبیثه در تماس هستن که با یه بشکن امروز رو خلاف رای ۴۵ ملیون سهامدار فروشنده بورس از قرمز به سبز تغییر دادند من که ایمان آوردم عجب بورسیه این بورس ایرانمجتهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
سلام جرا همه مشکلات یک شله حل میشود مکر شما یک شبه به ریاست یورس مرسیدیذ پسهمه مشکلاتهم یک شیه درست میشوند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
فقط .........ببند.خجالت بکش الان یکماه و نیمه بعضی سهم ها ۵۵درصد تو این فاصله زمانی رفتیم ضرر.آقای رئیس بنده چقدر باید منتظراصل پولم بمونم حالا سودهیچی؟فقط ....ببند و .... شو.ازروحانی بدترید.لعنت ...... .یه دین برامون مونده اونم آزمون گرفتید تف به دین نداشتتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
رئیس بورس دروغ می‌گوید این اوراق ها را عمه ی مردم فروخته ۵۰درصد کسری بودجه از اوراق درست شده
رئیس بورس تازه آمدند ایشان یا نمیدونه یا نفهم تشریف دارن
لعنت به بورس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
بله یک شبه میشه بازار دستوری بالا ببرید تا فقط مردم پول شون زنده بشه ...... ها
حسین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
ممنون آقای عشقی
درسته این مشکلات ریشه دردولت قبل داره
من چون به آقای رئیسی اعتماد دارم نتیجتابه شما بورس هم امیدوارم، موفق باشید
ناشناس
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
میشه بفرمائید دولت جدید چه گلی به سرمون زده؟
ابوالعجایب
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
منم بهش ایمان دارم شدیدا هم ایمان دارم روحانی مکار با حیله و مکر نمیزاشت مردم سر از کار .در بیارن اما رییسی از صبح که پامیشه ناخواسته همه گند و کثافات .و .با ناشی گری رو میکنه و انشا ا... که عمر ....... .رو به .. است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
بورس ایران خیلی عجیبه که در عین ناباوری در بدترین شرایط یکدفعه برمیگرده فکر کنم اون دنیا جهنم ایرانیها هم این شکلیه .مثل جوک قیف و قیر ........
مهدیپ
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
تنها راه برون رفت این بحران برای حقیقی های بازار اینه که نه سفارش خرید بزنن و نه سفارس فروش انقد حقوقی با الگوریتم قیمت سهم ها رو بالا پایین کنه تا جونش در آد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد سابق باعث و بانی شرایط یک سال گذشته بورس است. او را از دعای خیر خود بی نصیب نگذارید !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
حال که تمام زمین وزمان میدانن که بورس دستوری ریزش میکند چرا بشعور مردم توهین میکنید وعدم اگاهی واطلاع سرمایه گذار را دلیل ریزش عنوان میکنید کمی شرم هم مناسب خواهد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
چطور دیروز قرمز بود امروز یهو سبز شد یعنی ی شبه امروز تونستی بازار از قرمز به سبز تبدیل کنی خب بقیشم همین کار بکن لامصب توی هر سهمی تا ۷۰ درصد صررم اینه سهامداری بلند مدتون ؟چطور حسن کلیدی ی شبه مردم دعوت کرد به بودس و مردم به خا کشید پس برا جیب خودشون؟ چجوری این همه میگین سهام ها سود سازن شش ماه سود خوبی دادن ولی قیمت هر سهمی شده اندازه ی پشگل؟ این چجوری سود سازیه اقای عشقی اهل فن برا منه نفهم توصیح بده شمای اهل فن؟؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
.به .....که نصف بیشتر پولم رفت یکسال خورده ای منتظر برگشت اصل پولم ولی همیشه بدتر بدتر زندگیمو خراب کردین روح روانم داغونه ..هر روز خانوادم نفرینتون میکنن زمین گیر بشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
من نمیدونم این اوراقی که روزانه داخل تابلو زده فروخته میشه متعلق به کدوم کشور هستش که این آقا میگه 40 روز هست اوراق فروخته نشده. احتمالا تو یه کشور دیگه زندگی میکنه
حمید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
حالا ببینیم وتعریف کنیم تاوقتی که سایه مذاکرات برجامی توبورس هست اش همان اش
داور بی طرف
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
تا زمانی که کشور یک در آمد درست و حسابی نداشته باشد دولت هر کاری خواهد کرد تا هزینه های خود را بدست آورد حتی با دروغ گفتن و دست کردن در جیب مردم و ...... تنها راه کشور مذاکره ....و حل مسایل و مشکلات با آن است
داور بی طرف
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
تا زمانی که کشور یک در آمد درست و حسابی نداشته باشد دولت هر کاری خواهد کرد تا هزینه های خود را بدست آورد حتی با دروغ گفتن و دست کردن در جیب مردم و ...... تنها راه کشور مذاکره ....و حل مسایل و مشکلات با آن است
داور بی طرف
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
تا زمانی که کشور یک در آمد درست و حسابی نداشته باشد دولت هر کاری خواهد کرد تا هزینه های خود را بدست آورد حتی با دروغ گفتن و دست کردن در جیب مردم و ...... تنها راه کشور مذاکره ....و حل مسایل و مشکلات با آن است
داور بی طرف
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
تا زمانی که کشور یک در آمد درست و حسابی نداشته باشد دولت هر کاری خواهد کرد تا هزینه های خود را بدست آورد حتی با دروغ گفتن و دست کردن در جیب مردم و ...... تنها راه کشور مذاکره ....و حل مسایل و مشکلات با آن است
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
خجالت بکشیداینقدربه آفای عشقی توهین نکنی چون داره خوب کار میکنه
تاتار
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
دروغ دروغ دروغ و...................دروغ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
همه اش از بی عرضگی ما مردم هست که هر مسئولی هر چی که دلش بخواد میاد تو رسانه های مختلف بیان می کنه و هیچ بازخواستی هم نمیشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
همه اش از بی عرضگی ما مردم هست که هر مسئولی هر چی که دلش بخواد میاد تو رسانه های مختلف بیان می کنه و هیچ بازخواستی هم نمیشه.
امن اس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
....... برشما ای صد باره عزم حمایت میکنین ........... ها تمام‌سرمایمان دزدیدن شرکت های ....
فراهانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
با سلام انشاا... بورس صعودی خواهد شد وتا عید سقف قبلی ۲۱۰۰۰۰۰ را پرخواهد کرد وهمگی به سود می رسیم .
رئیس بورس باید برکنار شود
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
از فردی که در روز روشن دروغ میگوید و اصلا عین خیالش نیست که سرمایه زحمت کشیده مردم در بورس دارد نابود میشود انتظاری نیست.اما از شما رسانه ها که ادعای حقیقت گویی میکنید و از رئیس جمهور محترم که قاضی القضات بودن انتظار هست چنین افراد دروغگویی را بر مسند ریاست بورس یا هر سازمانی نگذارند.مگر تو کشور آدم باصداقت نداریم که یک دروغگو را رئیس بورس کرده اند.
اوراق نفروخته اید در 40 روز اخیر؟
مگه ملت بیسواد هستند مثل شما؟
امثال شما در مقام رئیس بورس آمار را تو کاغذ بهتون می دهند تا به مردم بگویید 40 روز هست اوراق نفروخته ایم اما ما که در بورس هستیم میزان معاملات روزانه اوراق و سهام را می بینیم.
حداقل تو صدا و سیما دروغ نگویید.همه مردم که بیسواد نیستن.میلیونها سهامدار روزانه معاملات بورس را پیگیر هستن.از اینها خجالت بکشید.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱
روسا را معمولا زیر دستی ها به نفع خود وباند خودشان میچرخانندآقای عشقی مواظب اطرافیانتان باشید که شما را مصادره به مطلوب خود نکنند در میان سرمایه گزاران خرد وکلان بورس باشیدنه در پشت درهای بسته .بازار گردانهابا پاکدستی به وظیفه قانونی درست عمل نمیکنند اینرا باید در تک تک سهم ها ببینیدشرکتهای بزرگ وخصولتی ها با هم وبا بازارگردانها وکارگزاریها پیوندهای نامیمون میبندندوسهم ها را در مصادره خود وبه نفع خود میچرخاننداگر شما به این مسایل رسیدگی نکنید هم بورس هم اعتماد عمومی وهم کشوررابسوی فروپاشی سوق میدهیدومردم ناراضی را ناراضی تر ولشکر میلیونی فقرا وبیکاران را که به بازار سرمایه پناه آورده اند به جنبش وامیدارید این نصیحتی دلسوزانه بودبا اینکه به مسوولان اعتمادی ندارم ولی امیدوارم بشنوید.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹
والا به کجا بگیم درد دلمون را از بس به این ..... گوش دادیم خسته شدیم خود من پارسال ۴۵۰ مبلیون اوردم تا دوره روحانی شده بود ۲۶۰ میلیون تو این ۳ ماه رئیسی شده ۱۵۹ میلیون والا از بس با انرژی مثبت حرف زدیم و به خودمون دلداری دادیم و خبری نشد ولی امیدوارم دیگه درست بشه فقط خود خدا اگه بازار گردانی کنه و درست بشه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۱
بزرگترین اشتباه در طول عمرم اعتماد واعتقاد قلبی به ........ بود وبرهمین اساس بادعوت مسئوولین .........از جمله رییس جمهور قبلی که ازملت تقاضا کرد کل ملت ایران با اطمینان خاطر وارد بورس شوند وایشان وعده صیانت از سرمایه ملت ووعده سود بیشتر دادند من هم خواستم هم سودی کسب کنم چندین سال است بیکارم وهم خواستم به وظیفه شرعی خود از تولید کشورم حمایت کنم .ملک وطلای زن وبچه را فروخته وبه بورس وارد شدم . ولی به اعتماد ما خیانت کردید . یک ونیم سال است مکرراً دروغ می گویید بجای سود نزدیک به هفتاد درصد از اصل سرمایه ام را دزدیدید وبا احتساب فروش طلا وملک نزدیک به هزار درصد درضررم . یک ونیم سال است با فروش ابزار کار پیمانکاری ولوازم منزل دردیوار گذاران زندگی می کنم به خرج دارو ودرمان ونان شب محتاجمان کردید ظلم کردید . آقای رییسی هم وعده داد ........مقداری از سرمایه مارا هم دولت رییسی ....کرد وملت دیگر از بسکه دروغ وفریب واختلاس ..دیده اند . همه ناراضی هستند .. ملت فقط لعن ونفرینتان می کنند . اگر واقعاً عرضه ندارید .به کاردان بسپارید بخاطر عطش .کرده اید . در ...گفتن اهانت به اسلام است وباعث از بین رفتن اعتقادات مردم می شود . با دزدیدن سرمایه ملت ووعده وعید دروغ وآشکار به کل ملت ایران وخیانت به اعتماد مردم باعث بی آبرویی خودتان شدید . ملت شهید دادند ملت چندین سال زمان جنگ مقاومت کردند از نظام حمایت کردند .که عده ای مسئوول بعداً سر کار بیایند واختلاس ودزدی وفریب کاری کنند وسرمایه ملت را بدزدند خوتان را اصلاح کنید . بنده ملک جهت فروش گذاشته ام کسی نمی خرد تا بدهی وگرفتاری خود را حل کنم . شش نفریم خرج گران است به بدبختی وفلاکت گرفتارمان کردید . چیزی که برای خود نمی پسندید برای دیگران هم نپسندید . مرگ حق است . حق الناس حق است ودروغ گو دشمن خداست خودرا اصلاح کنید . وآرمانهای انقلاب را ازبین نبرید از خدا بترسید دست از ظلم وستم بردارید مردم بر امواتتان لعنت می فرستند . وحق دارند .