بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
طلا توانست از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کند
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۷۷ درصد افزایش به ۱۸۰۲ دلار و ۵۹ سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۰۵۱۲

قیمت طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در حالی که کشف سویه جدید ویروس کرونا موجب شده تا سرمایه گذاران روانه بازار‌های امن شوند، قیمت طلا روز جمعه شاهد رشد بود و مجددا به رقم بالای ۱۸۰۰ دلار باز گشت.



بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۷۷ درصد افزایش به ۱۸۰۲ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه فوریه با ۰.۰۷ درصد رشد به ۱۷۸۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

در حال حاضر اطلاعات چندانی در مورد سویه اومیکرون که در آفریقای جنوبی، بوتسوانا و هنگ کنگ مشاهده شده در دسترس نیست. اما خبر‌ها در مورد این سویه سبب شده تا اتحادیه اروپا، انگلیس و هند مقررات سختگیرانه تری را در مبادی ورودی به اجرا بگذارند و ارزش سهام در بازار‌های اروپایی بدترین عملکرد روزانه در طی بیش از یک سال گذشته را تجربه کند.

شاخص ارزش دلار دیروز نیم درصد افت داشت و موجب ارزان‌تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارز‌های خارجی استفاده می‌کنند. سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز کاهش داشت.

الکساندر زومپفه تحلیلگر بازار طلا در موسسه هرائوس گفت: نامشخص بودن تبعات احتمالی سویه جدید ویروس به بازار‌های یادآوری می‌کند که شیوع کرونا هنوز به اتمام نرسیده است.

وی افزود:در این فضا قیمت طلا همچنان افزایشی خواهد بود و فعلا موضوع انقباضی شدن سیاست پولی به موضوعی با اهمیت کمتر تبدیل خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر