کد خبر : ۲۴۹۹۶۸
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
تامین بازار داخلی و آرام‌سازی فضای تقاضا در کشور به‌معنای بستن تمام فرصت‌ها نیست و در کمیسیون صنایع، واردات خودرو را تضمین‌کننده‌ای برای پاسخ به تقاضاها ندانستیم.

علی جدی+بورس نیوز

علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌و‌گو با بورس نیوز، در خصوص وضعیت خودروهای دیزلی در کشور اظهار کرد: بازار خودرو در کشور ما آشفته شده و در عین حال خودرو که با زندگی مردم مرتبط است باید تصمیم‌گیری‌ها در این خصوص از یک قنای کافی برخوردار باشد و تصمیمی استراتژیک لحاظ شود زیرا در فضایی که عرضه و تقاضا بالانس نیست و بازار متشنج است، نباید تصمیم‌های غیرمنطقی و از روی هیجان گرفت.



نماینده مردم خراسان شمالی در خانه ملت با اشاره به اینکه در برخی مواقع مجبور به واردات برای تامین نیاز داخل هستیم، گفت: در پاره‌ای از اوقات باید با بحث تجویز واردات، برخی از نیازهای داخلی را تامین کرد ولی از طرف دیگر، بسیاری از کارشناسان خودرویی اذعان دارند که چنین اقدامی به روند تولید داخلی آسیب می‌رساند اما؛ معتقدم که اینگونه نیست زیرا فضای تقاضای کشور باید به سویی برود که بازار داخلی آرام شود.

جدی ادامه داد: برای مثال باید عنوان کنیم که به‌محض رشد نرخ خودرو، این قیمت‌ها تا دفتر رئیس‌جمهور هم رفت چراکه خودرو به زندگی مسقیم مردم ارتباط دارد بنابراین نباید در فضایی که بازار با تقاضای بالایی همراه است، عطش را در بازار نگاه داشت و تنها به تولید داخل بسنده کرد، پس باید با کاهش التهاب تقاضا و پوشش عرضه‌ها ابتدا بازار را تامین کرد و سپس به سوی اخذ تصمیم‌های کلان گام برداشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: تامین بازار داخلی و آرام‌سازی فضای تقاضا در کشور به‌معنای بستن تمام راه‌ها و فرصت‌ها نیست و در کمیسیون صنایع نیز واردات خودرو را تضمین‌کننده‌ای برای پاسخ به تقاضاها ندانستیم بلکه، در این کمیسیون عنوان شد که پس از تولید داخل و کسری پاسخ به تقاضای خرید را با راهکارهایی همچون واردات پوشش داد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در فضایی که خودروسازان، مصرف‌کننده، دولت، مجلس و ... همه ناراضی هستند، اخذ بهترین و استراتژی‌ترین تصمیم می‌تواند به بهبود وضعیت تولید خودرو کمک کند زیرا تصمیم پایدار می‌تواند خودروسازان را به سوی اهداف بلندمدت خود هدایت کند اما؛ اگر تصمیم هیجانی و یک‌شبه اتخاذ شود، این دلالان هستند که در آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند.

جدی در خصوص واردات خودروهای دست دوم گفت: با وارداتی تحت عنوان خودروهای دست دوم، موافق نیستم چراکه بحث خدمات پس از فروش، قطعات و ... از اهمیت بسزایی برخوردار می‌شود و پس از آن، صنعت خودروهای دیزلی باید به سوی بحرانی به‌نام تامین قطعات گام بردارد تا تولید خودرو!

وی در پایان گفت: اگر پتانسیل واردات خود را وجود دارد، باید برای ورود خودروهای صفر کیلومتر به کار برده شود نه آنکه ارز کشور را برای خودروهای دست دوم هزینه شود.

دیدگاه خود را بیان کنید
* نظر:
نام:
ایمیل:
گزارش مجامع
زنگ مجمع

زنگ مجمع "کسرام" به صدا درآمد

مجمع عمومی شرکت پارس سرام در تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ برگزار خواهد شد.

"وپست" با محور سرمایه به مجمع می رود

مجمع عمومی فوق العاده پست بانک ایران در تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۳ برگزار می‌شود.

"کویر" سوددهی را آغاز کرد

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر از زمان سوددهی به سهامدارانش گفت.

"بموتو" سوددهی را از تابستان سال آینده آغاز می کند

شرکت موتوژن از زمان پرداخت سود به سهامداران خبر داد.
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
محمود گودرزی کلیددار بورس تهران شد
با مصوبه هیات مدیره بورس، دکتر محمود گودرزی به عنوان مدیرعامل و سکاندار جدید بورس تهران برگزیده شد.