بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
قیمت طلا ۰.۲ درصد رشد کرد
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۰۸ دلار و ۷۱ سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۰۳۴۷

قیمت طلا +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در حالی که پس از پشتیبانی جو بایدن از تداوم ریاست جرومی پاول بر فدرال رزرو، گمانه زنی ها در مورد افزایش زودهنگام نرخ بهره تقویت شده و این مسئله موجب رشد بیشتر ارزش دلار گشته است، قیمت طلا علیرغم افزایش جزئی در نزدیکی پایین ترین رقم بیش از ۲ هفته اخیر باقی ماند.



بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۰۸ دلار و ۷۱ سنت رسید. قیمت فلز زرد روز دوشنبه با ۲.۱ درصد کاهش به پایین ترین رقم از ۵ نوامبر رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۰۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.

پس از آنکه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه جرومی پاول را برای دومین دوره متوالی نامزد ریاست فدرال رزرو کرد شاخص ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم ۱۶ ماه گذشته قرار گرفت. تقویت دلار سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

استفن اینز مدیر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: هرچند با نامزدی مجدد پاول قرار نیست تغییری ناگهانی در سیاست پولی رخ دهد، اما سیاست گذاران هفته گذشته موضوع حفظ رویکرد فعلی با سرعت بخشیدن به انقباضی شدن سیاست پولی را مطرح کردند.

ریچارد کلاریدا و کریستوفر والر دو تن از مقام های ارشد بانک مرکزی آمریکا روز جمعه پیشنهاد کردند که شتاب گرفتن روند انقباضی شدن سیاست پولی با توجه به سرعت گرفتن ترمیم اقتصادی و افزایش نرخ تورم می تواند اقدام مناسبی تلقی شود.

افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و جذابیت این بازار را برای سرمایه گذاران کاهش می دهد. سرمایه گذاران همچنین در حال رصد وضعیت شیوع کرونا در بخش هایی از اروپا هستند که سبب وضع مجدد محدودیت های تردد در برخی کشورها شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر