بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
جنازه ای که منشا خیر و برکت شد
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به نمایشگاه تریبون در بهارستان و باران برکت در بازار کریپتوکارنسی ها و...
کد خبر : ۲۴۹۳۹۰

۵

به گزارش بورس نیوز با وجود آنکه تبلیغاتی که در مورد صبحانه بورسی دیروز دوستان صورت گرفت، خیلی پررنگ بود؛ اما سبزی امروز بازار سرمایه چنگی به دل نمیزد.
اهالی بهارستان هم که همگی تریبون به دست گرفته و دایه دلسوزتر از مادر بازار سرمایه شده اند. نکته اینجاست که در یک سال اخیر دوستان در بهارستان بارها و بارها صحبت از تحقیق و تفحص و حمایت از فعالان این بازار کردند حال آنکه هرگز نتیجه این تحقیق و تفحص ها و حمایت ها مشخص نشد و فقط و فقط هر روز نمکی بر زخم عمیق بی‌اعتمادی بر پیکره بازار سرمایه پاشیده می شود!

 

سهامداران در گل مانده و جناب شومن
در کشور ما انگار همه چیز نمایش و شوآف است. آقایان تا وقتی سمت نگرفته‌اند، تند و تند وعده و وعید می دهند و خود را منجی بزرگ می پندارند، اما تا به صندلی تکیه می کنند همه وعده ها یادشان می رود. نمونه بارز این دوستان هم همان بزرگواری است که کاندید سکونت در پاستور بود اما رای نیاورد، ولی وعده ایشان مبنی بر اصلاح ۳ روزه بورس هرگز از خاطرمان نخواهد رفت. نکته اینجاست که این بزرگوار که قرار بود ۳ روزه برای کل بازار سرمایه نسخه ای شفابخش بپیچد، حتی در رفع‌ مشکلات شرکت های زیرمجموعه نهاد خود هم مانده! سهامداران یکی از شرکت‌های زیرمجموعه نهاد این بزرگوار این روزها طوری در گل مانده‌اند که آدم حیران می ماند. مدیرعامل سابق این شرکت در روزهای اوج بازار، وعده سهم ۸ هزار تومانی به سهامداران می‌داد و از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و ارزش بالای دارایی‌های شرکت و سود انباشته و... صحبت می کرد، اما نشان به همان نشان که نه فقط قیمت ۸ هزار تومانی برای این سهم، سرابی بیش نبود که تجدید ارزیابی هم پشت گوش انداخته شد و خبری از افزایش سرمایه این شرکت نشد. آقای منجی این گوی و این میدان، اگر شما بیل زن هستی یک بیل به باغچه شرکت های زیرمجموعه خود بزنید، اصلاح کل بازار در عرض ۳ روز پیشکش!

 

جنازه ای که منشا خیر و برکت شد
یکی از نکات تاسف بار و تلخ این روزهای بازار ما هم این است که ارزش روزانه معاملات به زحمت به ۳_۴ همت می رسد، حال آنکه به گفته مدیرعامل یکی از شرکت‌های فعال در حوزه بیت کوین، ارزش روزانه معاملات ایرانی ها در بازار رمز ارزها بین ۳ الی ۵ همت است! اهالی پاستور اگر همت کنند و یک هل کوچک بدهند تا بازار سرمایه را به قعر دره بفرستند و نشانی هم از جنازه این بازار نباشد، قطعاً بازار کریپتوکارنسی ها خیر و برکت بیشتری خواهد داشت...

 

همین است که هست 
بعضی دوستان انتقاد کرده اند که اهالی جاده مخصوص به جای آنکه به تولید خود برسند، در شرکت های زیرمجموعه شان به خرید و فروش سهام و ساخت و ساز و کارهایی غیر از آنچه که به حوزه تخصصی خودشان مربوط است، می‌پردازند! دوستان در جاده مخصوص هم پیغام فرستاده اند همین است که هست! ما بنگاه اقتصادی هستیم و برای آن که به سود برسیم، هر کار مجازی انجام خواهیم داد. اصلا چه کسی گفته ما باید فقط چهار چرخ تولید کنیم و زیان بدهیم؟
ما هم این وسط مانده ایم حق با کیست؟!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
گذاشتند تا شاخص هم وزن به مقاومت خود رسید انگاه اقایان سوپرمن به ناگاه وارد میدان شدند و بازار را نجات دادند اگر راست می گفتید قبل از اینکه شاخص مقاومت یک میلون و چهارصد هزار واحدی را از دست بدهد منجی بازار می شدید نه جایی که شاخص بدون به اصطلاح حمایت شما به خودی خودی بازگشت می کرد و البته چیزی که در بازار دیروز و امروز در اکثر نماد ها مشخص بود معاملات الگوریتمی برای بالا کشیدن شاخص بود این یعنی اینکه اقایان این بار تیرشان برسنگ خورده و با خروج عمده سهامداران حقیقی از بازار دیگر نمی توان در منفی و مثبت بازار از ان مادر مرده ها نوسان گرفت و سند اثبات این حرف گل سر سبد بازار یعنی پالایش و دارایکم می باشد که پس از دو روز با معملات الگوریتمی از ۶۵۰۰ تومن به ۷۰۰۰ تومن و از ۱۰۵۰۰ تومن به ۱۱ تومن تغییر یافته غیر از این بود این دو بزرگوار را الان بر روی قیمت ۸ هزار و ۱۳ هزار معامله و روی ملت درحال خالی شدن بود
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
اون بنده خدایی که وعده بهبود سه روزه می داد ده تا سوال پیش پا افتاده درباره اصول بورس رو هم تو برگه جلوش بزاری بعیده نمره اش بالاتر از یک یا دو باشه.اونهم اگر چهار جوابی باشه و پاسخنامه رو شانسی پر کنه.اینها اگر خودی نبودن الان سر چهار راه بساط می کردند.